feelunique Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Flere som har blitt satt i gang? Jeg blir satt i gang i morgen klokka 10, er såå spent Er moden og har 2 cm, så da setter de meg vel rett på drypp? Slipper ballongkateter og piller da, for det er vel for å gjøre det modent?? Eller er jeg helt ute å kjøre?
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Dei tar vatnet før du får drypp mener eg. Ofte er det alt som Skal til
*minime* Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 hei. jeg ble satt i gang i går. moden å 2 cm. men måtte flere cm til før de ville sette drypp. fikk 3 modningstabletter fra 10 - 18 uten endring i åpning. men plutselig kl halv 10. en halvtime før siste tablett skille settes gikk vannet å riene kom i full fart. og 3 timer etter var hun ute :-) fin fødsel uten komplikasjoner :-) lykke til i morgen :-)
lflaten Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Jeg blir også satt i gang i morgen :-) snart har vi babyene her ;-)
3 blå Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Lykke til! Er dere på overtid siden dere blir satt i gang?
lflaten Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 11 dager i morgen, og ligger i seteleie. Denne babyen skal ikke bli større siden jeg skal presse den ut ;-)
feelunique Skrevet 19. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2012 Ja, jeg er 11 dager på overtid i morgen.. Ikke vært snakk om å bli satt i gang før.. Vært lei lenge jeg, men det hjelper lite..
Netti*** Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Ble også satt i gang 11 dager på overtid, så ble babyen født 12 dager på overtid. Tror også at det blir piller om det bare er 2 cm. De ventet med å ta vannet og ga meg pille ved 3 cm.
lflaten Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Ja frustrerende med disse babyen som liker seg så godt i magen :-) men syns også det er kjipt de ikke gjør noe før. Jeg VET hvilken dag gullet ble laget på så ho er kjempe ferdig ;-) og når ho ligger i seteleie syns jeg bare de skal få meg i gang :-)
4blir5 Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Jeg ble satt i gang på torsdag. Hadde 2 cm åpning og ca 2cm lang mormunn. Fikk derfor 1 modnibgspille. Var ute og gikk en god tur og hadde 3 cm åpning v neste undersøkelse, mormunnen var fortsatt ca 2 cm, men legen valgte likevel å ta vannet siden jeg var 3. Gangs. Fikk rier etter 20 min, men de var litt av og på i styrke og intervall. Ønsket ikke drypp eller epidural og de gav meg 5 timer før de ville vurdere drypp. I løpet av denne tiden var jeg mye oppe og gikk for å hjelpe på, lillegutt ble født 7,5 time etter vannet ble tatt. Var oppegående helt til 8 cm, da fikk jeg lystgass og pressriene kom ganske kjapt, etter 8 min m pressrier var han ute. Dette var min beste fødsel da jeg følte selv jeg hadde full kontroll og klarte hele tiden å tyde kroppens signaler. Ble satt i gang 13 dager på overtid m førstemann, hadde da bare hørt skrekkhistorier om igangsettelser som har endt m hastesnitt. Men jeg har blitt satt i gang 2 ganger og kan skrive under på at det så absolutt kan gå bra selv om første var litt mer intens. Lykke til jenter! Dette går bra, kvinnekroppen er skapt for å føde! Prøv å tenk at det er snakk om timer, ingen vet hvor mange, men det er begynnelsen på slutten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå