Gå til innhold

Hva ville DU likt å ha på menyen i kantina på jobben??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver en kantine, og jobber alene der....Derfor trenger jeg litt tips til hva dere liker, og kanskje noen nye ideer :)

Skrevet

Salat! Enkelt og greit. Og frukt. :)

Skrevet

Mulighet for å velge selv hva som skal smøres på bagetter. Jeg er f.eks veldig glad i reker, men brekker meg av majones og det er alltid majones på ferdige rekesmørbrød (er så irriterende!!!).

Skrevet

Salatbar har jeg, og fruktfat innimellom...Rekebaguettene lager jeg alltid med majones ja...Burde kanskje ha noen uten også...Bra tips :) Varmmat da?? Hva ville dere kjøpt?

Skrevet

Jeg driver en kantine, og jobber alene der....Derfor trenger jeg litt tips til hva dere liker, og kanskje noen nye ideer :)

Gresk salat. Vi har salatbar på jobben men den er blitt så forutsigbar. Består av isberg, mais, tomat, agurk, kylling, skinke og ost. Kunne tenkt meg litt mer kraftige smaker som fetaost, oliven, rødløk, kapers, foccola, aubergine,avokado,mozarella, røkelaks ol...Med nybakt foccaciabrød til!

Jeg vet, er altfor kravstor;-)

Italiensk pizza er heller ikke dumt. Både vegetar og med kjøtt.

Ferskpresset juice! Kanskje smoothie?

En god kaffebar er også et must. Da blir du viktigste dama i mennenes liv i hvertfall ;-)

Skrevet

Calzone har jeg fått med meg er superpopulært, forresten. Også disse lange baguettelignende sakene som skal varmes opp og som har sånne brente streker(??) på toppen ;-P

Flere av mine kolleger stikker titt og ofte bort på Seven Eleven og kjøper det til lunsj.

Skrevet

Kjempegode tips!!:) Salatbaren består av veldig mye forskjellig, men har aldri tenkt på å servere røkelaks med salaten...Her går det mest i skinke, kylling og reker i salatbaren!:) Disse baguettene har jeg også, de går det ikno av uten pålegg, men påsmurt derimot...helmax!!:) Pålegg på baguettene da??forslag?

HI

Skrevet

Jeg elsker salat til lunsj, men synes ofte utvalget er dårlig i salatbarer. Det jeg ofte savner er: Tunfisk, fetaost, linser og bønner. Det er mye annet som er godt også, men hvis salatbaren ikke har noen av disse tingene, kjøper jeg heller noe annet...

Ellers er det godt med varmmat av og til også. Det trenger ikke å være så veldig fancy mat, synes jeg. Men oppvarmet ferdigmat fra butikken liker jeg ikke (f.eks. panert fisk som er ferdigkjøpt i butikken og varmet opp). Også er det viktig å tilby grønnsaker til varmmaten! I kantinen vi bruker nå, er det ofte f.eks. bare fisk og poteter, da kjøper ikke jeg varmmat den dagen. ;)

Pålegg til baguetter: Jeg synes tunfisksalat er kjempegodt! Du kan også lage en litt sunnere variant med yoghurt i stedet for majones. De fleste merker ikke forskjellen engang. ;) Kapers er også godt i.

Jeg er veldig sær når det gjelder mat, en av tingene er at jeg ikke liker smør på brød/baguetter. Så jeg blir veldig glad når man har mulighet til å smøre baguettene selv, eller få dem nysmørt når man bestiller dem. F.eks. kan man selge baguetter/brød og pålegg for seg (pålegg pent dandert i en liten skål). Men det er kanskje ikke så mange som er sære sånn som meg, så du får velge hva du tar hensyn til.

Og noen steder får man nesten bare fint brød/fine baguetter, jeg blir alltid glad når jeg får noen gode grove alternativer i stedet. :)

Mitt siste tips: Still dette spørsmålet også til de som bruker kantinen din! Da får du mere matnyttige (pun intended) svar siden de forhåpentligvis vil spise det de foreslår også... :)

Skrevet
Mulighet for å velge selv hva som skal smøres på bagetter. Jeg er f.eks veldig glad i reker, men brekker meg av majones og det er alltid majones på ferdige rekesmørbrød (er så irriterende!!!).

Synes vel helst at det ofte er litt reker på majonessmørbrødene ;)

Jeg ville definitivt ha kjøpt varmmat av et eller annet slag. Gryterett, lapskaus, supper, wok, stekt ris e.l.

Skrevet

Hvor er kantinen din?

Kan jeg komme?

Det jeg savner mest er som de over her nevner, en fristende salatbar. Vår har slapp salat, mais, halvgrønne tomater i svære båter, paprika og agurk.

Det hadde ikke trengt å være så fryktelig mange ting hver gang, men utskifting av 2-3 litt mer spennende ting.

Vi har godt brød, men det et vel det beste jeg kan trekke frem. De steker brødene her og de er grove og gode.

Jeg pleier nesten aldri å spise varm mat, men om de har couscous (godt krydret og med mye grønnsaker og spicy kjøttboller) eller stekt ris (med egg, kylling og reker) lar jeg meg friste. Og en god suppe når det er skikkelig rufsevær ute.

Og som det er nevnt over ville jeg blitt en veldig god kunde om du hadde en god kaffemaskin. Her er det en gigantisk trakter hvor kaffen har stått et par timer når jeg spiser 12/12:30.

Lykke til!

Skrevet

En salatbar med variasjon slik at jeg kan spise en god salat hver dag uten å bli lei.

Pestodressing og dressing med soltørket tomat er veldig populært i vår kantine.

Gode proteinkilder i salaten som feks: bønner, linser, erter, eggebåter, cottage cheese, fetaost, osteterninger, stekt sopp...

I grøntavdelingen liker jeg at det er noe annet enn oppkuttet kinakål/issalat. Feks spinat eller feldsalat.

Foruten salat (som er min faste lunsj) er suppene veldig populære hos oss. Soppsuppe, brokkolisuppe, tomatsuppe, kyllingsuppe osv.

Skrevet

Flotte tips fra dere :) Hva er godt på feks baguette med tunfisk? Jeg selv liker ikke tunfisk, men kunne jo laget baguetter med dette på....å smøre baguetten da kunden bestiller har jeg ikke mulighet til da jeg jobber alene....Da hadde køen blitt laaaang!:) Men jeg har jo påleggsfat og brød/baguetter/ostebrød uten noe på så de kan kjøpe ting hver for seg og smøre :) Men det går det svært lite av...De vil ha det ferdig ja...heh:) Til varmmat pleier jeg å ha feks lasagne, hamburger, spaghetti bolognese, pizza, tacowraps osv....Jeg kan jo evt sette en postkasse ved døren så folk kan komme med ideer til hva de selv kunne ønske seg :) Vil gjerne ha masse forøyde kunder...Og føler også jeg har det....Men da man jobber alene har man lett for å bare la det gå i det vanlige både ang mat og rutiner....Så flott med gode forslag, det er jeg kjempetakknemlig for :) Skal bestille varer i efta så da blir det veldig fancy salatbar til uka hvertfall!:)))

HI

Skrevet

dette liker jeg å finne i kantiner:

salatbar. med umarinert kjøtt. kylling, skinke, bacon, pasta, rødløk,

frukt

nystekte baguetter eller ciabatta med godt pålegg.

- standard ost, skinke og agurk

- kylling og potetsalat

- kylling, salat og karrimajones

enkle retter

-pyttipanne med speilegg

-gryterett

-omelett

-lasagne

-karbonade, stekt løk og hjemmelaget potetmos

-spekeskinke, eggerøre og potetsalat på grovbrød

mye av dette kan jo også spises kaldt.

mye grønnsaker og mye grovt gjør maten sunnere i tillegg.

hamburger og pommes frites er fyfy i kantiner.

god kaffe

imsdal

juice

Skrevet

Supper!! Er et ordetntlig suppehue, så ingenting er bedre enn en god hjemmelaget suppe...

blomkålsuppe

kyllingsuppe

linsesuppe

squash- og kikertsuppe

tacosuppe

litt grovt brød til så er det smashings!!

Skrevet

Krutonger, pasta (skruer), fetaost er godt i salat :)

Skrevet

Har jobbet i butikk hvor vi hadde salatbar, og der var det utrolig populært når vi hadde en skål med salsa og en med tortillachips for å ha i salaten. Det innførte vi fast etterhvert.

Ellers syns jeg det er deilig med krutonger (også en fin måte å få brukt opp overskuddsbrød. Skjær de i terninger og ha over litt olje og krydder og stek dem litt i ovnen), soltørkede tomater i olje, fetaost og oliven.

I tillegg vet jeg at mange ønsker et sunnere alternativ til pasta i salaten (ikke jeg, jeg klarer ikke holde meg unna pastaen ;) ), så da kan en ha diverse bønner eller linser i stedet. Det var det jeg kom på i farta.

Forresten skal du ha kred for at du har lyst å utvikle kantinen din. De kantinene jeg har vært borti har vært så utrolig kjedelig og ALDRI noe nytt og spennende på menyen. Bra jobba :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...