Gå til innhold

babyen foretrekker bare det ene brystet.

Anbefalte innlegg

Min sønn som har blitt ni uker nå, vil bare spise av det ene brystet. Har holdt på sånn i et par tre uker nå. Har vært hos fysioterapeuten på helsestasjonen, og ble sendt videre til manuell terapeut. Har vært en gang der, og han har noen spenninger i nakken som antagelig er grunnen til at det er bedre å ligge til den ene siden. Har prøvd å pumpe litt med min gamle manuelle pumpe, men det var så å si ingenting som kom. Dekket bare såvidt bunnen i flaska....

Har ammet tre barn fra før, og aldri hatt for lite melk, heller tvert om og jeg har levert melk til sykehuset. Blir en smule stresset merker jeg, når babyen kaver ved puppen. Hvordan skal jeg få opp melkeproduksjonen her da?

Fortsetter under...

Takk for svar fra dere begge to. Har prøvd å legge han til favoritten først og så gi han fra muppen. Det går forsåvidt, men han roer seg ikke veldig. Skal prøve å pumpe mens jeg amme, men jeg har bare en gammel manuell pumpe. Kanskje gå til innkjøp av en ny elektrisk. Syns bare de er så dyre. Men jeg vil jo amme da så:-)

Du kan forsøke å håndmelke, og uansett om du pumper eller håndmelker så vent til utdrivinga er i gang.

Det tar ofte mange forsøk før pumpeteknikken sitter, så jeg ville fortsatt å pumpe i noen dager selv om det kommer lite.

Har du prøvd å legge til i tvillingstilling, slik at samme side av hodet hans kommer opp som med det "gode" brystet?

Takk for svar fra dere begge to. Har prøvd å legge han til favoritten først og så gi han fra muppen. Det går forsåvidt, men han roer seg ikke veldig. Skal prøve å pumpe mens jeg amme, men jeg har bare en gammel manuell pumpe. Kanskje gå til innkjøp av en ny elektrisk. Syns bare de er så dyre. Men jeg vil jo amme da så:-)

Her jeg bor får du leie ammepumpe på helsestasjonen. Kanskje din HS har samme tilbud?

Eletrisk pumpe er som regel mest effektivt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...