Gå til innhold

Flere med termin i mai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 4 uker på vei i dag og har termin 11.mai :) Har mistet 2 ganger og håper aller gode ting er 3 ;) Vil få god oppfølging denne gangen og skal til gyn i neste uke engang.

Jeg tror jeg har lyst til å bare gå til jordmor denne gangen, hvis det ikke er noe som absolutt må følges opp av lege da. Skal først snakke med gyn og finne ut hva han sier og om det faktisk blir en baby denne gangen..men så tenker jeg å høre om time til jordmor rundt uke 12 kanskje :)

Annonse

Leahpudding: Gratulerer! :) Lurte også litt på det?! Er det mulig å gå til oppfølging hos lege og jordmor "samtidig"? Noen andre som vet kanskje?! Må følge opp stoffskiftet mitt, og det må jo legen gjøre pga.medisinering, men vanlig kontroll ville jeg helst tatt hos jordmor...

i forrige svangerskap så gikk jeg først til lege og jordmor men var så misfornøyd med legen at jeg gikk kun til jordmor, men så flyttet jeg til hjembyen min og der ble jeg fulgt opp av jordmor og lege :) var veldig betryggende å ha begge. kommer til å gjøre det samme denne gangen.

jeg fikk forresten beskjed på helsestasjon at hvis jeg ville til jordmor måtte jeg til lege først for å få helseattest for gravide, etter det var det bare å bestille time. noen jordmødre hadde litt ventetid.

Hei.

Jeg har termin ca 2.mai. Forrige gang mistet vi i uke 12, så er veldig nervøs denne gangen. Er min første hvis det går bra denne gang.

Føler meg ihvertfall veldig gravid. ømme bryster, veldig trøtt og uggen. Må tisse hele tiden. Krysser fingrene for at det går bra nå. Skal til legen 4. sept og satser på å få tidlig UL.

Hei.

Jeg har termin ca 2.mai. Forrige gang mistet vi i uke 12, så er veldig nervøs denne gangen. Er min første hvis det går bra denne gang.

Føler meg ihvertfall veldig gravid. ømme bryster, veldig trøtt og uggen. Må tisse hele tiden. Krysser fingrene for at det går bra nå. Skal til legen 4. sept og satser på å få tidlig UL.

Hehe vi har det nokså likt :) termin 3 mai , legen 4 sep og ul 12 sep :)

Mutter30: Takk for det og gratulerer selv :) Sist gikk jeg til jordmor og lege annenhver gang, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hvordan det var :P Får bare høre med jordmor etterhvert og så gå til lege hvis jeg absolutt må det. Det må vel gå ann å få kontrollene hos jordmor og følge opp stoffskiftet hos legen..men jeg aner ikke :)

Annonse

Har også termin 3 mai.

Ringte fastlegen min for å bestille en time til førstegangskontroll, men jeg ble møtt av en sur legesekretær som mente jeg kunne ringe tilbake om 2 mnd å bestille time.

Ble litt skuffet jeg. Ville jo bare vite om alt sto bra til..

Har også termin 3 mai. Ringte fastlegen min for å bestille en time til førstegangskontroll, men jeg ble møtt av en sur legesekretær som mente jeg kunne ringe tilbake om 2 mnd å bestille time. Ble litt skuffet jeg. Ville jo bare vite om alt sto bra til..

Da må jeg si at det er stor forskjell fra lege til lege. Her ringte jeg for en ukes tid siden og jeg fikk lege time når jeg er 6+2

Jeg har privat ul i uke 12. Mest fordi jeg vil se hvem som gror der inne, og fordi jeg vil få det bekreftet at det faktisk ER noe der ;) Det er så fryktelig lenge til uke 18 eller når man får. Jeg vil jo gjerne se at alt ser bra ut også, selvfølgelig :)

ja det skjønner jeg, det er veldig spennende. men kan man ringe til sykehuset og bestille selv, eller må man gå til private? Jeg har aldri egentlig følt meg "hørt" eller særlig tatt var på, noe mer enn det nødvenige- kanskje de ikke så god tid/kapasitet? (mitt tredje svangerskap)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...