førskolelæreren Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Det er enda helt uvirkelig for meg at lillegutt er kommet til verden! Alt skjedde veldig fort og uventet. Jeg hadde termin 7.9 og hadde akkurat begynt på uke 37. Onsdag 15.8 finner jordmor proteiner i urinen og forhøyet blodtrykk. Hun sier jeg må komme på kontroll neste dag, altså torsdag kl 11 for nye målinger. Neste dag tisser jeg i koppen og drar ned til helsestasjonen. INGEN proteiner i urinen, men ganske høyt blodtrykk: 142/94. Jordmor sier at det er bra det ikke er noe protein i urinen men at jeg likevell må komme over helgen for nye målingen. Men jeg har kjent lite live i 2 dager og forteller jordmor dette, hun måler magen og hører på babyen. Alt ser fint ut selv om magen er noe mindre enn de "normale" målingene. Hun ringer sykehuset og bestiller meg en ultralyd!! (HELDIGVIS) Så jeg får time halv 3 samme dag på sykehuset for ultralyd, papirene mine blir merket : Lite liv. Jeg drar inn alene uten mannen for jeg skal jo hjem igjenn raskt likvell.. Venta på legen ca en time før han tok meg inn til undersøkelse. Vi går gjennom alt sammen,hode, mage, hjerte, lengde-MEN-fostervann? Veldig lite! Han sier han må sjekke blodtilstrømningen fra navlesnoren.. Målingene som kommer på skjermen er skummle. Husker han bare satt og skjønte ingenting. Legen ringer til en barnelege og hun kommer straks. Hun var veldig flink. Sier hun tipper gutten veier 2,4 kg og er nokså liten for uke 37. Lite fostervann og dårlig morkakefunksjon.... Hun ringer til operasjonsstuen for å spør om de kan ta meg inn til keisersnitt samme kveld..! Og jammen ble det sånn Kl 18 10 blir jeg trillet inn og gjort klar. Lillegutt kom ut kl 19, 2.3 kilo og 43 lang. Kommer aldri til å glemme hylet hans da han kom ut. Heldigvis rakk pappaen og være tilstede da han kom ut. Er så glad for at jeg tolket signalene og saifra til jordmor. Jeg råder ALLE til å lytte til kroppen, og ikke minst den lille i magen. Jeg er så glad alt gikk bra med lillegutt, selv om han enda er liten. Men han har det mye bedre utenfor magen enn inni. ønsker dere andre masse lykke til-det er helt fantastisk å bli mamma.....
Celcius73 Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Det var jammen godt at du hørte på den indre stemmen din Godt at alt gikk så fint med dere begge to. Masse lykke til videre som mamma! <3
lowe+spire Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Litt skummelt å lese, men så bra at det gikk godt Lykke til videre som mamma
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Godt å høre at alle har det bra no. Og Gratulerer som nybakt mamma.
Vilde2012 Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Gratulerer med en liten sønn:) Historien din viser meg at det er viktig å få formidlet bekymringer man har og å stole på det man kjenner. Bra dere ble tatt godt hånd om og ting skjedde såpass raskt.
Namnam:D Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Gratulerer!! Lurte på hvordan det hadde gått med deg etter at jeg svarte på den bekymringsfulle tråden din...godt å høre at alt gikk bra! Kos deg med lillegutt!! :)
kaklemor Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Gratulerer så mye Godt du ble tatt på alvor og godt alt er bra :)
Mammaigjen<3 Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Tøff start!! Huff... Likevel: Gratulerer sååå mye! <3
førskolelæreren Skrevet 19. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2012 Tusen takk til dere alle Skjønner at noen syns det er litt skummelt å lese, men jeg synes det er såå viktig å formidle at en skal høre på den indre stemmen sin Jeg kjente på meg at noe ikke stemte. Men nå går alt som det skal. Lillegutt ligger under ei lyslampe for han har fått litt gulsott, men det er helt ufarlig. Blodsukkeret er enda litt opp og ned, men ellers er han kjempe fin Vi koser oss
Sweetpea Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Gratulerer! Morsinstinktet skal man lytte til... Begynner jammen å bli noen i septembergjengen som tyvstarter Kos deg masse med lillegutt
3 blå Skrevet 19. august 2012 #11 Skrevet 19. august 2012 Gratulerer masse! Husker deg godt fra desember når vi satt med positiv test, og nå er plutselig gutten her Godt alt gikk bra med dere, nyt denne tiden! Jeg har termin dagen før deg, men innser jo nå at det igrunnen kan skje når som helst. Man vet jo aldri!
førskolelæreren Skrevet 19. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2012 takk dere begge Ja husker deg også To blå - gravid igjen! Helt utrolig hvor fort tiden egentlig har gått-selv om det noen ganger føltes helt motsatt! Ja nå kan egentlig alt skje, bare lytt til kroppen. Den er utrolig flink til å sifra om noe er galt Vi koser oss med lillegutt, imorgen skal han veies-gru gleder meg! Har til og med fått litt melk som jeg gir ham-så nå begynner ting å falle på plass
Nostalgia Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Åh så godt at det endte bra!!!! Gratulerer med lille mirakelet:))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå