rikedaspike Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Hei, lurte bare på hva dere gjør når 4 åringen slår seg vrang, Legger seg ned og hyler? Hos oss kan det skje fordi hun vil ikke vaske håret, ikke kle på seg etc. Unasett hva vi gjør så ser det ut som ingenting hjelper....
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Om jeg har tid så lar jeg barnet skrike fra seg og gjør noe annet selv. Sier at jeg er tilgjengelig for kos/snakking når det vil, men lager ikke noe nummer ut av hylingen. Har jeg dårlig tid sier jeg f.eks: "Jeg hører at du ikke vil dusje deg, og jeg skjønner at du ikke hadde lyst til det, men du må likevel fordi at...." og så dusjer jeg barnet selv om det illskriker. Noen ganger må en overstyre barnet, men da synes jeg det er viktig å si at man hører det og kanskje også forstår hvorfor. Jeg tror rett og slett ikke det er meningen man skal finne noen vidunderkurer mot trass og hyling, det er jo en grunn til at omtrent alle barn er slik Man får heller forsøke å godta det, tenke på det som positivt og heller finne metoder for å redusere antall raserianfall ved å f.eks forberede barnet på ting i god tid, gi det valg osv der man kan dette.
Frenzia Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 (endret) Mitt tips er å alltid forberede barnet på ny aktivitet, slik at de ikke brått blir tatt ut av leken sin. Det blir det alltid bråk av. Så sørg for å gå ned på huk og presenter neste aktivitet noen minutter i forvei.Og prøv å leke dere vei gjennom de daglige nødvendige gjøremålene. Og ros henne mer enn du korrigerer. Om hun likevel skriker, noe hun likevel kommer til å gjøre en gang i blant, så sørg for at du selv ikke blir sint, men heller tenk at alt både du og hun gjør er for at hun skal bli voksen og bli selvstendig. Bare vær der som en støtte og sørg for at hun ikke skader seg selv eller andre mens hun utagerer. Endret 17. august 2012 av Frenzia
Frenzia Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Og en annen ting: Ikke true de med å teipe igjen munn deres med gaffateip om de ikke holder munn mens de skriker i fullt trassanfall, slik jeg gjorde en gang. Det ble så innmari flaut når hun lekte at bamse var sint mens hun var hos naboen og lekte...
rikedaspike Skrevet 17. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2012 Tusen takk for innspill her!! Setter jeg stor pris på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå