Gå til innhold

Hva er det mest Spesielle navnet dere har hørt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner ei jente som heter Enola, og ei som heter Aiko. Begge navnene er jo veldig spesielle, men ble fort vant til dem... Dessuten heter nabojenta vår Aela, det har jeg aldri hørt før, men synes det er nydelig! Har en kamerat som heter Attilla, men det er fordi han har en utenlandsk far. Min oldemor het Petronelle, og tippoldemor het Gundelle. Mine bestefedre het Arnfinn og Dagfinn, så fleipet en stund med at lillebror burde bli kalt Finnfinn (det ble heldigvis ikke noe av...)

Mange spesielle navn som er nevnt her. Jeg kjenner også en Darre, men han ble kalt det fordi han het det til etternavn. Men alle trodde han het det.

Kai-Jack var virkelig kreativt! Lurer på om det var tilfeldig...? (Med tanke på at det visst var en gammel slektning?)

Eigon(gutt) og Luft(jente). Så en fødselsannonse der parets førstefødte skulle hete nettopp Luft. Min venninne syntes det var søtt mtp "hun er som luft for dem, man kan ikke leve uten luft"

men jeg tenkte mer i retning av at luft overser man jo :S

Annonse

Jeg hadde tenkt å si at Othilie er et veldig rart navn. Noen har allerede nevnt det ser jeg.

Ellers så har jeg en bekjent av meg som heter Eirunn. Det hadde jeg aldri hørt før. Typen min (og jeg lo litt jeg også) syns det var hysterisk morsomt å spørre henne om hun het Appelsin til etternavn. (Ei rund appelsin) Hahaha ;)

Guttenavn... Mye rart. Jeg jobber med kundeservice og har vært borti kunder med MASSE rare navn. Blant annen en mann som heter Skywalker til mellomnavn. Og tidenes mest blodharry navn: Svein-Kåre-Johnny med BINDESTREK!

Forferdelig.

Synes dere Othilie/Othilia er sjeldne/rare navn? Tror jeg kjenner 6 stykker som heter det.

Og Smilla er jo hun fra Barnas Supershow på nrk som prøver ut forskjellige yrker.

Synes Smilla er superkult jeg!!

Men så liker jeg spesielle navn. Vil heller si stakkars de barna som heter Hannah, Nora, Linnea...som 5 andre i samme klasse.

Fine navn, men lite praktisk når så mange bruker de.

Uansett blir man vant til "rare" navn. Etterhvert som man begynner å bruke de blir det helt naturlig:-)

Jeg ville ha Filippa dersom vi fikk en jente sist, men det likte ikke mannen. Det ble uansett gutt ;-)

Annonse

Ellers så har jeg en bekjent av meg som heter Eirunn. Det hadde jeg aldri hørt før. Typen min (og jeg lo litt jeg også) syns det var hysterisk morsomt å spørre henne om hun het Appelsin til etternavn. (Ei rund appelsin) Hahaha ;)

Hehehe full av hormoner og klarer ikke slutte å le :D

Bare litt dårlig humor for tida :P

Vet om ei jente som heter Herpa. Jeg tenker enten på herpes eller at hun er "helt herpa" når jeg hører det navnet :P

Kjenner også til flere menn som heter både Judolf og Ludolf! Høres ut som talefeil spør du meg, som et barn som ikke klarer å uttale Rudolf riktig ;)

Jeg syns Lavrans og Maxmillian er veldig spesielle. Sistnevnte forbinder jeg med beste vestkant :P Jeg så en gang en fødselsannonse der barnet het Mikkeline. Jeg må innrømme at jeg lo litt for meg selv.

Mikkeline <3 det var jo utrolig sjarmerende da, men jeg tenker det mere som et kalle navn.

Jeg kjenner ei litta jente som blir kaldt mikkemille fordi hennes gjevnaldrene ikke klarer å si navnet hennes.

Clementine, er nok så spesielt, samme med Jentoft, Modulf og Lidvar. Alt dette er navn som personer faktisk har/har hatt som fornavn.

Modulf er faktisk et vanlig navn her. Men så er det vel sikkert slik at omtrent alle ca 40 med dette navnet er fra denne landsdelen...

Clementine, er nok så spesielt, samme med Jentoft, Modulf og Lidvar. Alt dette er navn som personer faktisk har/har hatt som fornavn.
Modulf er faktisk et vanlig navn her. Men så er det vel sikkert slik at omtrent alle ca 40 med dette navnet er fra denne landsdelen...

Jeg veit det er vanlig i trøndelag, hadde aldri hørt det før jeg flytta dit, men tilbake på østlandet har jeg aldri hørt det. Men uansett er det et rimelig spesielt (og egentlig utrolig stygt) navn, i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...