Gå til innhold

Maya sin lillebror heter...?

Anbefalte innlegg

Dette er vanskeligere enn jeg hadde trodd! Jentenavn er jo mye lettere, er det ikke det da? Men nå skal guttebabyen få navn og det viser seg at det er en utfordring. Kriteriet er at navnet må kunne brukes også i brasil, og det må være relativt kort siden ungen får laaaangt etternavn :)

Jeg har jo trålet dette forumet, og funnet noen navn jeg liker, f.eks.

Liam

Julian

Simon

Emil

Fabian

Men har lagt merke til at folk er flinke til å ha konstruktive meninger her! Nysgjerrig på hva andre mener :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143963927-maya-sin-lillebror-heter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Åh, Matheo har lenge vært mitt førstevalg, siden lenge før jentungen ble født.. dessverre har samboer noe veldig sterkt imot dette navnet og det er ikke engang en diskusjon. BÅde Matheo og Theo.

Ellers likte jeg rangeringen! Samboeren eliminerer uten Å legge til nye navn pÅ listen, sÅ den blir dessverre fort kortet ned..

Jakob er kjempefint! :) Selv om det er et navn jeg ikke har vurdert før liker jeg det! Det funker visstnok ikke sÅ bra i brasil da..

Jeg har ogsÅ alltid likt Adrian og Olav (etter bestefar), men iallefall Olav faller bort siden det er veldig norskt.. ikke lett dette her nei! hehe

Mats eller Mads ble nedstemt veldig fort, det hørtes visst ikke ut som et navn engang hehe.. Vinicius er fint det! Har faktisk ikke gått innom hel-brasilianske navn så kanskje verdt å sjekke ut i den retning også..

Jeg prøver å få han til å tenke litt mer på Emil, det står jo tross alt på navneliste i brasil også. Noen synes kanskje det er litt motenavn, men det gjør ikke så mye tenker jeg.

Noen andre med erfaringer fra navn som skal funke i to verdensdeler?

Annonse

Så bra forslag! Mario er faktisk ganske kult, når man først klarer å tenke forbi liten mann med bart så er det jo et veldig bra navn! Damian liker jeg også.

Caspian er veldig fint, har sett flere har nevnt det her inne, men jeg klarer ikke huske om jeg kjenner til navnet fra før eller ikke, er det et "nytt" navn dette? Noe kjent er det iallefall..

Navn som begynner på R funker ikke siden R i begynnelsen av et ord på portugisik blir H... :)

Mannen er også latino og spansktalende, og vi leier etter guttenavn selv. De vi vurderer er foreløpig

Anton

Edvard

Edwin

Elliott

Elmin

Embrik

Emmett

Emrik

Felix

Ferdinand

Gabriel

Julius

Oskar

Theodor

Valdemar

Viktor

Har fra før to jenter som heter Aurora og Celia.

Hadde noen nabogutter før som het Markus og Mikkel på norsk, mens når de er i Latin-Amerika og alle spansktalende de kjenner, inkl. faren, bare bruker Marco og Miguel.

Ellers kjenner jeg en Mio Emanuel.

Hvis han er fra Brasil vil jeg tenke at han er katolsk? i tilfelle vil alle navn fra Bibelen funke.. her i huset er pappan fra et afrikansk land men er kristen..så bibelske navn fungerer i begge land.

Hva med feks Lukas,Benjamin,Marcus,Andreas,Joakim eller Jacob? De er alle fine navn synes jeg. Jeg kjenner en halvt brasiliansk gutt,han heter Per hehe

Du kan evt skrive Emil med atropstroff over i :) Da har du latinsket det :P jeg har fem gutter med en pappa fra Chile. Vi ville ha navn som også gikk an å søke jobb med i Norge.... Har erfart at det dessverre kan være vanskelig å søke jobb med utenlandsk navn. Derfor har mine barn fått dobbelt navn slik at de evt kan bruke det som passer best i situasjonen de er i. Mine heter Jonas Enrique, Patrick Alejandro,Julian Emilio, Daniél Leandro og siste heter Phillip Lionel :)

MilaMila, for noen fantastiske navn! Jeg blir imponert over hvor flinke folk er til å komme på bra navn til barna sine hehe :) Og så dobbeltnavn på alle da, utrolig kult!

Og jeg måtte le av Per som er halvt brasiliansk, det er så veldig uventet på en måte :) Og tenker at når de sier det i brasil blir det omtrent som å snakke med Fot

Enig i at det finnes mange bra bibelske navn, og kjenner en svigerfamilie som sikkert hadde satt pris på det :)

Gabriel er veldig fint, man sier det nesten med litt ekstra følelse.. tror det havner på lista faktisk.

Så flinke dere er da! Blir veldig inspirert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...