<3 skatten min<3 Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Trenger inspirasjon til noen nye retter, og har fått litt dilla på salmalaksen
Gjest Visten Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks?
Andrebolleiovnen Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Sashimi lager gubben. Husker ikke helt hvordan men det er digg !!! Vet det er...ingefær, sesamolje, ihvertfall Søk på nett
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks? Prisen.
Tovehvit Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Her lager vi nigiri og maki-ruller. Mmmmm, nå fikk jeg lyst på sushi*sikle*
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks? SALMA er laksefilet av ypperste kvalitet. og SALMA er rett og slett et merkevarenavn. Ingen annen laksefilet kan bruke navnet SALMA
santhe Skrevet 18. august 2012 #7 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks? Salma laksen er vannvittig god og helt fersk! Er bare det beste av filet'en som blir til salmalaksen! kan like godt spises rå (kanskje som forett da) som stekt/kokt Synes salmalaks er helt nydelig!
fersk prøver Skrevet 18. august 2012 #9 Skrevet 18. august 2012 Jeg steker salmalaksen i ovnen krydrer den enten med godt krydder eller ruller den i sesamfrø salt og pepper. Jeg er ikke så glad i poteter så jeg koker tagliatelle til og når jeg heller av vannet, koker jeg opp fløte i kjelen og lar den koke litt og tilsetter litt salt og pepper, heller pastaen tilbake og blander dette. Serveres gjerne med salat ved siden av, dette er en sikker vinner
charnelle Skrevet 18. august 2012 #10 Skrevet 18. august 2012 Salma er den eneste laksen som ikke trenger å frysebehandles før man lager sushi/sashimi. Dette har med måten fisken er behandlet på. Det er også den eneste laksen jeg trygt spiser rå som gravid. Selv skjærer vi sashimi av laksen og lager en ponzosaus til, fantastisk godt! Ponzo inneholder 1/3 soya, 1/3 balsamicosirup, 1/3 limesaft, 1 fedd hvitløk, fersk chili og fersk koriander.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks? Salma laksen er vannvittig god og helt fersk! Er bare det beste av filet'en som blir til salmalaksen! kan like godt spises rå (kanskje som forett da) som stekt/kokt Synes salmalaks er helt nydelig! "Fersk"kan diskuteres. Den kommer jo ikke akurat rett fra sjøen, men den skal ikke ha vært frossen.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #12 Skrevet 18. august 2012 Spiser den rå. Skjærer i små biter og dypper i soyaolje eller litt presset lime. Dynker den i sesamfrø og spiser. Kjempegod forrett, eller kveldssnack.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #13 Skrevet 18. august 2012 Hva er forskjell på salmalaks og vanlig laks? Salmalaks er produsert av Salma
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #14 Skrevet 18. august 2012 Spiser den rå. Skjærer i små biter og dypper i soyaolje eller litt presset lime. Dynker den i sesamfrø og spiser. Kjempegod forrett, eller kveldssnack. Dypper i soyaolje? Du mener kanskje soyaSAUS?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #16 Skrevet 18. august 2012 Rå med vårløk, soya- og teriyakisaus.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #17 Skrevet 18. august 2012 Rå i tynne skiver. Serverer med ristede sesamfrø, soyasaus, syltet ingefær, wasabi, lime og hakket koriander. Nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå