Gå til innhold

Hvor mye morsmelk pr måltid? 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup og skal ha barnevakt til min lille gutt på 5mnd. Jeg skal pumpe meg på forhånd slik at har til et par måltider. Men hvor morsmelk drikker han pr, måltid?? Har ikke peiling på hvor mye jeg må ha klart!

Noen som vet sånn ca hvor mye de drikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han pleier å spise fra begge bryster til ett måltid så ville jeg pumpet begge tomme og sagt at det var ett måltid. Når min var 3 mnd så drakk hun ca 100 ml men vet ikke nå som hun er 5 mnd. Jeg har begynt å spare opp noen slunter selv hvis hun drikker mindre men det blir max 40 ml og det er jo for lite.

Skrevet

Har en stor klump som blir 5 mnd. straks, han drikker mellom 150 - 200 ml. pr. måltid, pumpe fra begge brystene for og måle blir feil, for barnet suger melken bedre ut en hva pumpen gjør! Heller litt for mye enn for lite!

Skrevet

En tommelfingerregel for flaske nå og da og for en kort periode (ikke for flaskebarn og heller ikke når du vet hvor mye han bør spise fra flaske mellom ammingene) til ammebarn er 30 ml pr time, og like hyppige måltider som ved amming. Dvs 60ml pr flaske om han normalt spiser annenhver time (i perioden du er borte), 90 ml hver 3. time.

Denne mengden er mindre enn de fleste på 5 mnd spiser målt over døgnet, men ved å holde litt igjen sikrer du at han er sulten og sugeivrig når du kommer tilbake. Det er viktigst rett før amming, så pass iallfall på at han ikke får noe særlig mer enn dette i timene før du kommer hjem.

Jeg anbefaler også denne artikkelen om langsom flaskemating: http://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Skrevet

Takk for svar damer:) Nå har jeg pumpet noen måltider, så kan barnevakten gi det som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...