Vinterblomst Skrevet 31. august 2012 #176 Skrevet 31. august 2012 Julestria har jeg ikke tenkt på, at all!! det får bli som det blir, har ikke så mange å kjøpe til da har jeg heller tenkt mer på mat i barseltida haha håper å fylle opp frys med diverse etterhvert men det er som regel ferskvarer det er vanskelig å ha i hus til enhver tid Håper jeg ikke mister hodet helt, så regner med det går seg til
HeidiL Skrevet 31. august 2012 #177 Skrevet 31. august 2012 Jeg var en tur på føden i dag fordi snuppa har vært endel mindre aktiv siste uka, og da ville de ha meg på sjekk. Alt var bra med henne, men tror dere ikke tuppa har snudd seg til seteleie, da?! Argh! Nå har hun ligget med hodet ned alle kontroller også bestemmer hun seg for at 33+3 er fin dag å sitte på! Så fikk beskjed om at jeg blir kalt inn til kontroll av leie i uke 36 med evt vending eller setefødsel. Ja ja, hun kan jo turne seg rundt igjen før da krysser fingrene!!
Elsa88 Skrevet 31. august 2012 #178 Skrevet 31. august 2012 Krysser fingrene at hun snur seg Min har også ligget med hodet ned så håper han ikke gjør det å.
*lille blomst* Skrevet 31. august 2012 Forfatter #179 Skrevet 31. august 2012 ikke rart det kjennes som mindre liv da HeidiL! her har snuppa kost seg i seteleie i laaaang tid, og jeg kjenner ikke alltid så mye jeg heller. Er mye spark og bevegelse som "blir borte" og kjennes mindre fordi hun sparker ned og bakover... Håper hun ombestemmer seg snart! Jeg har liten lyst til setefødsel, men samtidig veldig liten lyst på keisersnitt... blæ...
HeidiL Skrevet 31. august 2012 #180 Skrevet 31. august 2012 Lilleblomst, det er helt uaktuelt for meg med keisersnitt dersom ikke det er fare for liv hos baby eller meg. Klarer ikke tanken på å gjennomgå operasjon dersom jeg ikke må. Men siden jeg har født før og snuppa i dag ble målt til -1% så blir hun nok ikke for stor til at setefødsel går greit evt litt leit at jeg ikke får prøvd meg uten smertestillende siden de setter epidural ved setefødsel, men var jo greit sist,så jeg takler det fint igjen Men vil jo helst at hun skal snu seg igjen,da
*lille blomst* Skrevet 31. august 2012 Forfatter #181 Skrevet 31. august 2012 Setter de alltid epidural ved setefødsel? Jeg har fått estimert mini til å bli iallefall 3-400 gram tyngre enn storesøster var... hadde vansker med å få ut henne, så kjenner jeg er ganske skremt av tanken på en setefødsel... huff... Men jeg vil egentlig ikke ha snitt heller... Bare så dumt når alt jeg leser om det peker på fordelene med snitt... Jaja, får vente i avslappet "det ordner seg modus" frem til samtale på sykehuset. burde få det i løpet av neste uke...
Grynet:) Skrevet 1. september 2012 #182 Skrevet 1. september 2012 Hei folkens! Er helt i skyene etter 3D ultralyd i går.. Vi var veldig heldige med sikt og bilder, hun var så utrolig skjønn! Akkurat på snittet i vekt, og det er _definitivt_ en jente vi har med å gjøre. God næringstilførsel og trivsel! Ultralyd er så herlig altså.. Såvidt jeg ikke grein en skvett Nå er det loppis, så lenge mine fluffy anker og det skranglete hoftepartiet tillater det.
YumYum2 Skrevet 1. september 2012 #183 Skrevet 1. september 2012 Jeg fikk så akutt lyst på grøt nå så måtte forte meg fra jobb og ned på butikken!
Grynet:) Skrevet 1. september 2012 #184 Skrevet 1. september 2012 Grøt og velling er hot stuff om dagen
YumYum2 Skrevet 1. september 2012 #185 Skrevet 1. september 2012 Ja ble nesten en degradering med svinestek i dag ;P
kvinnen88 Skrevet 1. september 2012 #186 Skrevet 1. september 2012 Setter de alltid epidural ved setefødsel? Jeg har fått estimert mini til å bli iallefall 3-400 gram tyngre enn storesøster var... hadde vansker med å få ut henne, så kjenner jeg er ganske skremt av tanken på en setefødsel... huff... Men jeg vil egentlig ikke ha snitt heller... Bare så dumt når alt jeg leser om det peker på fordelene med snitt... Jaja, får vente i avslappet "det ordner seg modus" frem til samtale på sykehuset. burde få det i løpet av neste uke... Jeg har hørt at ved en setefødsel må du ha epidural. Jeg har ikke hatt det selv, så er ikke 100% sikker. Men har en vennine som har født i sete, og hun sa at da måtte de ha epidural. Masse lykke til uansett hva det blir til
kvinnen88 Skrevet 2. september 2012 #187 Skrevet 2. september 2012 Hei Ny uke i morgen.. Hvor langt er dere på vei? Jeg var hos jordmor torsdag forje veke, da hadde jeg en myk livmorhals med 1 cm åpning pluss 1 cm åpning i bekkenet. Jeg var da uke 36+1, og hadde ikke noe tegn til åpnining med første mann før i uke 39/40, så håper på det beste (slepper overtid). Skal til jordmor igjen på torsdag, for å ta modnings akupunktur det kunne visst redusere fødselen med 2 timer. Nermer seg nå!! Er vertfall veldig klar for å bli ferdig med graviditeten, men gruer meg til fødselen denne gangen (siden jeg vet mer hva jeg går til). Andre som føler det slik??
*lille blomst* Skrevet 2. september 2012 Forfatter #188 Skrevet 2. september 2012 Skjønner hva du mener kvinnen88! Gruer meg litt jeg også! men håper det blir bedre når ting er litt mer avklart! Er 35+2, så går inn i uke 36, syns det er rart å tenke på at det er så kort tid igjen. vet at de neste dagene kommer til å fly, så tipper jeg plutselig har passert 36 også! Har en ting igjen som jeg virkelig håper å få gjort snart; vaske vinduer! Men kan vel hende det er lettere å gjøre når magen ikke lenger er i veien får se om jeg får tid/ork/lyst snart Skiftet på alle sengene her om dagen og gruer for å gjøre det 2-3 ganger til før fødsel! Tungt å skifte på madrasser og dobbeltdyna iallefall! hihi
Vinterblomst Skrevet 2. september 2012 #189 Skrevet 2. september 2012 Hei Ny uke i morgen.. Hvor langt er dere på vei? Jeg var hos jordmor torsdag forje veke, da hadde jeg en myk livmorhals med 1 cm åpning pluss 1 cm åpning i bekkenet. Jeg var da uke 36+1, og hadde ikke noe tegn til åpnining med første mann før i uke 39/40, så håper på det beste (slepper overtid). Skal til jordmor igjen på torsdag, for å ta modnings akupunktur det kunne visst redusere fødselen med 2 timer. Nermer seg nå!! Er vertfall veldig klar for å bli ferdig med graviditeten, men gruer meg til fødselen denne gangen (siden jeg vet mer hva jeg går til). Andre som føler det slik?? jeg er 31+4 og nå går tiden fort, og magen vokser jaggu mye om dagen!!! begynner å kjenne godt at det vokser en liten i magen min ja Jeg har ikke barn fra før, og gruer meg ikke.. har hatt en katastrofe-tanke og to, men slår de fort fra meg lille blomst: du må få med deg mannen når du skal skifte på senga, fort gjort! jeg skal og vaske vinduer...til uka tenkte jeg. hvem får det gjort først? jeg har ikke så mange da !! Jeg har vært hjemme hos foreldrene mine og fått god søndagsmidddag idag, kjempegod ribbe!
kvinnen88 Skrevet 3. september 2012 #190 Skrevet 3. september 2012 Hei Ny uke i morgen.. Hvor langt er dere på vei? Jeg var hos jordmor torsdag forje veke, da hadde jeg en myk livmorhals med 1 cm åpning pluss 1 cm åpning i bekkenet. Jeg var da uke 36+1, og hadde ikke noe tegn til åpnining med første mann før i uke 39/40, så håper på det beste (slepper overtid). Skal til jordmor igjen på torsdag, for å ta modnings akupunktur det kunne visst redusere fødselen med 2 timer. Nermer seg nå!! Er vertfall veldig klar for å bli ferdig med graviditeten, men gruer meg til fødselen denne gangen (siden jeg vet mer hva jeg går til). Andre som føler det slik?? jeg er 31+4 og nå går tiden fort, og magen vokser jaggu mye om dagen!!! begynner å kjenne godt at det vokser en liten i magen min ja Jeg har ikke barn fra før, og gruer meg ikke.. har hatt en katastrofe-tanke og to, men slår de fort fra meg lille blomst: du må få med deg mannen når du skal skifte på senga, fort gjort! jeg skal og vaske vinduer...til uka tenkte jeg. hvem får det gjort først? jeg har ikke så mange da !! Jeg har vært hjemme hos foreldrene mine og fått god søndagsmidddag idag, kjempegod ribbe! Ja, det går fort nå på slutten. Du må nyte tiden, å vertfall at du er i god form Vasket vinduene skulle jeg også gjort. Men slike ting klarer jeg ikke, må ha hjelp til det!:/ Hadde vært ganske så deilig å ikke føle du er avhengig av folk hele tiden, når du skal gjøre en arbeidsoppgave som gjelder husarbeid!! VI var også å spiste god søndags middag idag, på en thai resturant! Søndagene er avslappende
*lille blomst* Skrevet 3. september 2012 Forfatter #191 Skrevet 3. september 2012 Enig! Blir godt å få tilbake full kontroll og bruk av egen kropp! hehe Bare 4 uker igjen til termin nå, rart! Hehe Har begynt pakking av baggen, ordnet med miniutgaver av toalettsakene og pakket det klart iallefall.. lagt oppi håndkle og en ammebh, men sliter med å pakke resten, er så greit å kunne bruke noen av tingene enda Får bare krysse fingrene for at jeg får vasket tøyet og har det klart til jeg skal på sykehuset!
kvinnen88 Skrevet 3. september 2012 #192 Skrevet 3. september 2012 Enig! Blir godt å få tilbake full kontroll og bruk av egen kropp! hehe Bare 4 uker igjen til termin nå, rart! Hehe Har begynt pakking av baggen, ordnet med miniutgaver av toalettsakene og pakket det klart iallefall.. lagt oppi håndkle og en ammebh, men sliter med å pakke resten, er så greit å kunne bruke noen av tingene enda Får bare krysse fingrene for at jeg får vasket tøyet og har det klart til jeg skal på sykehuset! Hvilken termin dato har du *lille blomst*? Jeg selv har 29 september. Har også begynnt så smått å pakke sykehusbagen, men er ikke ferdig. Mangler egenligt det meste hehe.. Med første mann så var alt klar når jeg sikkert var i uke 35, merker jeg er mer avslappet dette gangen Tenkte jeg har tid til å pakke samme dag jeg ferer opp til sykehuset. Sist hadde jeg kjempe god tid! Men typisk at det ikke blir tid til det denne gang. hehe.
*lille blomst* Skrevet 3. september 2012 Forfatter #193 Skrevet 3. september 2012 Jeg har termin 7.okt, 5. hvis jeg går ut fra el. så ligger vel akkurat en uke etter deg tenker jeg Tror jeg har god tid til å pakke, men det er veldig typisk om akkurat favorittbuksa/topp ligger på vask når vi må pakke i full fart hehe klær til nurket har jeg ikke funnet frem enda, må nesten se ann været tenker jeg. det kan evn gubben klare å finne frem også Har skjedd noe i magen i dag, er massse liv (på en annen måte enn tidligere) og i dag tidlig la jeg merke til at det var lettere å sette seg opp av sengen. lurer på om lillemor faktisk har klart å snu seg jeg? har lurt på dette en gang eller to før, men da har alt vært tilbake til "normalen" igjen i løpet av en halv dag... Nå ser det ut som om magen har sunket litt og det kjentes ut som om jeg fikk spark oppover istedenfor den vanlige stangingen. Oj! spennende! skal jo egentlig få oppfølging av sykehuset med tanke på seteleie, hadde vært deilig å slippe bekymringen! Hjelp meg å krysse fingrene for at hun faktisk ligger rett vei!
Vinterblomst Skrevet 3. september 2012 #194 Skrevet 3. september 2012 Jeg har termin 7.okt, 5. hvis jeg går ut fra el. så ligger vel akkurat en uke etter deg tenker jeg Tror jeg har god tid til å pakke, men det er veldig typisk om akkurat favorittbuksa/topp ligger på vask når vi må pakke i full fart hehe klær til nurket har jeg ikke funnet frem enda, må nesten se ann været tenker jeg. det kan evn gubben klare å finne frem også Har skjedd noe i magen i dag, er massse liv (på en annen måte enn tidligere) og i dag tidlig la jeg merke til at det var lettere å sette seg opp av sengen. lurer på om lillemor faktisk har klart å snu seg jeg? har lurt på dette en gang eller to før, men da har alt vært tilbake til "normalen" igjen i løpet av en halv dag... Nå ser det ut som om magen har sunket litt og det kjentes ut som om jeg fikk spark oppover istedenfor den vanlige stangingen. Oj! spennende! skal jo egentlig få oppfølging av sykehuset med tanke på seteleie, hadde vært deilig å slippe bekymringen! Hjelp meg å krysse fingrene for at hun faktisk ligger rett vei! krysser fingre for deg at hun har snudd seg
kvinnen88 Skrevet 4. september 2012 #195 Skrevet 4. september 2012 Jeg har termin 7.okt, 5. hvis jeg går ut fra el. så ligger vel akkurat en uke etter deg tenker jeg Tror jeg har god tid til å pakke, men det er veldig typisk om akkurat favorittbuksa/topp ligger på vask når vi må pakke i full fart hehe klær til nurket har jeg ikke funnet frem enda, må nesten se ann været tenker jeg. det kan evn gubben klare å finne frem også Har skjedd noe i magen i dag, er massse liv (på en annen måte enn tidligere) og i dag tidlig la jeg merke til at det var lettere å sette seg opp av sengen. lurer på om lillemor faktisk har klart å snu seg jeg? har lurt på dette en gang eller to før, men da har alt vært tilbake til "normalen" igjen i løpet av en halv dag... Nå ser det ut som om magen har sunket litt og det kjentes ut som om jeg fikk spark oppover istedenfor den vanlige stangingen. Oj! spennende! skal jo egentlig få oppfølging av sykehuset med tanke på seteleie, hadde vært deilig å slippe bekymringen! Hjelp meg å krysse fingrene for at hun faktisk ligger rett vei! Wæææ, vannet mitt gikk i natt!! Ingen rier til nå. Blir innlagt på sykehuset i kveld hvis det ikke skjer av seg selv!!
Smiley_82 Skrevet 4. september 2012 #196 Skrevet 4. september 2012 Jeg har termin 7.okt, 5. hvis jeg går ut fra el. så ligger vel akkurat en uke etter deg tenker jeg Tror jeg har god tid til å pakke, men det er veldig typisk om akkurat favorittbuksa/topp ligger på vask når vi må pakke i full fart hehe klær til nurket har jeg ikke funnet frem enda, må nesten se ann været tenker jeg. det kan evn gubben klare å finne frem også Har skjedd noe i magen i dag, er massse liv (på en annen måte enn tidligere) og i dag tidlig la jeg merke til at det var lettere å sette seg opp av sengen. lurer på om lillemor faktisk har klart å snu seg jeg? har lurt på dette en gang eller to før, men da har alt vært tilbake til "normalen" igjen i løpet av en halv dag... Nå ser det ut som om magen har sunket litt og det kjentes ut som om jeg fikk spark oppover istedenfor den vanlige stangingen. Oj! spennende! skal jo egentlig få oppfølging av sykehuset med tanke på seteleie, hadde vært deilig å slippe bekymringen! Hjelp meg å krysse fingrene for at hun faktisk ligger rett vei! Wæææ, vannet mitt gikk i natt!! Ingen rier til nå. Blir innlagt på sykehuset i kveld hvis det ikke skjer av seg selv!! Spennende... Ser du har termin 29.09.. Jeg har 28.09 så det betyr jo at det er mer "rett rundt hjørnet" enn jeg egentlig har tenkt...Kan jo seff gå lenge enda da.. Men begynner jo å tenke litt.. da.. lykke til hvertfall.. :-)
Vinterblomst Skrevet 4. september 2012 #197 Skrevet 4. september 2012 Så spennende.. men det kan ennå gå uker om jeg har forstått det riktig?? Min lille har snudd seg de siste dagene, ble overrasket idag da legen sa hun lå med hodet ned ) Jeg har kjent det har vært noe de siste dagene, sovet dårlig med ubehag og tisset ofte!!!
Smiley_82 Skrevet 4. september 2012 #198 Skrevet 4. september 2012 "Min" ligger også med hodet ned, og har gjort det en stund. Tror ribbeina mine må være gul og blå så mye som det sparker til tider... Venter egentlig bare på at hodet skal feste seg.... Ellers på den litt mer udelikate siden så har jeg hatt en skikkelig dårlig natt, med utallige runder på do - og da ikke bare for bimmelim for å si det sånn.... Håper ikke dette vedvarer.... :-/
YumYum2 Skrevet 4. september 2012 #199 Skrevet 4. september 2012 Kvinnen88, så spennende! Du er vel rundt 37 uker? Lykke til iallefall! Jenter.... Hvordan er hormonene deres? Jeg har ikke vært så ille hormonell siden det første trimesteret der jeg levde med hodet i doskåla. MEN i går! Oi oi oi tror jeg hadde alle følelser på en time. Kjente meg litt tam i kroppen om dere skjønner og gikk inn for å legge meg i senga. Der hadde jeg tatt av sengetøyet og luftet dynene, noe jeg hadde glemt. Kasta meg allikevel opp i senga og slang dyna over meg. Begynte å gråte. Sambo kom inn å spurte hva som var galt og la seg bak meg og holdt rundt meg. Sier jeg ikke vet og at jeg bare er lei meg, men synes jeg selv er teit og begynner å le. Han ler og men da begynner jeg å gråte igjen og skjeller han ut for å le.. Huff. Gråt og lo samtidig i en halvtimes tid og følte meg veldig liten og sårbar da sambo holdt meg godt, men visste at han inni seg brast i latter. Er det mulig? :-P tenker på dette i dag og lurer på hva som gikk at meg! :-)
Vinterblomst Skrevet 4. september 2012 #200 Skrevet 4. september 2012 "Min" ligger også med hodet ned, og har gjort det en stund. Tror ribbeina mine må være gul og blå så mye som det sparker til tider... Venter egentlig bare på at hodet skal feste seg.... Ellers på den litt mer udelikate siden så har jeg hatt en skikkelig dårlig natt, med utallige runder på do - og da ikke bare for bimmelim for å si det sånn.... Håper ikke dette vedvarer.... :-/ uffda.. plagsomt med slike nattlige hendelser, at vi ikke får fred hehe håper det blir bedre! syns det er nok med den (vanligvis) ene gangen jeg våkner av å måtte tisse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå