Gå til innhold

Kontantstøtte i august

Anbefalte innlegg

Gjest ________
Skrevet

Når sønnen min (19 mnd) begynner i bhg nå 17 august, kan jeg forvente å få full kontantstøtte (3300) 31 august? Eller blir det bare halvparten siden han begynte midt i mnd eller ingenting? Noen som vet :)

Skrevet

Men er du får full kontantstøtte ut den mnd han bynner i bhg :)

Skrevet (endret)

Du mister kontantstøtten måneden etter barnet har begynt i barnehage. Akkurat som at den er mulig å få måneden etter barnet har fylt 1 år.

Vi fikk hvertfall utbetalt fullt i august selv for barnehagestart. Men i september ble den redusert tilsvarende 60 % plass.

I eksempelet under paragraf 7 bekreftes det;

http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/Hovednr.+34+-+Kommentarer+til+de+enkelte+paragrafene+i+kapittel+3.148106.cms

Endret av Mor Stratos
Skrevet

Kontantstøttesatsen er endret til 5000 kr, og det er riktig at du får den mnd han begynner i Bhg. Så bare å juble!

Skrevet
Kontantstøttesatsen er endret til 5000 kr, og det er riktig at du får den mnd han begynner i Bhg. Så bare å juble!

Ikke alle går under den summen. Min på 19 mnd får bare den gamle summen ut året. 3300. Så ikke sikkert det blir 5000 denne mnd.

Gjest ________
Skrevet

Godt å vite at det kommer penger :) ja han fulltegnet jo 18 mnd 17 juli så det blir vel gamle summen som kommer nå i august :) men kan jo krysse fingrene for litt mer, hadde kommet godt mef siden jeg ikke rekker å begynne å jobbe fullt før i september :)

Skrevet
Godt å vite at det kommer penger :) ja han fulltegnet jo 18 mnd 17 juli så det blir vel gamle summen som kommer nå i august :) men kan jo krysse fingrene for litt mer, hadde kommet godt mef siden jeg ikke rekker å begynne å jobbe fullt før i september :)

Om du får 5000 denne mnd skal du ha fått brev om det. Jenta mi ble 1 år i april, jeg har fått kontantstøtte fra mai og får 5000 nå i august, det fikk jeg brev om for ikke så lenge siden, mener det også stod i vedtaket.

Gjest ________
Skrevet

Gjest ________
Skrevet

Ja, nå når du nevner det fikk vi et slik brev, men slo det fra meg og tenkte at det ille gjaldt oss :) men jo kanskje, får håpe :)!!

Skrevet
Ja, nå når du nevner det fikk vi et slik brev, men slo det fra meg og tenkte at det ille gjaldt oss :) men jo kanskje, får håpe :)!!

Hehe! Jeg fikk også brev, men det står at jeg ettertrykkelig ikke har krav på mer enn 3300 i de 11 mnd vi har rett på kontantstøtte. De barna som ENDA er under 18 mnd i august får, så det er liten sjanse hvis barnet ble født i jan/feb 11.

Skrevet

Husk at du selv må si fra at ungen begynner i bhg og at dere ikke lenger skal ha kontantstøtten

Gjest ________
Skrevet

Nei, eller om barnet går kommunal bhg i vår kommune blir det automatisk gitt beskjed til NAV når bhg plassen er bekreftet, sto i info brevet :) har ialfall ikke sagt fra selv til NAV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...