Gå til innhold

Når er mann mest fruktbar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! er ny her inne. å lurer på om noen kan hjelpe >:-)

Jeg ble ferdig med mens den 13. aug. Når er det da størst sjangs for at det skal klaffe?

Er helt fersk og tar imot alt av tips ;-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er info jeg har lest meg til. Med forbehold om feil (og regner med at noen andre vil påpeke eventuelle feil, hehe).

Eggløsning skjer vel i gjennomsnitt cirka 14 dager før første forventet menstruasjonsdag.

Hvis du har en syklus på 28-31 dager, hvis du ikke har tenkt å bruke noen tester for å holde rede på når du har eggløsning og hvis du ikke har fått påvist at du har vanskeligheter med å få barn (eller at mannen din har dårlige svømmere), så ville jeg begynt å ha sex annen hver dag f.o.m. 20 dager før forventet menstruasjon. Dette hadde jeg gjort frem til 10 dager før menstruasjon.

Husk at egget ditt overlever i cirka 24 timer, men at sædcellene kan overleve i livmora di i flere dager.

Husk også at etter sex så vil det ta ca cirka 12 timer for at sædcellene er klare til å befrukte egget ditt pga en prosess som sædcellene må gå gjennom. Det er derfor det er smartest å ha sex noen timer før eggløsning (gjerne 12-24 timer før). Men det kan jo være vanskelig å taime :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...