Gå til innhold

Spørsmål om tidlig UL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært på tidlig ul i mine to siste svangerskap. Ikke sjans til å se noe kjønn, til tross for at rumpeområdet ble scannet opp og ned og att og fram. NR 3 var en gutt men så ikke noe tissemann på uke 12 ul nei. Vistes deriomot veldig godt i uke 16. Jeg har tatt utvendig ul.

Annonse

Jeg var på tidlig UL når jeg var 11+3. Legen sa da at han trodde det var gutt men selvsagt ikke ville si noe sikkert så tidlig. Han tok da innvendig UL. Prøvde først utvending, og så forsåvidt foster da, men ikke fra alle vinkler han ønsket.

På ordinær UL i uke 19+3 hadde jeg jordmor, og hun følte seg rimelig sikker på at det er en gutt vi venter. Så da hadde legen rett allerede i 12.uke :)

Annonse

Fikk redepå gutt 2 gng i uke 12/13, men det viste seg å være jenter. Dette var en meget erfaren fødselslege. Synes også jeg så tydelige peniser, men det var hovene kjønnslepper:)
Når vi var på duotest på Riksen og legen spurte om vi ville vite kjønn, forklarte han at det ikke er noen forskjell på organene som sådan i uke 12-13 (vi var der uke 12+6). Forskjellen på jente/gutt er vinkelen på organet, der det skiller ca 30 grader. Peker det "nedover" er det mest sannsynlig en jente og oppover mest sannsynlig en gutt. Feilmarginen i uke 12+ er rundt 15-17% på gutter, noe høyere for jenter. Hos oss mente han det var jente, og det stemte. Men det er klart, dette var en spesialist i fosterdiagnostikk som blant annet ser etter kjønn mht kjønnsbestemte genetiske sykdommer. Endret av eaglebeagle
Fikk redepå gutt 2 gng i uke 12/13, men det viste seg å være jenter. Dette var en meget erfaren fødselslege. Synes også jeg så tydelige peniser, men det var hovene kjønnslepper:)
Når vi var på duotest på Riksen og legen spurte om vi ville vite kjønn, forklarte han at det ikke er noen forskjell på organene som sådan i uke 12-13 (vi var der uke 12+6). Forskjellen på jente/gutt er vinkelen på organet, der det skiller ca 30 grader. Peker det "nedover" er det mest sannsynlig en jente og oppover mest sannsynlig en gutt. Feilmarginen i uke 12+ er rundt 15-17% på gutter, noe høyere for jenter. Hos oss mente han det var jente, og det stemte. Men det er klart, dette var en spesialist i fosterdiagnostikk som blant annet ser etter kjønn mht kjønnsbestemte genetiske sykdommer.
Ja det har nok en god del å si:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...