Gå til innhold

Skravletråd (ny 17.aug)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På termin 21 august kl 0055 kom baby Stellan frisk og fin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen ! Det var nok modningsrier jeg hadde på mandag. De riktige riene startet tirsdag kl 7.30. Dro inn til ahus kl 13 og kl.14.25 var hun ute. Dette gikk altså litt raskere enn planlagt. Fikk ikke gjordt noe av det jeg hadde planlagt og fødselsbagen sto urørt til alt var over. Ikke tid til smertestillende. Vondt som f... men en fantastisk opplevelse! :) :)

Gratulerer :)

Kanskje vi møttes i på hotellet?

Skrevet

Var kjempe flink med bilder og babybok i begynnelsen, men når jeg begynte i jobb igjen, så dabbet det av. Så har over ett år å ta igjen. skal sette meg ned en dag og få oversikten over hvor langt jeg har kommet. Har nok av tid til det nå.

Skrevet

Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer Sabrinalill :)

Håper jeg føder på termin også.. evt før :) hehe :)

Hvordan starter fødslene deres da jenter? for dere som har fått allerede, og evt har født før..

Jeg går rundt med maserier om dagen, og føler hele tiden at "dette kan kanskje være en start?!?" Ventetiden blir jo såååå lang når en skal drive på sånn.. Men det er vanskelig å la vær og da! Jeg vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter :P hehe.,

Skrevet
Hei alle sammen ! Det var nok modningsrier jeg hadde på mandag. De riktige riene startet tirsdag kl 7.30. Dro inn til ahus kl 13 og kl.14.25 var hun ute. Dette gikk altså litt raskere enn planlagt. Fikk ikke gjordt noe av det jeg hadde planlagt og fødselsbagen sto urørt til alt var over. Ikke tid til smertestillende. Vondt som f... men en fantastisk opplevelse! :) :)
Gratulerer :) Kanskje vi møttes i på hotellet?

Gratulerer Sabrina! Jeg dro hjem igjen i går (ons). Vi bor i strømmen så ville heller være hjemme enn på hotellet. Skal tilbake i morgen for noen prøver av baby Eline.:)

Skrevet

Gratulerer med babyene Sabrinalill og Vierto! :)

Skrevet

Gratulerer med lille Stellan! Kos dere masse :)

Skrevet
Gratulerer Sabrina! Jeg dro hjem igjen i går (ons). Vi bor i strømmen så ville heller være hjemme enn på hotellet. Skal tilbake i morgen for noen prøver av baby Eline.:)

Gratulerer igjen med jenta og kjempfint navn hun har fått :)

Vi dro hjem tidligere i dag, så jeg ble 2 netter på hotellet...Men kunne vel like gjerne ha dratt hjem før! Superdigg å komme hjem!

Nå gleder jeg meg til å kose meg med Stellan og bli kjent med hans personlighet :)

Skrevet

Gratulerer med lillegutten Sabrina! Nå er det flere og flere som faller fra tråden her og har fått sine små i armene meker jeg. Vi andre får utnytte tida og eventuelt smøre oss med tålmodighet for de som trenger det :)

Personlig synes jeg det er littegrann vanskelig å se forbi fødselen og kvier meg derfor til termintiden. men vet jo at jeg får en nydelig gave i ettertid, men likevel har jeg problemer med å være utålmodig, setter pris på den tida jeg har igjen. (Også pga alt som skulle vært gjort)

Skrevet

Gratulerer med babyer til dere som har født :-)

Skrevet
Gratulerer igjen med jenta og kjempfint navn hun har fått :) Vi dro hjem tidligere i dag, så jeg ble 2 netter på hotellet...Men kunne vel like gjerne ha dratt hjem før! Superdigg å komme hjem! Nå gleder jeg meg til å kose meg med Stellan og bli kjent med hans personlighet :)

Gratulerer :)

Skrevet

Gratulerer til dere som har født! Min lille babyjente ble født 22. August med KS. Nå er det bare babylykke :)

Skrevet

Gratulerer til deg også Drammensjente! :) Så spennende å endelig ha fått møtt mageboeren:)

Skrevet

God morgen! :)

Gratulerer så mye til alle med babyer i armene! :)

Hvor mange av oss er fremdeles her og klare for mer skravling?? :)

Jeg tippet 34 uker i går og feiret dagen med rutinekontroll hos legen og en tur til tannlegen for å fikse det ene hullet hun fant før sommern :/

SF målet mitt var fremdeles høyt, (33) snuppa ligger behagelig i seteleie enda og har tydeligvis ikke noe hast med å snu seg! ellers var det meste bra. Eneste problemet er at jeg begynner å føle meg "ferdig" nå, gleder meg til å få puste bedre, sove bedre og kunne trene igjen! ;) Savner å kunne herje normalt med mini også, og hun gleder seg veldig til å få en mer aktiv mamma igjen...

ønsker dere alle en fin helg! :)

Skrevet

Er her enda jeg :)

Litt mer sporadisk nå som jobben har startet igjen..

Er 30+1, ganske uggen om dagen. Leste her inne at flere andre også har begynt å bli kvalm igjen.. Litt lettelse å se at det ikke bare er meg. Kjedelig men det var jo verre i 1. tri i det minste.

Jeg har klart å somle meg i svømmehall denne uken, gikk kjempefint!

Jeg følte meg faktisk på grensen til grasiøs i vannet, lenge siden jeg har hatt den følelsen, Hehe...

Prøver å forebygge vondter, det er litt av et nederlag at jeg som "alltid" har trent har vært så stillesittende i svangerskapet. Så jeg klapper meg selv på skulderen og håper det ikke blir med den ene gangen. :)

Skrevet

Jeg er også her enda:) 34+5 i dag. Kroppen her sier seg og ferdig kjenner jeg. Bekkenløsning både foran og bak, visste ikke man kunne ha det flere plasser Hehe:P og våkner ca hver halvtime om natta og må snu meg, noe som ikke er lett da bekkenet knekker til og ofte låser seg! Heldigvis ikke så lenge igjen nå jenter:)

På tirsdag skal jeg på vekstkontroll så gleder meg veldig til å se jenta mi igjen:)

Skrevet

Gratulerer med baby, Drammensjente :)

Jeg er her ennå jeg også :) 33+1 i dag.....

I dag hadde jeg en flott start på dagen, der kos med lillegutt var hovedingrediensen....også kunne jeg virkelig glede meg over at for første gang på flere uker faktisk, så kunne jeg virkelig herje med han på hans premisser (han er to år) :) Det var så godt og en slags lettelse å få det til! Så får jeg heller ha vondt igjen seinere i dag/kveld da! Han var helt i ekstase da han fikk mamma med på lek ;)

Jeg føler meg i bedre form etter jeg startet med nye og større dose jerntabletter!!!! Kanskje jeg får noen fine siste uker før fødselen ;)

Ha en fin lørdag damer! :)

Skrevet

Er her enda jeg og :) Bekker uke 33 på mandagen så er her for en stund til ja :)

Kjenner at det begynner å bli mer og mer sliten om dagene, vært vant med å være oppe til kl 2-3 på natten men nå så klarer jeg nesten ikke å holde meg våken før kl er 24 :P

Begynte på skolen igjen men det er mer slitsomt enn jeg trudde, dermed er jeg en kom og gå person og får lov til dette for lærerne, de er bare glade at jeg vil komme enda at jeg ikke trenger det.

Ellers så har forkjølelsen tatt meg igjen, så nå er det enda vanskeligere å puste om natten og er redd at jeg tar for mye nasespray. Men klarer ikke å være tett og saltvann funker ikke på meg. Noen som har tips for meg?? :(

Skrevet

Jeg er også her enda:) 34+5 i dag. Kroppen her sier seg og ferdig kjenner jeg. Bekkenløsning både foran og bak, visste ikke man kunne ha det flere plasser Hehe:P og våkner ca hver halvtime om natta og må snu meg, noe som ikke er lett da bekkenet knekker til og ofte låser seg! Heldigvis ikke så lenge igjen nå jenter:)

På tirsdag skal jeg på vekstkontroll så gleder meg veldig til å se jenta mi igjen:)

Hei :)

Det der høres ikke godt ut..

Jeg fikk bekkenlåsning i juli, går nå til kiropraktor annenhver uke for å forebygge plager i området. Jeg kjenner det både foran og bak når jeg står og går mye, men det er til å leve med..

Får du noe behandling som kan hjelpe?

Er mye bedre etter låsningen, men resten av det jeg kjenner har kommet i ettertid.

Kiropraktoren prøvde å sjekke hvor ille det var, kjente det veldig bak når hun klemte foran, men vi slo oss til ro med at noe må en påregne som gravid. Håper bare det fortsetter slik! ;)

Skrevet

Jeg er også her... Er 35+3 idag.... Kroppsmessig begynner jeg jo å kjenne meg ferdig. Føler jeg har magen kloss opp i puppene, noe som ikke er særlig behagelig. Hadde jo et håp om at nurket snart kunne synke ned i bekkenet litt og feste hodet, men det tar visst sin tid. Jordmor om en uke så får vi se hva hun sier da. Skal også ha omvisning på sykehuset da også... Merker hvertfall at jeg er veldig klar for permisjon nå - luta lei av å gå på jobb...

Skrevet

Hei jenter :) er her jeg også, 32+3 i dag. På vei i bursdag for nevøen :) blir koselig selv om jeg sliter med å sitte så lenge i bil (1,5 time hver vei)

På mandag var vi på vekstestimering UL og hun ligger helt på midtstreken på registreringsskjemaet - ligger an til 3,5 kg til termin og var 1700 gram på mandag. Moro å se henne, hun likner på storesnupp! Har videoen av undersøkelsen hennes også og når vi sammenlikner så er ansiktstrekkene veldig like :) får se om det stemmer når hun kommer ut også :) spennende!

Ellers så blir jeg sykemeldt fra mandag. Har jobbet 100% hele veien til tross for maaange plager. Men snakket med sjefen og ble enige om å høre på legen nå siden de allerede har ansatt vikar for meg.

Blir nesten litt deilig å kunne slappe av uten dårlig samvittighet ;)

Kos dere i helgen! Det skal vi ;)

Skrevet

så koselig at det var flere gravide her enda! begynte nesten å føle meg ensom ;)

Hoftene skriker litt hos meg også nå, og kvalmen er kommet tilbake om enn i halv styrke i forhold til 1.tri. Har også følelsen av å ha magen oppunder puppene og håper virkelig hun kan snu seg og legge seg litt lengre ned snart! ;)

Har vært på beina og i farta i hele dag og kjenner jeg er helt utslitt og full av småsmerter nå... phu... godt det er lørdag og i morgen kanskje blir roligere ;)

Skrevet
Jeg er også her enda:) 34+5 i dag. Kroppen her sier seg og ferdig kjenner jeg. Bekkenløsning både foran og bak, visste ikke man kunne ha det flere plasser Hehe:P og våkner ca hver halvtime om natta og må snu meg, noe som ikke er lett da bekkenet knekker til og ofte låser seg! Heldigvis ikke så lenge igjen nå jenter:) På tirsdag skal jeg på vekstkontroll så gleder meg veldig til å se jenta mi igjen:)
Hei :) Det der høres ikke godt ut.. Jeg fikk bekkenlåsning i juli, går nå til kiropraktor annenhver uke for å forebygge plager i området. Jeg kjenner det både foran og bak når jeg står og går mye, men det er til å leve med.. Får du noe behandling som kan hjelpe? Er mye bedre etter låsningen, men resten av det jeg kjenner har kommet i ettertid. Kiropraktoren prøvde å sjekke hvor ille det var, kjente det veldig bak når hun klemte foran, men vi slo oss til ro med at noe må en påregne som gravid. Håper bare det fortsetter slik! ;)

Jeg går til fysio/manuellterapeut hver uke :) Har prolaps og skjev rygg fra før av så får det dekt :) Veldig greit. I dag har jeg og eldstetulla vært i barnebursdag, det kjenne rjeg hehe :) Men veldig gøy. Jeg klarer ikke å bare være i ro selv om jeg har vondt for blir ikke noe bedre. Så kan like gjerne gjøre litt i løpet av dagen :)

Belønningen etter disse 9 mndene er så stor at jeg ville nok gått igjennom hva som helst av plager for å få den :) Tenker hvor heldig jeg er som er blitt gravid når legene egentlig ikke trodde jeg kunne bli det igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...