Gå til innhold

Skravletråd (ny 17.aug)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På termin 21 august kl 0055 kom baby Stellan frisk og fin :)

gratulerer med gullet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer til alle som har født! Det må være deilig å være ferdig og ha babyene på utsiden av magen :) Jeg er nå 38+5 og veldig fødeklar... :) Har 2 cm åpning og er moden. Var innom føden natt til torsdag, men riene stoppet opp. Jeg skal ha setefødsel, så fikk beskjed om å komme inn tidlig siden de setter epidural på 4 cm. Blir speennende å se når lillegutt vil komme ut :) Skal til jordmor på tirsdag, akupunktur og stripping. Håper det setter fart på sakene :) :)

God natt alle medgravide! :)

Skrevet

Til dere som har så store bekkenplager.. Skal dere føde vaginalt eller får dere keisersnitt??

Sliter veldig med bekkenet/symfysen selv, 35+5 nå. å e så tom for energi og utsleten!!

Skrevet

Jeg har massiv bekkenløsning og hadde det sist også,men keisersnitt var ikke i tankene verken da eller nå... Nå er jeg over gjennomsnittet klar for alt annet enn den enorme operasjonen som keisersnitt faktisk er,da, så kanskje andre med like store plager tenker annerledes :)

Skrevet

Jeg hadde KS sist og ønsker virkelig ikke dette igjen. Nå ligger heldigvis denne tulla med hodet ned:)

Jeg tror KS arret har noe med smertene nederst i magen å gjøre og. Arrvevet er jo tykkere og gjør vel at livmoren ikke strekkes like mye akkurat der. Så det presser og strekker litt på en måte. Samtidig som jeg føler meg mørbanka;) Hehe.

Blir vaginal fødsel så langt det lar seg gjøre:)

Skrevet
Jeg har massiv bekkenløsning og hadde det sist også,men keisersnitt var ikke i tankene verken da eller nå... Nå er jeg over gjennomsnittet klar for alt annet enn den enorme operasjonen som keisersnitt faktisk er,da, så kanskje andre med like store plager tenker annerledes :)

HVordan var bekkenplagene dine etter fødselen da?? Er så redd for at de skal bli 10 ganger verre. Min 1 garviditet hadde jeg ikke så mye bekken plager som nå, Men fikk det etter fødselen med nr1. Pga jeg valgte å få 2 tette barn, så har nok ikke bekkenet fått kommet seg etter min første fødsel.

Er veldig rett for å bli så handikapet som jeg ble etter fødselen sist. Klare så vidt å løfte opp bena, knall vondt i symfysen!! Mannen min måtte hjelpe å kle på meg. Låg som en potetsekk i sengen, mitt på ryggen. trenge hjelp til å legge meg ned i senga, og for å komme opp.

krysser fingerer å tær for at en slik opplevelse med bekkenplager etter en lang og tung fødsel, ikke måtte skje igjen.

Skrevet

HVordan var bekkenplagene dine etter fødselen da?? Er så redd for at de skal bli 10 ganger verre. Min 1 garviditet hadde jeg ikke så mye bekken plager som nå, Men fikk det etter fødselen med nr1. Pga jeg valgte å få 2 tette barn, så har nok ikke bekkenet fått kommet seg etter min første fødsel.

Er veldig rett for å bli så handikapet som jeg ble etter fødselen sist. Klare så vidt å løfte opp bena, knall vondt i symfysen!! Mannen min måtte hjelpe å kle på meg. Låg som en potetsekk i sengen, mitt på ryggen. trenge hjelp til å legge meg ned i senga, og for å komme opp.

krysser fingerer å tær for at en slik opplevelse med bekkenplager etter en lang og tung fødsel, ikke måtte skje igjen.

Jeg var helt fin den 4 dagen etter fødsel. Dersom du har symfyseløsning så har jeg gjort en øvelse som jeg fikk av manuellterapeuten min denne gangen og har nesten blitt kvitt smertene i symfysen så det bare er begge sider bak igjen.

Du skal sitte på en stol så du har begge helene i gulvet. Hold en knyttneve mellom knærne og klem bena mot knyttneven. Da strammer du muskler som går over symfysen og det er eneste måten å få manipulert symfysen på. Gjør øvelsen så ofte du orker inntil du er bedre (var beskjeden jeg fikk)

Smertene var nesten borte etter litt over en uke for meg, så oppfordrer deg til å prøve den!

