MaRiAnNe_85 Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Har ei oppskrift på babymat (til baby på 6mnd) hvor jeg skal bruke buljong,men trodde ikke babyer skulle ha salt i maten?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Høres rart ut. Tror jeg hadde brukt bare vann eller laget en kraft av grønnsaker og kanskje litt kjøtt selv.
soleia Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Buljongterningar har masse salt og gjerne smaksforsterkar og (Toro brukar natriumglutamat). Det ville eg ikkje brukt til babymat! Det kan vere dei tenkjer på kjøttkraft (utan salt) eller kokevatn av grønnsaker i babymatoppskrifta.
MaRiAnNe_85 Skrevet 17. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2012 Nei, synes også dette var rart.. Har i følge oppskrifta kokt opp en hel haug med grønnsaker og vannet etter det er jo fin buljong:) så tror jeg bruker det i stede for om det skulle bli nødvendig. Noen som har tips til et krydder eller to jeg kan bruke med grønnebønner, -brokkoli -og nepemos? kan jeg f.eks lage en liten hvitsaus av litt melk å blande inn i mosen eller er dette helt fyfy når barnet enda ikke har blitt 1 år?
MaRiAnNe_85 Skrevet 17. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2012 Utpå boka står det buljongterninger og bildet av det.. Men kommer ikke til å bruke det nei..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Nei, synes også dette var rart.. Har i følge oppskrifta kokt opp en hel haug med grønnsaker og vannet etter det er jo fin buljong:) så tror jeg bruker det i stede for om det skulle bli nødvendig. Noen som har tips til et krydder eller to jeg kan bruke med grønnebønner, -brokkoli -og nepemos? kan jeg f.eks lage en liten hvitsaus av litt melk å blande inn i mosen eller er dette helt fyfy når barnet enda ikke har blitt 1 år? Kan teste ut litt hvitsaus, men tilvennes ikke brått på ungen. Lillemor her i huset er flaskebarn, tåler ikke mm eller mme, og nå går hun på ren kumelk, og etter første runde med tester, så har hun fått i seg de næringsstoffene hun trenger, siden hun får betydelig med tran, går det også fint med jern opptak og lagring.. Vi brukte da ca 2 mnd å tilvenne 200 ml flasker med kumelk.
MaRiAnNe_85 Skrevet 17. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2012 Skal lage gratinerte neper til oss større ,og skal lage en hvitsaus ,så da skal prøve å blande inn en liten kladd til minstemann ( selvfølgelig uten salt;) for å få smaken på de grønne grønnsakene litt mildere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå