Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke sendte legen søknad om ICSI hos Rikshospitalet for oss. Når jeg går inn på deres hjemmesider ser jeg at man må forvente 20 uker ventetid, pluss behandling av søknad og teknisk ventetid på opptil 10 uker. Vi har alt vært gjennom det aller meste av testing, jeg har hatt lap og fått påvist endometriose så jeg tviler på at det er veldig mange flere undersøkelser vi skal gjennom. Når jeg leser enkelte steder her inne får jeg det imidlertid ikke til å gå opp at ventetiden er så lang som dette. Jeg lurte derfor på om noen av dere har erfaringer med henvisning til Riksen eller Ullevål nå nylig og kan fortelle meg litt om hva jeg kan forvente? Hvor lang tid går det fra man har første samtale på sykehuset til man er i gang med første forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ofte ikke så lang tid, men at det kan ta så

Lang tid... Men vi sendte inn søknad 6 august i fjor, fikk time til første samtale 20 okt og hadde oppstart med nesespray 23 Des...

De ser an tid osv og sykluser...

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, da det er mange år siden jeg ble henvist til Riksen. Det jeg imidlertid vet, er at de har veldig mye å gjøre på Riksen for tiden. Selv folk som er i behandling må belage seg på en måned eller to ekstra venting før neste forsøk. Så det er nok ikke umulig at den informasjonen du har funnet er riktig dessverre.

Håper imidlertid at det går raskere for dere. Masse lykke til :)

Skrevet

I 2008/2009 når vi søkte var ventetiden slik: Henvisning sendt i november, forsamtale i februar, oppstart på medisiner i mai, forsøk i juni.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Da ser det rett og slett ut til at jeg bare må smøre meg med den berømte tålmodigheten og ikke få forhåpninger om at ting skal gå så fort som jeg vil:) Er vi heldige er vi kanskje i gang i Januar-isj....

Skrevet

Tålmodighet er ikke det jeg fikk mest av når jeg stod i kø som liten...men ta og ring de sånn annen hver uke, plutselig finner de en tid som en eller annen har avbestilte.. Det gjorde jeg, hvertfall vis man har prøvd i noen år fra før av, også er 6 mnd J&@"%$¥** lang tid spør du meg sånn opp i det hele...

Skrevet

E

Tålmodighet er ikke det jeg fikk mest av når jeg stod i kø som liten...men ta og ring de sånn annen hver uke, plutselig finner de en tid som en eller annen har avbestilte.. Det gjorde jeg, hvertfall vis man har prøvd i noen år fra før av, også er 6 mnd J&@"%$¥** lang tid spør du meg sånn opp i det hele...

Ettersom jeg har ganske alvorlig grad av endometriose er det vist også viktig at jeg får startet med hormoner ganske fort. Skulle ha ultralangt regime, hva nå enn det betyr:) Dette for å prøve å kontrollere veksten av endovev. Det er også derfor jeg har det travelt med å komme inn. Litt usikker på om jeg bør vente til jeg hører noe eller gå til fastlege/gyn for å få en vurdering på om det er noe de skal sette meg på i ventetiden.

Skrevet

Men ta og ring de bare.. Masemasemase :) Eneste som hjelper i dette helsevesenet :/ Alt skjer fort så lenge du har en fot innenfor gamet :)

E

Ettersom jeg har ganske alvorlig grad av endometriose er det vist også viktig at jeg får startet med hormoner ganske fort. Skulle ha ultralangt regime, hva nå enn det betyr:) Dette for å prøve å kontrollere veksten av endovev. Det er også derfor jeg har det travelt med å komme inn. Litt usikker på om jeg bør vente til jeg hører noe eller gå til fastlege/gyn for å få en vurdering på om det er noe de skal sette meg på i ventetiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...