Skrevet

Fødselen tok forresten 21 timer med hyppige og regelmessige rier fra starten,så vil vel si at bekkenet ble utsatt for rimelig heftig fødsel. Men altså grei igjen etterpå, hadde en time hos manuellterapeut etterpå bare for å se at alt var i vater og så ingen plager før nå da,når jeg er gravid igjen :)

Skrevet
HVordan var bekkenplagene dine etter fødselen da?? Er så redd for at de skal bli 10 ganger verre. Min 1 garviditet hadde jeg ikke så mye bekken plager som nå, Men fikk det etter fødselen med nr1. Pga jeg valgte å få 2 tette barn, så har nok ikke bekkenet fått kommet seg etter min første fødsel. Er veldig rett for å bli så handikapet som jeg ble etter fødselen sist. Klare så vidt å løfte opp bena, knall vondt i symfysen!! Mannen min måtte hjelpe å kle på meg. Låg som en potetsekk i sengen, mitt på ryggen. trenge hjelp til å legge meg ned i senga, og for å komme opp. krysser fingerer å tær for at en slik opplevelse med bekkenplager etter en lang og tung fødsel, ikke måtte skje igjen.
Jeg var helt fin den 4 dagen etter fødsel. Dersom du har symfyseløsning så har jeg gjort en øvelse som jeg fikk av manuellterapeuten min denne gangen og har nesten blitt kvitt smertene i symfysen så det bare er begge sider bak igjen. Du skal sitte på en stol så du har begge helene i gulvet. Hold en knyttneve mellom knærne og klem bena mot knyttneven. Da strammer du muskler som går over symfysen og det er eneste måten å få manipulert symfysen på. Gjør øvelsen så ofte du orker inntil du er bedre (var beskjeden jeg fikk) Smertene var nesten borte etter litt over en uke for meg, så oppfordrer deg til å prøve den!

Denne øvelsen skal jeg absolutt gjøre :)

Gått til kiropraktor, fysio, og skal til noe nytt nå i morgen. Husker ikke hva det heter, kanskje det er en manuelterapaut?

Ja, hadde veeeldig lang fødsel sist jeg også (24 t) fra første rie, og de ble ganske fort hyppige å sterke.hadde 4 min regelmessig rier i 9 tiden på kvelden, var på sykehuset da. 18 timer senere var han ute!!

Håper på en kjappere fødsel denne gang.

Trur jeg skal prøve modningsakupunktur. :)

Skrevet

jeg har også fått beskjed om å sjekke om bekkenet er i vater etter fødselen.

Skrevet
Er her enda jeg og :) Bekker uke 33 på mandagen så er her for en stund til ja :) Kjenner at det begynner å bli mer og mer sliten om dagene, vært vant med å være oppe til kl 2-3 på natten men nå så klarer jeg nesten ikke å holde meg våken før kl er 24 :P Begynte på skolen igjen men det er mer slitsomt enn jeg trudde, dermed er jeg en kom og gå person og får lov til dette for lærerne, de er bare glade at jeg vil komme enda at jeg ikke trenger det. Ellers så har forkjølelsen tatt meg igjen, så nå er det enda vanskeligere å puste om natten og er redd at jeg tar for mye nasespray. Men klarer ikke å være tett og saltvann funker ikke på meg. Noen som har tips for meg?? :(

Prøv hypertont saltvann. ser andre har hatt bedre effekt av den ifht vanlig saltvann :)

Skrevet

Ser at mange nå begynner å bli vonde å slitne! :( høres ikke bra ut. jeg er heldigvis ikke lei enda! er 31 uker senere i uken..

Jeg er selv delvis sykemeldt og trives godt med det, da har jeg mer overskudd og blir ikke så trøtt. :) Igår fikk jeg ryddet og vasket soverommet vårt etter maling :) men det fikk jeg kjenne etterpå.. nå holdt jeg på 2 1/2 time også da:)

Idag har jeg fått klippet gress ute, det føles godt å få bruke kroppen litt :) ha en fin kveld!

Skrevet
Er her enda jeg og :) Bekker uke 33 på mandagen så er her for en stund til ja :) Kjenner at det begynner å bli mer og mer sliten om dagene, vært vant med å være oppe til kl 2-3 på natten men nå så klarer jeg nesten ikke å holde meg våken før kl er 24 :P Begynte på skolen igjen men det er mer slitsomt enn jeg trudde, dermed er jeg en kom og gå person og får lov til dette for lærerne, de er bare glade at jeg vil komme enda at jeg ikke trenger det. Ellers så har forkjølelsen tatt meg igjen, så nå er det enda vanskeligere å puste om natten og er redd at jeg tar for mye nasespray. Men klarer ikke å være tett og saltvann funker ikke på meg. Noen som har tips for meg?? :(
Prøv hypertont saltvann. ser andre har hatt bedre effekt av den ifht vanlig saltvann :)

Jeg får prøve det :) Takk for tipse :)

Skrevet

40 dager igjen og Høygravid! oj! :)

Skrevet

Hvordan har dere det jenter? så stille her ;)

Skrevet

Vært på treff i dag,

11 stykker totalt (jeg var eneste med baby onboard;)..

Ble gaanske klar for å få henne ut snart;).. Men greit at hun venter litt til å...

48 dager igjen til termin..

Gratulerer som høygravid lilleblomst:)

Her er det kvalme, halsbrann, ødemer i armer, ben og ansikt:((

Gulp:(

Skrevet

Er her enda.. 36 uker imorgen, og begynner så smått å kjenne at det blir tyngre.. Føler det som babyen er langt oppe i mellomgulvet.. Gleder meg til permisjon -,starter neste fredag .. Ellers går det egentlig veldig greit... :-)

Skrevet

Dere som har født før, har dere fått påvist å ha blod i urin før fødsel?

Når ca begynte fødselen etter dette?

Vært på kontroll idag å fått påvist +4 blod i urin, jordmor trodde ting var på gang. Hode var langt nede i bekkenet og godt festet.

Har hatt mye murring og kynnere siste uken.

Har ikke termin før 1.oktober, men jordmor trodde jeg kom i veien før neste kontroll hos henne 12.sept. Lillejenta er 12% over gjennomsnittet stor så gjør ingenting om hun kommer før :-)

Skrevet

Bare bra! Vært på ul i dag og lillemor er ca 2300 g:) 35+1. Fler som har vært på ul på denne tiden? Hvor stort var barnet?

Skrevet
Bare bra! Vært på ul i dag og lillemor er ca 2300 g:) 35+1. Fler som har vært på ul på denne tiden? Hvor stort var barnet?

Er 33+1 og ska på ultralyd på torsdagen. Gleder meg masse :)

Skal se om alt er bra med morkaken siden jeg har hatt blødninger. Så håper at de kan se kjønnet denne gangen for er så spent :)

Og blir artig å se hvor stor h*n er :)

Skrevet

ultralyd i dag og er i følge legen 32+3 og meg selv 33uker. jenta veier 2600gr så kan fort bli ca 4 kg mente han. hurra!

Skrevet

Jeg er her enda jeg også, er straks 36 uker på vei og har det helt greit om dagen. Ingen store plager, men har et ganske stort søvnbehov som antagelig skyldes at jeg sover så dårlig på natta. Men når jeg uansett har ferie får jeg jo heldigvis tatt dette igjen på dagen.

Føler dagene flyr avgårde og jeg rekker bare halvparten av alt jeg skulle gjort. Effektiviteten jeg hadde så mye av for noen uker siden har rett og slett dabbet av, men jeg håper den tar seg opp igjen ganske snart.

Skulle veldig gjerne vært på en ekstra UL, men alt virker å være i orden i magen, målene er normale og det er fremdeles mye aktivitet.

Har kontroll i neste uke hos jordmor, er spent på å høre om hodet har festet seg nå. Er jo 2. gangs, så det kan vel drøye litt, men har hvertfall merket at babyen ligger med hodet godt ned og har ikke snudd seg noe de siste ukene.

Skrevet
ultralyd i dag og er i følge legen 32+3 og meg selv 33uker. jenta veier 2600gr så kan fort bli ca 4 kg mente han. hurra!

Hva mener du med legen sin og din egen?

Skrevet
Vært på treff i dag, 11 stykker totalt (jeg var eneste med baby onboard;).. Ble gaanske klar for å få henne ut snart;).. Men greit at hun venter litt til å... 48 dager igjen til termin.. Gratulerer som høygravid lilleblomst:) Her er det kvalme, halsbrann, ødemer i armer, ben og ansikt:(( Gulp:(

Liker ikke plagene dine, men det du skrev før ;)

Håper du slipper å gå for lenge da! Ikke greit med så mange symptomer og plager!

Var de andre på treffet allerede ferdige med sv.skapene sine? :)

Skrevet
Hva mener du med legen sin og din egen?

Jeg fikk først termin 16 okt, så 23 så 25 okt. Størrelsen på jenta som er målt hos spesialist indikerer min første termindato, men siden hun har lite hode så mener han"fastlegen" at 25 okt er mer sannsynlig. Så han ble en smule usikker idag da hun var såpass stor. Vekt og størrelse tilsa uke 35+4 dager mens han mener jeg er 32+3...hehe men men har ikke noe å si. Jeg skal ha ks så da blir det greit uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...