Gå til innhold

Noen som har operert bort fettkul her?

Anbefalte innlegg

Jeg har en i ansiktet... på kjevebenet. Har hatt den i flere år, og den vokser. Det er jo helt fjollete, men jeg er redd for å fjerne den :-/

Legen kaller det en aterom, og mener det er en talgcyste. Den har en svart prikk på en måte i midten, og blir litt betent innimellom. Da vokser den også... Noen som har hatt noe lignende, og fått den fjernet kirurgisk?

Fortsetter under...

Jeg hadde en sånn talgcyste på overarmen/skulderen som jeg måtte fjerne. Fikk litt lokalbedøvelse og det gikk fort. De ligger så overfladiske at det er fort gjort og ikke noe stort inngrep i det hele tatt.

Siden det ligger i ansiktet så ville jeg likevel ha fått en annen enn fastlegen til å fjerne den, for å unngå arr. Tror hudleger og andre spesialiserer seg på "inngrep" i ansiktet.

Ikke mye å grue seg for uansett - lykke til! :)

Jeg har en på magen. Jeg skulle fjerne den på kirurgisk avd her jeg bor, men jeg var gravid og da mente legen arret kom til å bli stygt. Så jeg venter til jeg er ferdig med barn før jeg fjerner den :)

Den har også vokst på disse årene, og er egentlig stor!

Jeg har en i ansiktet... på kjevebenet. Har hatt den i flere år, og den vokser. Det er jo helt fjollete, men jeg er redd for å fjerne den :-/

Legen kaller det en aterom, og mener det er en talgcyste. Den har en svart prikk på en måte i midten, og blir litt betent innimellom. Da vokser den også... Noen som har hatt noe lignende, og fått den fjernet kirurgisk?

Jeg fjernet en i går, midt på ryggen. Fikk lokalbedøvelse i form av sprøyte og legen skar opp og fjernet og sydde igjen. Ikke vondt i det hele tatt der, men veldig sårt i etterkant. Dette var fastlegen. Blir et arr der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...