HeidiL Skrevet 4. september 2012 #201 Skrevet 4. september 2012 Jeg har termin 7.okt, 5. hvis jeg går ut fra el. så ligger vel akkurat en uke etter deg tenker jeg Tror jeg har god tid til å pakke, men det er veldig typisk om akkurat favorittbuksa/topp ligger på vask når vi må pakke i full fart hehe klær til nurket har jeg ikke funnet frem enda, må nesten se ann været tenker jeg. det kan evn gubben klare å finne frem også Har skjedd noe i magen i dag, er massse liv (på en annen måte enn tidligere) og i dag tidlig la jeg merke til at det var lettere å sette seg opp av sengen. lurer på om lillemor faktisk har klart å snu seg jeg? har lurt på dette en gang eller to før, men da har alt vært tilbake til "normalen" igjen i løpet av en halv dag... Nå ser det ut som om magen har sunket litt og det kjentes ut som om jeg fikk spark oppover istedenfor den vanlige stangingen. Oj! spennende! skal jo egentlig få oppfølging av sykehuset med tanke på seteleie, hadde vært deilig å slippe bekymringen! Hjelp meg å krysse fingrene for at hun faktisk ligger rett vei! Wæææ, vannet mitt gikk i natt!! Ingen rier til nå. Blir innlagt på sykehuset i kveld hvis det ikke skjer av seg selv!! Lykke til! Nå et det ikke lenge til du får se hvem du har båret på så lenge
Smiley_82 Skrevet 4. september 2012 #202 Skrevet 4. september 2012 "Min" ligger også med hodet ned, og har gjort det en stund. Tror ribbeina mine må være gul og blå så mye som det sparker til tider... Venter egentlig bare på at hodet skal feste seg.... Ellers på den litt mer udelikate siden så har jeg hatt en skikkelig dårlig natt, med utallige runder på do - og da ikke bare for bimmelim for å si det sånn.... Håper ikke dette vedvarer.... :-/ uffda.. plagsomt med slike nattlige hendelser, at vi ikke får fred hehe håper det blir bedre! syns det er nok med den (vanligvis) ene gangen jeg våkner av å måtte tisse.. Har ikke vært mye plaget med det jeg heller, men akkurat natt til idag var ingen fest akkurat... Spesielt når man må opp kl 0600 for å gå på jobb... Heldigvis permisjon fra fredag av, og det ser jeg virkelig frem til for å si det sånn.....
Vinterblomst Skrevet 4. september 2012 #203 Skrevet 4. september 2012 Kvinnen88, så spennende! Du er vel rundt 37 uker? Lykke til iallefall! Jenter.... Hvordan er hormonene deres? Jeg har ikke vært så ille hormonell siden det første trimesteret der jeg levde med hodet i doskåla. MEN i går! Oi oi oi tror jeg hadde alle følelser på en time. Kjente meg litt tam i kroppen om dere skjønner og gikk inn for å legge meg i senga. Der hadde jeg tatt av sengetøyet og luftet dynene, noe jeg hadde glemt. Kasta meg allikevel opp i senga og slang dyna over meg. Begynte å gråte. Sambo kom inn å spurte hva som var galt og la seg bak meg og holdt rundt meg. Sier jeg ikke vet og at jeg bare er lei meg, men synes jeg selv er teit og begynner å le. Han ler og men da begynner jeg å gråte igjen og skjeller han ut for å le.. Huff. Gråt og lo samtidig i en halvtimes tid og følte meg veldig liten og sårbar da sambo holdt meg godt, men visste at han inni seg brast i latter. Er det mulig? :-P tenker på dette i dag og lurer på hva som gikk at meg! :-) haha, kjenner meg igjen! enkelte dager kan være slik.. Jeg har begynt å bli generelt mer hormonell og føler for å være alene.. litt dumt når en har en kjempesosial mann og en jobb i service-helse-yrket prøver så godt jeg kan da...
YumYum2 Skrevet 4. september 2012 #204 Skrevet 4. september 2012 Kvinnen88, så spennende! Du er vel rundt 37 uker? Lykke til iallefall! Jenter.... Hvordan er hormonene deres? Jeg har ikke vært så ille hormonell siden det første trimesteret der jeg levde med hodet i doskåla. MEN i går! Oi oi oi tror jeg hadde alle følelser på en time. Kjente meg litt tam i kroppen om dere skjønner og gikk inn for å legge meg i senga. Der hadde jeg tatt av sengetøyet og luftet dynene, noe jeg hadde glemt. Kasta meg allikevel opp i senga og slang dyna over meg. Begynte å gråte. Sambo kom inn å spurte hva som var galt og la seg bak meg og holdt rundt meg. Sier jeg ikke vet og at jeg bare er lei meg, men synes jeg selv er teit og begynner å le. Han ler og men da begynner jeg å gråte igjen og skjeller han ut for å le.. Huff. Gråt og lo samtidig i en halvtimes tid og følte meg veldig liten og sårbar da sambo holdt meg godt, men visste at han inni seg brast i latter. Er det mulig? :-P tenker på dette i dag og lurer på hva som gikk at meg! :-) haha, kjenner meg igjen! enkelte dager kan være slik.. Jeg har begynt å bli generelt mer hormonell og føler for å være alene.. litt dumt når en har en kjempesosial mann og en jobb i service-helse-yrket prøver så godt jeg kan da... Hehe gravide kvinner er fasinerende! Ble også litt furten i natt da jeg sto opp for å tisse og det knitra i lakenet... Tatt på tisselaken i tilfelle vannet går.
*lille blomst* Skrevet 4. september 2012 Forfatter #205 Skrevet 4. september 2012 oj! Kvinnen88, så spennende! godt du hadde begynt å tenke på baggen! Gleder meg til å høre hvordan det går! her er jeg temmelig sikker på at mini ikke har snudd seg likevel... :/ så ikke spesielt fornøyd med det Men vi får bare ta det som det kommer. fikk time til ul i posten i dag, de vil vel se selv på sykehuset før vi skal planlegge/snakke om fødsel... Må vel ha bilde også av bekkenet hvis vi skal ta sjansen på setefødsel... ikke time før neste uke da, så da er jeg i uke 37... jaja, får håpe mini holder seg pent på plass til vi har avklart litt. Er hormonell til tusen noen dager jeg også! Har vært såååå sint noen ganger når jeg går og rydder etter de andre her hjemme... eller kjempe lei meg om gubben er trøtt og ikke orker å finne på noe eller prate, men det hjelper ikke om han gjør de tingene heller, jeg kan være sur og lei uansett Nei, skal bli godt å få litt balanse i livet igjen
kvinnen88 Skrevet 4. september 2012 #206 Skrevet 4. september 2012 Uke 37 i morgen jeg! Ikke NOE tegn til rier enda! :/ Håper så inderlig at det starter av seg selv!! Vil ikke bli satt i gang. Ps; lurt å ta på tisselaken hvis vannet får i sengen ja. (dette hadde ikke jeg klart å gjort enda). Men var heldigvis ikke så mye at det kom i senga. Resten av baggen fikk jeg pakket i natt *lille blomst*, ble litt stressa då ja... Fikk heller ikke såve noe i natt, låg bare å tenkte.. Har prøft å såve nå også når "storebror" er i bhg. Men får det ikke til!!! Kjenner det svir på øynene mine!! Arrh!!
*lille blomst* Skrevet 4. september 2012 Forfatter #207 Skrevet 4. september 2012 Huff, så kjedelig å gå sånn og vente! Har du vært på sykehuset til sjekk? Hvor lenge kan du vente før du blir satt igang da? ønsker deg masse lykke til iallefall!
kvinnen88 Skrevet 4. september 2012 #208 Skrevet 4. september 2012 ringte føden i natt når vannet gikk. Men siden jeg akkurat var på grenser til uke 37, slapp jeg og komme inn for noe sjekk. Skulle bare følge med selv om vannet ble grønt eller brunt måtte jeg kontakte, eller om jeg fikk feber. Ingen av dele er skjedd. Skal på kontroll i kveld på sykehuset. Hvor de kommer til å ta en del tester sikkert. Om jeg blir innlagt vet jeg ikke!? Men jordmoren jeg snakket med snakket om at de satt det igang onsdag morgen, om det ikke var startet av seg selv innen da. Merkeligt, går bare og venter til jeg skal få mer vondt enn en sterkt kynner i ny å ne.. Skal bli godt når dette er over! Lykke til, til deg også )
Vinterblomst Skrevet 4. september 2012 #209 Skrevet 4. september 2012 Kvinnen88, så spennende! Du er vel rundt 37 uker? Lykke til iallefall! Jenter.... Hvordan er hormonene deres? Jeg har ikke vært så ille hormonell siden det første trimesteret der jeg levde med hodet i doskåla. MEN i går! Oi oi oi tror jeg hadde alle følelser på en time. Kjente meg litt tam i kroppen om dere skjønner og gikk inn for å legge meg i senga. Der hadde jeg tatt av sengetøyet og luftet dynene, noe jeg hadde glemt. Kasta meg allikevel opp i senga og slang dyna over meg. Begynte å gråte. Sambo kom inn å spurte hva som var galt og la seg bak meg og holdt rundt meg. Sier jeg ikke vet og at jeg bare er lei meg, men synes jeg selv er teit og begynner å le. Han ler og men da begynner jeg å gråte igjen og skjeller han ut for å le.. Huff. Gråt og lo samtidig i en halvtimes tid og følte meg veldig liten og sårbar da sambo holdt meg godt, men visste at han inni seg brast i latter. Er det mulig? :-P tenker på dette i dag og lurer på hva som gikk at meg! :-) haha, kjenner meg igjen! enkelte dager kan være slik.. Jeg har begynt å bli generelt mer hormonell og føler for å være alene.. litt dumt når en har en kjempesosial mann og en jobb i service-helse-yrket prøver så godt jeg kan da... Hehe gravide kvinner er fasinerende! Ble også litt furten i natt da jeg sto opp for å tisse og det knitra i lakenet... Tatt på tisselaken i tilfelle vannet går. hehe
Vinterblomst Skrevet 5. september 2012 #210 Skrevet 5. september 2012 hva driver dere med damene i tråden?? ser vi ikke er like aktive i tråden som før.. men det blir vel sånn når det går mye i det samme for oss som er kommet ganske langt igår bakte jeg muffins, må prøvebake litt til babyshower i helgen idag har jeg fått klippet gresset og gått meg en liten tur.. kynnerne kommer veldig fort nå, men jeg går for det om
YumYum2 Skrevet 5. september 2012 #211 Skrevet 5. september 2012 Ååå jeg vil og ha baby shower! Ellers er vi nok ikke like aktive nei. Jeg ligger på sofaen med mye smerter i mage/rygg og i dåsa etter sex ista. Blir kvalm og uvel når det holder på. Skal ikke egentlig skje noe før til neste uke da jeg er 37 uker, men akkurat nå håper jeg virkelig ikke dette er forgjeves. For dette er vondt! Mannen har og bursdag i dag så føler meg ikke helt komfortabel med dette. Han er allikevel like blid og stiller opp med puter, mat og det jeg måtte trenge:)
*lille blomst* Skrevet 6. september 2012 Forfatter #212 Skrevet 6. september 2012 kanskje tråden er blitt for lang?? Ikke barebare å lese seg opp hvis man bruker mobil til det Jeg er inne på forumet støtt, men har jo ikke så mye nytt å fortelle Er nok fremdeles seteleie gitt, snuppa bare lurte meg her om dagen! Fått innkalling til ul neste uke (uke 37) så får håpe jeg får planlagt noe ang fødsel da begynner å bli godt å tenke på at mini kommer snart! Har vært gravid en evighet jo! I går fikk jeg vasket alle vinduene, så da er det overstått! egentlig er vel alt klart nå
Vilde2012 Skrevet 6. september 2012 #213 Skrevet 6. september 2012 Så heldig du er som har alt klart nå lilleblomst. Jeg er blitt forkjøla jeg nå, så har ikke så mye energi til overs. Er mye alene sammen med jenta mi om dagen så bruker den energien jeg har til det, så håper jeg at jeg blir frisk før det plutselig skulle starte noe her. Tanken på å skulle føde mens man føler seg helt elendig og ikke får til å sove om nettene er ikke særlig god. Forøvrig bruker jeg mobil mange ganger når jeg er her inne og leser, men har aldri noe problem med at en tråd er blitt for lang. Jeg kommer rett inn på siste uleste innlegg akkurat som på dataen. Gjør ikke dere andre det?
Vinterblomst Skrevet 6. september 2012 #214 Skrevet 6. september 2012 ÅÅÅ jeg vil og ha baby shower! Ellers er vi nok ikke like aktive nei. Jeg ligger pÅ sofaen med mye smerter i mage/rygg og i dÅsa etter sex ista. Blir kvalm og uvel nÅr det holder pÅ. Skal ikke egentlig skje noe før til neste uke da jeg er 37 uker, men akkurat nÅ hÅper jeg virkelig ikke dette er forgjeves. For dette er vondt! Mannen har og bursdag i dag sÅ føler meg ikke helt komfortabel med dette. Han er allikevel like blid og stiller opp med puter, mat og det jeg mÅtte trenge:) Uffda (vondt i dÅsa er jo ikke godt ) Kanskje du kan kjøpe en ferdigkake til sambo hvis du er trøtt Å sliten, sÅ gjør du litt for han ogsÅ .... selv om du fortjener det mest hehe
Vinterblomst Skrevet 6. september 2012 #215 Skrevet 6. september 2012 kanskje tråden er blitt for lang?? Ikke barebare å lese seg opp hvis man bruker mobil til det Jeg er inne på forumet støtt, men har jo ikke så mye nytt å fortelle Er nok fremdeles seteleie gitt, snuppa bare lurte meg her om dagen! Fått innkalling til ul neste uke (uke 37) så får håpe jeg får planlagt noe ang fødsel da begynner å bli godt å tenke på at mini kommer snart! Har vært gravid en evighet jo! I går fikk jeg vasket alle vinduene, så da er det overstått! egentlig er vel alt klart nå grattis med vask av vinduer hehe jeg har ikke fått gjort det ennå håper nurket snur seg!!
Vinterblomst Skrevet 6. september 2012 #216 Skrevet 6. september 2012 Så heldig du er som har alt klart nå lilleblomst. Jeg er blitt forkjøla jeg nå, så har ikke så mye energi til overs. Er mye alene sammen med jenta mi om dagen så bruker den energien jeg har til det, så håper jeg at jeg blir frisk før det plutselig skulle starte noe her. Tanken på å skulle føde mens man føler seg helt elendig og ikke får til å sove om nettene er ikke særlig god. Forøvrig bruker jeg mobil mange ganger når jeg er her inne og leser, men har aldri noe problem med at en tråd er blitt for lang. Jeg kommer rett inn på siste uleste innlegg akkurat som på dataen. Gjør ikke dere andre det? Jeg bruker pc men må søke til siste innlegg.. liker stor skjerm Så kjedelig at du har blitt forkjølet, jeg har også vært snørrete i natt og snyter og snyter!!! Jeg leste at kroppen ikke gjør klar til fødsel når en er syk, så håper for din del at det stemmer Kroppen er smart...
*lille blomst* Skrevet 6. september 2012 Forfatter #217 Skrevet 6. september 2012 Så heldig du er som har alt klart nå lilleblomst. Jeg er blitt forkjøla jeg nå, så har ikke så mye energi til overs. Er mye alene sammen med jenta mi om dagen så bruker den energien jeg har til det, så håper jeg at jeg blir frisk før det plutselig skulle starte noe her. Tanken på å skulle føde mens man føler seg helt elendig og ikke får til å sove om nettene er ikke særlig god. Forøvrig bruker jeg mobil mange ganger når jeg er her inne og leser, men har aldri noe problem med at en tråd er blitt for lang. Jeg kommer rett inn på siste uleste innlegg akkurat som på dataen. Gjør ikke dere andre det? Huff, så dumt at du er blitt forkjøla! Masse god bedring til deg! Jeg er også mye alene med jentungen, sliter litt med å orke å holde følge Gleder meg til å få kroppen min tilbake som bare min iallefall, tipper det blir litt lettere da! Har du mye igjen før du er klar?
*lille blomst* Skrevet 6. september 2012 Forfatter #218 Skrevet 6. september 2012 Har ikke fått opp stellebordet forresten, men det tror jeg kanskje far i huset får til i løpet av noen dager... gleder meg til å gjøre det klart med litt skift, bleier og håndklær. Skal ha mesteparten av tøyet i kommoden på rommet, så er ikke alt som skal inn i stellebordet (vegghengt stelleskap)
YumYum2 Skrevet 6. september 2012 #219 Skrevet 6. september 2012 ÅÅÅ jeg vil og ha baby shower! Ellers er vi nok ikke like aktive nei. Jeg ligger pÅ sofaen med mye smerter i mage/rygg og i dÅsa etter sex ista. Blir kvalm og uvel nÅr det holder pÅ. Skal ikke egentlig skje noe før til neste uke da jeg er 37 uker, men akkurat nÅ hÅper jeg virkelig ikke dette er forgjeves. For dette er vondt! Mannen har og bursdag i dag sÅ føler meg ikke helt komfortabel med dette. Han er allikevel like blid og stiller opp med puter, mat og det jeg mÅtte trenge:) Uffda (vondt i dÅsa er jo ikke godt ) Kanskje du kan kjøpe en ferdigkake til sambo hvis du er trøtt Å sliten, sÅ gjør du litt for han ogsÅ .... selv om du fortjener det mest hehe Kom skikkelige tak i går altså. Fra halv ti-ti på kvelden og frem til kl 1 var det maks ti min imellom. La meg og sovnet, men ble vekt 6-7 ganger av noen sterkere før alt så og si har gitt seg nå. Har bare sånne svake isåfall. Smålig irriterende hvis dette er forgjeves altså. Støl i hele kroppen nå, au! Gubben fikk forresten yndlings whiskeyen hans som han ikke vil ta noe av før etter fødsel. Han ble veldig glad da. Vi tok en rolig bursdag siden vi skal feire med familie på lørdag:)
YumYum2 Skrevet 6. september 2012 #220 Skrevet 6. september 2012 Så leit å høre om så mange syke, men er vel tida for det nå her er vel alt egentlig klart:) skulle og ha vaska vinduer men.. Har ikke pakka fødebagen helt enda og vil gjerne ta en siste shinings her før ho kommer. Rekker jeg ikke tar heldigvis den snille mannen min det uansett:)
Vilde2012 Skrevet 6. september 2012 #221 Skrevet 6. september 2012 Så heldig du er som har alt klart nå lilleblomst. Jeg er blitt forkjøla jeg nå, så har ikke så mye energi til overs. Er mye alene sammen med jenta mi om dagen så bruker den energien jeg har til det, så håper jeg at jeg blir frisk før det plutselig skulle starte noe her. Tanken på å skulle føde mens man føler seg helt elendig og ikke får til å sove om nettene er ikke særlig god. Forøvrig bruker jeg mobil mange ganger når jeg er her inne og leser, men har aldri noe problem med at en tråd er blitt for lang. Jeg kommer rett inn på siste uleste innlegg akkurat som på dataen. Gjør ikke dere andre det? Huff, så dumt at du er blitt forkjøla! Masse god bedring til deg! Jeg er også mye alene med jentungen, sliter litt med å orke å holde følge Gleder meg til å få kroppen min tilbake som bare min iallefall, tipper det blir litt lettere da! Har du mye igjen før du er klar? Likte det du skrev aquagrownup om at kroppen ikke gjør klar til fødsel når man er syk, håper og det stemmer. Hadde litt murringer og slikt i går så ble jo litt bekymret. Men de gikk over. Hadde det på samme viset i forrige graviditet dagen før fødsel så derfor jeg ble litt obs. Men jeg vil gjerne at hun holder seg inne til terminen om tre uker selv om det jo siet at hun kan være klar allerede nå. Lilleblomst: Ja har litt, men det er vel kanskje ikke alt som er av det viktigste slaget Men samtidig småting som jeg kjenner meg selv nok til å vite at dersom jeg ikke gjør det nå før fødsel så blir det ikke gjort med det første. Hadde bla. også planlagt å vaske vinduer, men kan ikke gjøre det før samboer er ferdig å male ute og han bruker sin tid for å si det slik. Har i hvertfall pakket fødebagen mer eller mindre klar. Mangler litt småting der også, og jeg kan ikke finne ammebhene mine. Men et sted må de jo være, så jeg må ta en ordentlig rund-leting når formen er bedre. Pakker dere deodorant og shampo og slikt før selve dagen? Tror jeg skal kjøpe inn slik at jeg har dobbelt sett og kan pakke det nå, bare for enkelhets skyld. Så vet jeg at det blir husket.
Vilde2012 Skrevet 6. september 2012 #222 Skrevet 6. september 2012 YumYum: Rundvasken slipper jeg heldigvis, mannen har sagt han skal shine huset mens jeg er på sykehuset, OG bilen i dèt han skal sette inn babystolen i den. Håper han rekker alt dette mens jeg er på sykehuset da Også er det vel slik at dersom jeg vil ha en skikkelig rundvask så må jeg jo gjøre det selv, men tror det vil være godt uansett å komme hjem til et hus som ikke ser helt bombet ut. Det gjorde jeg etter første fødsel og det kjente jeg var litt tungt. Ringte forresten Nav i dag for å høre hvordan det lå an med søknaden min. Sendte den jo inn i juli en gang. Nav kunne fortelle at de på mitt Nav-kontor har 2 måneders saksbehandlingstid. Hadde aldri trodd det var så lang tid, så jeg er jo veldig glad for at jeg fikk sendt den inn ganske rett etterpå at jeg fikk den bekreftelsen fra legen i uke 26. Håper jeg får vedtaket snart, det er noe med det å vite at alt er i orden og at ikke utbetalingene blir forsinket og slikt.
Vilde2012 Skrevet 6. september 2012 #223 Skrevet 6. september 2012 I dag har jeg vært hos jordmor, hun sa at hodet lå godt nedi bekkenet og at hodet nå er festet! Jeg er 37 uker på vei og trodde ikke det kom til å skje med det første siden jeg er andregangs. Jordmor sa at dersom vannet gikk nå behøvde jeg ikke å legge meg ned. Har kjent at hodet babyen ligger med hodet godt ned pga rare strålinger og slik, samt en tissetrang ute av denne verden. Men visste som sagt ikke at hodet hadde festet seg, så nå er det bare å vente på at lillemor gjør seg mer og mer klar for å komme
*lille blomst* Skrevet 6. september 2012 Forfatter #224 Skrevet 6. september 2012 Vilde, jeg kjøpte inn miniatyr shampoo, balsam, såpe og har putta deo (en helt ny) osv i toalettmappe, så utenom hårstrikk og børste så er alt oppi allerede også en ny tannbørste og tannkrem (må jo ha ny innimellom uansett) Så bra at babyen har lagt seg godt til rette! min ligger fremdeles feil vei og det er ikke morro! Håper fortsatt hun snur seg, men... Nå får jeg stikke, skal ut og spise med en venninne
Vilde2012 Skrevet 6. september 2012 #225 Skrevet 6. september 2012 lille blomst: Hvor har du kjøpt miniatyrproduktene? Enten gjør jeg også det, eller så kjøper jeg slike småflasker som man kan fylle over i. Det er vel fremdeles rom for at hun kan snu seg, man vet jo aldri. Men dersom hun ikke gjør det, skal de forsøke å snu henne da? Kos deg på restaurang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå