*lille blomst* Skrevet 28. august 2012 Forfatter #151 Skrevet 28. august 2012 Skal på ny ul til torsdagen jeg også! Sjekke om lille fremdeles ligger i sete, men trenger ikke ul for å vite det! Her er det fremdeles seteleie, helt sikkert! Jaja, håper enda at hun skal snu seg! Spennende om det skjer noe snart Sirimor!
Vilde2012 Skrevet 28. august 2012 #152 Skrevet 28. august 2012 Dere som har vært på UL nå på slutten, er det privat ultralyd eller som en del av oppfølgingen i svangerskapet? Har som sagt veldig lyst på en ekstra ultralyd fordi jeg er nervøs for at det skal bli en stor baby denne gangen. (Frykten er ubegrunnet i forhold til SF-mål, det ligger mer i psyken min). Dette gjør at jeg har lyst å bestille privat UL, men vet ikke om det bare er dumt så sent i svangerskapet. Er jo snart bare en måned igjen. Vi var på ekstra ultralyd (privat) i uke 12 før jeg fortalte arbeidsgiver om graviditeten og da betalte vi rundt 5-600,-. Men det står at 3D ultralyd i slutten av svangerskapet koster over 1000,- og det synes jeg jo blir litt i meste laget å betale. Lurer på hvorfor det skal være dyrere i slutten av svangerskapet, vi så jo babyen med både 3D og 2D når vi var der i uke 12.
Elsa88 Skrevet 28. august 2012 #153 Skrevet 28. august 2012 ultralyd i dag og er i følge legen 32+3 og meg selv 33uker. jenta veier 2600gr så kan fort bli ca 4 kg mente han. hurra! Hva mener du med legen sin og din egen? Jeg fikk først termin 16 okt, så 23 så 25 okt. Størrelsen på jenta som er målt hos spesialist indikerer min første termindato, men siden hun har lite hode så mener han"fastlegen" at 25 okt er mer sannsynlig. Så han ble en smule usikker idag da hun var såpass stor. Vekt og størrelse tilsa uke 35+4 dager mens han mener jeg er 32+3...hehe men men har ikke noe å si. Jeg skal ha ks så da blir det greit uansett. Blir artig å se hva det blir for meg da For min termin som jeg kom fram med var 16 okt, men etter ordinær ul så ble det 19 okt. Og blir vel vekstkontroll og når jeg er på ul på torsdagen
Elsa88 Skrevet 28. august 2012 #154 Skrevet 28. august 2012 Dere som har vært på UL nå på slutten, er det privat ultralyd eller som en del av oppfølgingen i svangerskapet? Har som sagt veldig lyst på en ekstra ultralyd fordi jeg er nervøs for at det skal bli en stor baby denne gangen. (Frykten er ubegrunnet i forhold til SF-mål, det ligger mer i psyken min). Dette gjør at jeg har lyst å bestille privat UL, men vet ikke om det bare er dumt så sent i svangerskapet. Er jo snart bare en måned igjen. Vi var på ekstra ultralyd (privat) i uke 12 før jeg fortalte arbeidsgiver om graviditeten og da betalte vi rundt 5-600,-. Men det står at 3D ultralyd i slutten av svangerskapet koster over 1000,- og det synes jeg jo blir litt i meste laget å betale. Lurer på hvorfor det skal være dyrere i slutten av svangerskapet, vi så jo babyen med både 3D og 2D når vi var der i uke 12. Jeg får det nå pga komblikasjoner med blødninger, så er en sikkerhetskontroll for å se om alt er bra. Og siden jeg var sjekket på nabokommune sykehuset siden mitt sykehus var i sommerferie. Så dette gjør at de får også sett hvordan det går og kan bestemme ting i etterkant.
Bittelura Skrevet 28. august 2012 #155 Skrevet 28. august 2012 Skjønte den, lilleblomst:) Takk:) Her var jeg på vekstestimering 31+5, magemålet hennes var alt fra 34-36 uker.. Han kom frem til at hun var 2350g. Han mente hun var 1+8 dager (??) før skjema?, altså relativt stort barn.. Jordmor mente hun kommer nok til å være ca 4000 ved termin.. Vi får se når hun kommer ut;) Hvis sfmålene fortsatte å være høye, så måtte jeg få ny ul 1-2 uker før termin..
Bittelura Skrevet 28. august 2012 #156 Skrevet 28. august 2012 Dere som har vært på UL nå på slutten, er det privat ultralyd eller som en del av oppfølgingen i svangerskapet? Har som sagt veldig lyst på en ekstra ultralyd fordi jeg er nervøs for at det skal bli en stor baby denne gangen. (Frykten er ubegrunnet i forhold til SF-mål, det ligger mer i psyken min). Dette gjør at jeg har lyst å bestille privat UL, men vet ikke om det bare er dumt så sent i svangerskapet. Er jo snart bare en måned igjen. Vi var på ekstra ultralyd (privat) i uke 12 før jeg fortalte arbeidsgiver om graviditeten og da betalte vi rundt 5-600,-. Men det står at 3D ultralyd i slutten av svangerskapet koster over 1000,- og det synes jeg jo blir litt i meste laget å betale. Lurer på hvorfor det skal være dyrere i slutten av svangerskapet, vi så jo babyen med både 3D og 2D når vi var der i uke 12. Her i kommunen så har de vekstestimering rundt uke 32 som vanlig oppfølging.. sjekk av fostervann, morkake og vekst.
YumYum2 Skrevet 28. august 2012 #157 Skrevet 28. august 2012 Jeg får ul på sykehuset pga stort barn sist som følge av svangerskaps diabetes. Var for tre uker siden også og skal en uke før termin.
*lille blomst* Skrevet 29. august 2012 Forfatter #158 Skrevet 29. august 2012 Jeg skal på ul pga mulig seteleie og fordi jeg hadde lite fostervann på slutten sist. og ikke så alt for stor baby. så skal sjekke det samtidig. Gleder meg til å se nurket igjen i morgen! Er det seteleie enda så blir det nok en ul til.
Smiley_82 Skrevet 29. august 2012 #159 Skrevet 29. august 2012 Hmm... Kunne også egentlig tenkt meg en sånn "vekstestimerings"sak... Men tydeligvis ikke noe standard her som jeg bor. Skal til jordmor på fredag for 36-ukers kontroll så får høre med henne da. Ingen som har sagt noe om hvor stor h*n blir, bortsett fra jordmor som kommenterte at det nok ikke blir en "liten pilt", så blir spennende å se til slutt. Håper at ikke h*n blir altfor stor hvertfall... Skal jo ut også...
Vilde2012 Skrevet 29. august 2012 #160 Skrevet 29. august 2012 Skulle ønske vi fikk en oppfølgingskontroll rundt uke 32 her i min kommune også. Hadde vært fint å se hvordan man lå an og få sjekket fostervann og vekst. Men men, er 37 uker når jeg skal til jordmor i neste uke. Kanskje hun sier noe om overtidskontroll. Mener å huske at dersom man ikke har født innen termin får man en overtidskontroll og at den er på sykehuset med ultralyd og slikt. Er det noen andre her som vet?
kvinnen88 Skrevet 29. august 2012 #161 Skrevet 29. august 2012 36 uker akkurat idag.. Er veldig sliten om dagen, klarer ikke å gjøre så mye før jeg blitt trøtt og sliten. PLuss jeg har et veldig vondt bekken :/ Skal til jordmor i morgen, noe jeg glede meg veldig til. Har ikke vært hos henne siden mai. Har hatt masse nerpress og stikkninger disse 2 vekene. Føles nesten ut som om ungen er på vei ut. Håper jordmor kan begynne med modnings akupuntur!! Er veldig trøtt å lei nå!
Grynet:) Skrevet 29. august 2012 #162 Skrevet 29. august 2012 Hei igjen Har vært stiv i ryggen og hatt vondt bak i hoftene siden søndag, men i dag klarte jeg å svømme 1000 meter. Wohoo! I morgen er det svangerskapskurs, og fredag 3D ultralyd. Spanande
*lille blomst* Skrevet 30. august 2012 Forfatter #163 Skrevet 30. august 2012 kos deg hos JM i dag kvinnen88! Så flink du var grynet! lenge siden jeg har svømt så langt, skikkelig fælt å strekke seg ut i vannet pga magen Gleder meg til ul senere i dag Ha en fin dag alle sammen!
Elsa88 Skrevet 30. august 2012 #164 Skrevet 30. august 2012 Vil gjerne ta meg en svømmetur men er så redd at jeg ikke kommer meg opp fra bassenget igjen Nå er det litt over 2 timer jeg og skal skal på ultralyd Blir spennende, ikke sant *lille blomst*?
Keika Skrevet 30. august 2012 #165 Skrevet 30. august 2012 Skulle ønske vi fikk en oppfølgingskontroll rundt uke 32 her i min kommune også. Hadde vært fint å se hvordan man lå an og få sjekket fostervann og vekst. Men men, er 37 uker når jeg skal til jordmor i neste uke. Kanskje hun sier noe om overtidskontroll. Mener å huske at dersom man ikke har født innen termin får man en overtidskontroll og at den er på sykehuset med ultralyd og slikt. Er det noen andre her som vet? Jeg skal på overtidskontroll på tirsdag om det ikke skjer noe nå i helgen.. *håper* På kontrollen er det ul hvor de måler vekst, hodeomkrets og fostervann. De skal også sjekke at babyen får det en skal gjennom navlesnoren med et apparat. I tillegg undersøker de deg vaginalt for å se hvor moden slimproppen er opp mot å evt sette i gang fødsel. Er jo koselig å skulle se beijbiss på kontroll - men vil heller se den i levende live!! Håper h'n kommer i helgen
Elsa88 Skrevet 30. august 2012 #166 Skrevet 30. august 2012 Da har jeg kommet fra ultralyd og det var ikke noe vanskelig å se hva det ble nå. For her blir det en gutt Og ble sagt at han var rundt 2100g nå og kom til å bli rundt 3500 til termin Så ikke store klumpen, enda
*lille blomst* Skrevet 30. august 2012 Forfatter #167 Skrevet 30. august 2012 så bra Elsa Jeg har også vært på ul, alt var bra Men, ligger fremdeles i seteleie, så gyn ville ha meg inn for samtale på fødepoliklinikken. Må sannsynligvis selv bestemme om jeg vil ha keisersnitt eller setefødsel.... valgets kval! blæ!
Elsa88 Skrevet 30. august 2012 #168 Skrevet 30. august 2012 Min har ligget med hode ned igjennom hele svangerskapet så håper ikke at han plutselig ombestemmer seg nå. Får håpe at din snur seg snart da slik at du slipper det valgets kval
Vinterblomst Skrevet 30. august 2012 #169 Skrevet 30. august 2012 Hei jenter. Godt å høre det var bra på UL dere som har vært.. Jeg var på sykehuset idag pga jeg har kjent lite liv idag og igår. Ble oppriktig bekymret og lei meg, så da ringte jeg!! Heldigvis var alt bra, en nytelse å kjenne og høre gullet mitt:) Legen fant ut at hun var 1700gr idag, 31 uker. Tror det er relativt gjennomsnittlig?
Elsa88 Skrevet 30. august 2012 #170 Skrevet 30. august 2012 Min ble målt og var nå rundt 2200gr og er 33 uker. De trur at han vil være omtrent 3500gr ved termin
Vilde2012 Skrevet 30. august 2012 #171 Skrevet 30. august 2012 Så bra at det har vært fine kontroller og UL på dere de siste dagene, godt å se hvordan det står til der inne i kulemagen. Jeg kom til å tenke på en ting da jeg var i byen i dag, mon tro om det hadde vært lurt å gjort seg ferdig med julegavene i permisjonen nå før babyen kommer? Tenk om man får en skikkelig gråtebaby med kolikksmerter osv. Hvordan gjør dere andre det? Vil i hvertfall ha dette ferdig før desembermåneden slik at vi kan bruke hele den fine julemåneden på bare julekos som baking, julemusikk, pynting og aking i snøen:o)
HeidiL Skrevet 31. august 2012 #172 Skrevet 31. august 2012 Jeg er nesten ferdig med alle julegavene, nettopp fordi jeg ikke gidder å stresse rundt med liten baby i førjulstiden. Da vil jeg bare kose meg
Smiley_82 Skrevet 31. august 2012 #173 Skrevet 31. august 2012 Så bra å høre at det står bra til med nurkene :-) Skal til jordmor idag så får vi se om det er noe nytt siden sist. Har jo ikke termin før om en måned så jeg slapper av foreløpig. Gleder meg mest av alt til å få startet på permisjonstiden. Har 4 dager neste uke og så er det slutt...
Vilde2012 Skrevet 31. august 2012 #174 Skrevet 31. august 2012 Wow HeidiL, det må jeg si. Det må føles utrolig godt! Jeg har ikke begynt. Men funderte som sagt om jeg skulle sette i gang, eller utsette til senere. Det er jo litt arbeid, men planleggingen er jo halve jobben synes jeg.
Vilde2012 Skrevet 31. august 2012 #175 Skrevet 31. august 2012 I dag er det brødbaking og rundstykker på planen. Skulle gjerne sett at de hadde holdt til barseltiden, men vet jo at alt er spist opp innen en uke her i huset. Hadde jo planer om å bake så mye rundstykker og boller for å ha i fryseren, men har enda ikke kommet meg så langt :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå