Matrosen og Meg:) Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Hei hei! Etter overstått 1 årsbursdag i helgen, så var det på tide for meg og matrosen å flytte inn i denne gruppa! sjohei, som tiden flyr av gårde. Det tok jo ikke lang tid før jeg trengte litt tips av dere erfarne mammaer her inne så da skyter jeg ut et spørsmål i håp om at noen kan hjelpe!! Matrosen begynte i barnehagen for ca to uker siden, og det går strålende. Det har ikke vært så dårlig vær her disse to ukene, og det ble bare kjøpt inn joggesko til barnehagestart. Han går ikke helt enda, men er fryktelig nærme. Men, det trengs nok noen sko til dårlig vær her også, og med matrosen sine ben som har høy vrist, så har det ikke vært lett å finne sko. Er det noen type merker på gummistøvler som egner seg for barn med høy vrist?
magpie Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 gutten vårres har også høy vrist (og bred fot). Vi kjøpte til slutt gummistøvla mens vi var på ferie i Finland. Merket heter "nokian". Jeg vet ikje om man finner dem her i landet, men du kan jo undersøke. Helt fantastiske støvler, foten glir rett inn Vi hadde tidligere kjøpt viking sine som vi får på han så vidt, men ikje med tykke sokker (og i allefall ikje med lester på). Alle andre støvla vi prøvde fikk vi ikje på han engang..
sillyfilly og Olivia Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Har vært fornøyd med Dock Boots vi. Til skofus. De har ullsåle under så de er veldig fine utover høsten. Romslige nok til at vi ihvertfall kan få et par tykke sokker oppi. De er vanntette og veldig lette å gå med. Jeg synes gummistøvler kan være tunge og stive å ha på seg.
Ane Elise Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Hei, vi har ikke kjøpt noe gummistøvler til nurket vårt som er på 1 år og 9mnd gammel. For jeg syns dem er altfor myke til å kunne støtte føttene til hans. Her i gården har han kun 2 par sko som han bruker på barnehagen, en med halv høy skaft merke Viking som er både pustende, vannavvisende og varm (som han bruker mye for tida, fint når dem skal leke i sandkasse, så slipper det å fylles så mye sand i skoene hans) og Viking Cherrox med for inne. Og jeg angrer ikke den dag i dag at jeg kjøpte disse parene. For det er alt han trenger av skotøy på barnehagen
Petrine +spire=❤ Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Mini her har ikke støvler. Bruker kun stonz i bhg Ser ofte at så små barn mister støvlene og blir å dra de etterseg...
valkyrien Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Viking passer til brede føtter med høy vrist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå