Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden du spør... Kevin tror jeg er et av de mest harry navnene jeg vet om... Jeg kan jo ikke helt redegjøre for hvorfor, men det bare føles fullstendig feil på norsk - i mine ører - selv om uttales er uproblematisk sådan... Robin har jeg hørt veldig lite de senere årene, og selv om det ikke er noen som helst favoritt i min bok, så er det ikke så ille som Kevin synes jeg. Bare en dæsj harry liksom ;)

Annonse

Er nok enig med Suebird her. Synes Kevin og Robin er akkurat like harry som Ronny & co, dessverre. For meg har det nok mye med assosiasjoner å gjøre, vil jeg tro. Kjenner ingen som heter det personlig, men alle jeg har visst om har vært i, vel, "tvilsomt miljø" da, for å si det slik. Sånn bortsett fra det, synes jeg navnene er så harde, sjarmløse og uten klang. I hvertfall på min dialekt (tror de uttales ganske likt over alt for øvrig?) så blir det hardt trykk på ROBin og KEVin, noe som får de til å høres så voldsomme ut. :)

Endret av mibella

Er nok enig med Suebird her. Synes Kevin og Robin er akkurat like harry som Ronny & co, dessverre. For meg har det nok mye med assosiasjoner å gjøre, vil jeg tro. Kjenner ingen som heter det personlig, men alle jeg har visst om har vært i, vel, "tvilsomt miljø" da, for å si det slik. Sånn bortsett fra det, synes jeg navnene er så harde, sjarmløse og uten klang. I hvertfall på min dialekt (tror de uttales ganske likt over alt for øvrig?) så blir det hardt trykk på ROBin og KEVin, noe som får de til å høres så voldsomme ut. :)

Jeg uttaler det Rooobin (kjenner to), men husker en gutt fra barneskolen som het ROBin. To ganske ulike navn, i grunn.

Jeg uttaler det Rooobin (kjenner to), men husker en gutt fra barneskolen som het ROBin. To ganske ulike navn, i grunn.

Ja, helt enig i at det er stor forskjell. Sjeldent man hører slik uttale i midtnorge/trøndelag. Har vel litt å gjøre med at det er mindre brukt enn før og, for så vidt:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...