Gå til innhold

Flere med termin i mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine billigstrimler var veeeldig svake. Beregnet etter mensen fikk jeg "gravid 1-2" da jeg var 4+2, og det var på morgenurin. Det er mulig at jeg er noen dager kortere enn det, men det er vanskelig å vite akkurat når eggløsningen var når man ikke har helt kontroll (som jeg ;)).

Du er nok gravid og fin :) Gratulerer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje noen av dere kan hjelpe meg litt med mine teite bekymringer:) Tingen er at vi har prøvd lenge og har gått på pergo, så ønsket om en baby er så stort! Har brukt opp alle billigstrimlene mine de 4 siste dagene, og alle har vært positive. Tok en cb digital på onsdag som også viste gravid. Alikevel er jeg bekymret for om det går riktig vei mtp hcg stigning osv... Så jeg kjøpte meg en cb digital med ukesindikator i dag, tok den nå nettopp (klarte ikke vente til i morgen tidlig) og den viste Gravid 1-2. Jeg har regnet terminen min til å være 18.mai og at jeg er 4+1 i dag. Burde testen ha vist mer? Eller er det fordi jeg ikke tok den om morgenen? åh jeg dør av angst for at det skal gå galt. Skummelt å gå på do:/

Clearblue med ukeindikator viser hvor mange uker etter unnfangelse. Hvis mors uker er 4, så stemmer det at testen viser 1-2. Så dette høres bra ut :-)

Skrevet

Har lest om mange som ikke har fått riktig resultat på ukeindikatoren. Blant ennet fått 2-3, og uka etter 1-2. Og alt har vært i orden. Selv burde jeg fått 1-2 når jeg testet. Var flere dager før ikm. Men jeg fikk 2-3. Kan jo være eggløsningstestene viste feil også.. Blir så lett å bekymre seg med alle disse fancy målemetodene:-\ Skjønner deg kjempegodt!

Forhåpentligvis kan vi slappe helt av. Gått tom før g-tester jeg da, så tester med el-tester :D Knall positivt hver gang ;)

Skrevet

Hei hei alle sammen.

Da er det vel vår tur til å komme inn her.. Foreløpig termin er 16 mai, og det er mitt 4. svangerskap.

Mistet i en MA for snart ett år siden, så det blir tredje barnet.

Gleder oss forsiktig, men avventer med å fortelle til noen som helst før vi er over 12 uker.

Skrevet

Hei.

Gratulerer med graviditeten! og velkommen i klubben. :)

Et spørsmål til alle mai-13 - mammaene;

Er dere alle inne på denne terminklubben "Mai 2013"? Der har vi jo vårt helt eget forum. :)

Skrevet

takk takk=)

Nei, jeg har ikke kommet meg dit enda.. Må vel ta meg en tur=)

Skrevet

Hei! Jeg har også termin i begynnelsen av mai. :D For en følelse det er å være gravid!! SA etter 8 uker i midten av mai i år, og nå satt endelig frøet fast igjen. Håper det blir der! <3

Skrevet

Oppdatering herfra: Har vært hos lege i dag og tatt blodprøver, samt at jeg har vært på svangerskapspoliklinikken og tatt tidlig UL. Det lille hjertet slo som det skal, og etter målene på fosteret ble jeg satt fram 1 dag og har foreløpig termin 1. mai :)

Herlig å både se og få bekreftet av gynekolog at alt er i orden! :)

Skrevet

Da fikk jeg svar på blodprøven jeg tok da jeg var 6+2. HCG nivå lå på 46000. Hva tenker dere om dette?! Høyt?! Legen sa jeg var perfekt gravid, og at alt var som det skulle. Stoffskiftet også! Ble så glad!! :) Om bare kvalmen kunne sluppet taket hadde jeg blitt glad...

Skal bestille ny time i uke 10, og da regner jeg med vi tar blodtrykk, vekt etc. Tok jo ingenting av det nå. Noen med andre erfaringer? Målt dette tidligere enn uke 10?

Skrevet

Jeg målte på dag 16-17 og dag 20-21 da var det 380 og 1891. Legen mente dette var flott stigning, og ligger i øvre sjiktet...

Tabell serum HCG-nivå:

fra befruktning fra siste mens (mIU/ML or IU/L)

7 days 3 weeks 0 to 5

14 days 28 days 3 to 426

21 days 35 days 18 to 7,340

28 days 42 days 1.080 to 56,500

35 - 42 days 49 - 56 days 7,650 to 229,000

43 - 64 days 57 - 78 days 25,700 to 288,000

57 - 78 days 79 - 100 days 13,300 to 253,000

Men det finnes ingen fasitsvar når det gjelder hcg. Eneste som er sikkert er UL :)

Skrevet

Hei! lister meg inn:-)

Etter 3 positive tester tør jeg ENDELIG å stole på at spiren sitter og at vi skal få ett lite gull 25 mai!!

Ifølge terminkalkulatoren er jeg 4+1

Skrevet

Jeg har termin 16. Mai og det er første gang jeg er gravid :-)

Skrevet

Har termin 23 mai, har 3 gutter fra før :) Ikke helt planlagt, men nå som det har fått synke litt inn gleder vi oss :) Blir vel en liten gutt til regner jeg med ;)

Er noe ekstra trett, og litt "mensmurringer", er ellers i kjempe fin form :)

Skrevet

Da skal jeg visst inn hit...litt sjokkert, men for all del, det er jo bare stas:-) har visst termin ca 12. Mai utfra kalkulatoren men er litt usikker fordi jeg rett og slett ikke husker når jeg hadde siste mens...men er vel ikke senere enn det hvertfall. Er barn nr tre, og hadde vel egentlig planlagt å bli gravid neste høst først ettersom vi har planlagt bryllup i juni..,jaja, det må bare utsettes et år. Har jenter på 5 og 1 fra før:-)

Skrevet

Termin 24. mai ifølge kalkulatoren:) Men det stemmer nok ikke, har nok lenger syklus enn normalt. Men i mai blir det uansett:) Burde ikke være overrasket siden minien er planlagt og det gikk raskt med storesøster også, men jeg trodde virkelig det bare var tull med syklusen som gjorde at jeg ikke fikk mensen;p

Skrevet

i dag tok eg ein test for mannen min si skyld. eg viste det sjølv at eg var gravid uten noko test. kjenner det i heile korppen. trøtt å små uggen heile dagen men gleda meg veldig. 25 mai skal vi ha etter planen. har ei jente som er fødd i oktober 2011. så blir vel 18

måndar mellomrom om ikkje denna babyen også finne på å komme 4 veker før;)

Skrevet

hallloo dere:) termin i slutten av mai, ganske nylig oppdaget graviditet, 14 år siden sist:) , ...maaange symptomer allerede,..ømme og sitrende bryst, de er mye mer spenstige, vannlatingstrang, økt luktesans,synes alt lukter mye sterkere, ubehag i livmorområdet. x fingrene at den lille klamrer seg fast, er trossalt bare 4 uker....og mye kan skje...

Skrevet

lurer på hvor tidlig man kan se noe på ul? var forrige uke, men da bare 3 uker på vei, så gyn såg ikke noe enda...hcg 237...andre med erfaring på dette?? blir glad for svar:) grunnen til så tidlig ul, er på bakrunn av en graviditet på eggleder for 7 år siden, som resulterte i at den ble fjernet

Skrevet

lurer på hvor tidlig man kan se noe på ul? var forrige uke, men da bare 3 uker på vei, så gyn såg ikke noe enda...hcg 237...andre med erfaring på dette?? blir glad for svar:) grunnen til så tidlig ul, er på bakrunn av en graviditet på eggleder for 7 år siden, som resulterte i at den ble fjernet

Tror uke 6 er da de kan se noe. Hvertfall da det er mulighet for å kunne høre hjertelyd. Grtulerer å mye :)

Skrevet

Hei. VI har termin 25 mai:)))

Sympt er ømme bryster og mensen murring. Pga lav hcg skal jeg ta ultralyd til mandag. Spennende:) Vi har en gutt på 5 år etter mye prøving. Denne gangen har vi hatt 3 inseminasjoner før jeg testet pos:) Koselig med mai barn:)))

Skrevet
i dag tok eg ein test for mannen min si skyld. eg viste det sjølv at eg var gravid uten noko test. kjenner det i heile korppen. trøtt å små uggen heile dagen men gleda meg veldig. 25 mai skal vi ha etter planen. har ei jente som er fødd i oktober 2011. så blir vel 18 måndar mellomrom om ikkje denna babyen også finne på å komme 4 veker før;)

Da har vi termin på samme dato:) VI har en gutt på 5 år som kom 5 uker før tiden. Men mannen min har bursdag 25 mai så det hadde vært hyggelig om babyen kom på samme dato:)

Skrevet

Jeg har fått termin 31 mai på mens termin, men lege var usikker, så hun sa mellom 5 mai og 31 mai hehe.... har ei på 4år og ei på 1år fra før :)

Skrevet
Tror uke 6 er da de kan se noe. Hvertfall da det er mulighet for å kunne høre hjertelyd. Grtulerer å mye :)

tusen takk, får bare vente...enda et par uker til..skal til utlandet om en uke, så da blir det ingen UL...er du kommet langt da?

Skrevet
tusen takk, får bare vente...enda et par uker til..skal til utlandet om en uke, så da blir det ingen UL...er du kommet langt da?

Jeg er 7+2 i dag og skal på første UL i morra. Blir spennende. Ligger rett ut å spyr. Utrolig kjipt. Begynte i ny jobb for ei uke siden,s å det passer utrolig dårlig å være så kvalm nå.... Men forhåpentligvis så er det verdt det :)

Er det ditt første svangerskap?

Hadde forresten hcg nivå på 380 etter 16 dager og det var visst ganske høyt, så ditt nivå ser jo veldig bra ut. Men lurt å ta igjen noen dager senere sånn at du vet stigningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...