Gå til innhold

Skravletråd (ny 17.aug)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer Iflaten! Håper alt står bra til med deg og den lille:)

Jeg har også vært på kontroll i dag. Er snart 35 uker på vei og har et SF-mål på 32 cm. Her hos oss måler de ikke jernlageret så vidt jeg vet, bare blodprosenten? Og det er vel ikke det samme? Har forstått det slik at det er oksygenopptaket i blodet som blir målt og at dette bruker å være veldig bra hos gravide fordi hjertet pumper ekstra mye for å dekke blodbehovet for to.

Ellers, alt så bra ut på kontrollen og legen mente hodet nå var godt nedi bekkenet og at hun sikkert ikke kom til å snu seg noe mer nå. (Men at man selvfølgelig ikke kunne garantere dette).

Går til kontroller hver 14. dag nå etter uke 32 siden det er så nært terminen. Synes det er veldig bra, liker å gå til kontroll og høre at alt står bra til og høre hjertelyd osv:)

Blir litt stressa over at det bare er 5 uker igjen til terminen, føler jeg har så mye som skulle vært gjort og kjøpt inn. Men økonomien er ikke på sitt beste nå pga mye innkjøp i forbindelse med hus og baby, så de siste innkjøpene må vente litt, enten jeg vil eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de vanligvis måler jernlager her heller, men hos meg har både blodprosent og jernlager vært lavt siden før svangerskapet, så da passer de på litt ekstra. Jeg har blodprosent på 8.5 og ferritin på 4. Det har vært snakk om å gi meg jern intravenøst, men vi ble enige om at jeg først skulle prøve et annet jerntilskudd og samtidig øke dosen i en til to uker, og se om det virket.

Skrevet

Tror ikke de vanligvis måler jernlager her heller, men hos meg har både blodprosent og jernlager vært lavt siden før svangerskapet, så da passer de på litt ekstra. Jeg har blodprosent på 8.5 og ferritin på 4. Det har vært snakk om å gi meg jern intravenøst, men vi ble enige om at jeg først skulle prøve et annet jerntilskudd og samtidig øke dosen i en til to uker, og se om det virket.

Oi! Ferritin på 4 er jo sykt lavt! Er du ikke fryktelig svimmel og tungpustet?

Skrevet

mgel: Da skjønner jeg at du blir fulgt opp ekstra i forhold til det. Jeg hadde veldig lavt jernlager etter forrige fødsel, men til og med da var det ikke så lavt som du har det nå. Håper du får til å øke det noe. Hvordan opplever du det å ha det så lavt?

Skrevet

Gratulerer til alle som har fått baby :-) Er 35 uker idag, så det nærmer jo seg her også... Hentet vognen vår igår, godt fornøyd med den :-) Egentlig litt ny i skrive-sammenheng her på forumet, men har fulgt det en stund. Har vært midt i flytting, så tiden har ikke hel strukket til i forholdt til å være aktiv på forum. Har roet seg ned litt nå da.. ;-)

Skrevet
Oi! Ferritin på 4 er jo sykt lavt! Er du ikke fryktelig svimmel og tungpustet?

Jeg er heldigvis ikke så svimmel, men jeg har ofte hodepine og er tungpustet (føles noen ganger som jeg skal kveles) også er jeg konstant sliten da, orker svært lite!

Skrevet

Smiley: Hvilken vogn har dere kjøpt? Flytting er veldig tidkrevende ja, godt når man får kommet seg på plass:)

Skrevet

Var på ny kontroll idag og BT og proteiner er stabilt..så jeg ser ingen tegn på rask utvikling til sv.skps.forgiftning!! heldigvis. :)

Ferritin er sunket fra 9 til 6 så jeg må ta litt tilskudd fremover. hjalp ikke med de ca 3 ukene jeg tok tilskudd..

Søvnen er ikke bra for tiden da.. våkner 1-2 ganger iløpet av natten og føler jeg ligger halvåken resten av natta :( får se på det som øving :)

Får delvis sykemelding fremover da jeg er i høyrisiko gruppe (!) , og det er ikke rom for noe tilrettelegging på min jobb..

Nå venter jeg på mannen så vi kan få skru opp etpar skaphyller på badet :)

Skrevet (endret)

Hei alle sammen ! Det var nok modningsrier jeg hadde på mandag. De riktige riene startet tirsdag kl 7.30. Dro inn til ahus kl 13 og kl.14.25 var hun ute. Dette gikk altså litt raskere enn planlagt. Fikk ikke gjordt noe av det jeg hadde planlagt og fødselsbagen sto urørt til alt var over. Ikke tid til smertestillende. Vondt som f... men en fantastisk opplevelse! :) :)

Endret av vierto
Skrevet

Gratulerer vierto:)

Her har jeg skallebank, kvalm og elefantbein;)

Tror jeg snart må ta av meg ringen min og, gitt..:(

Skrevet

Gratulerer Vierto! :)

God bedring bittelura :) håper det gir seg...

Skrevet

Sitter våken og er så sulten.....uansett hva jeg spiser så er jeg like sulten! WHAT TO DO....?

Skrevet
Smiley: Hvilken vogn har dere kjøpt? Flytting er veldig tidkrevende ja, godt når man får kommet seg på plass:)
Har kjøpt en emmaljunga city cross - capri black... Veldig fin, så blir kjekt å ta den i bruk :-)
Skrevet

Nå sitter jeg på skolen og prøver å følge med litt. Er litt vanskelig når gullet holder på å styrer på i magen.

I går var det rene fotballkampen med 2 omganger i magen, artig men også slitsomt :P

Skrevet

Nei.. nå vil jeg møte det lille nurket vårt! Begynner å bli lei nå - så håper virkelig ikke jeg går over tiden.

Her har det vært sånne maserier de siste 7 dagene, og det blir en litt gal av. Jeg tenker hele tiden - "er det Nå det skal skje?" hehe.. Da er det klart at tiden går litt tregt :)

Ellers er det ikke så mange plager jeg har hatt i svangerskapet (bortsett fra hormoner :)) Men nå er vannet kommer i kroppen, ryggen er konstant vond, jeg suser litt i hodeet og fingrene mine kjenner jeg ikke lengre. De er helt numne hele tiden. Ja - og i går begynte jeg å få halsbetennelse -.- Kjedelig..

Så det snur for på en uke eller to :)

Gleder meg bare til det hele starter og prinsen eller prinsessa er ute - så jeg kan dulle hele dagen :) <3

Når har dere andre termin her? :)

Skrevet

Har termin 28.09, så er fremdeles noen uker til for min del.. Samtidig så går det veldig fort fremover synes jeg (mye å gjøre for at alt skal bli klart hjemme). Går ikke ut i permisjon før 7 september, men kjenner at jeg godt kunne gått ut nå, hehe... Skikkelig "redebyggings-modus" her altså....

Gleder meg også til å få hilse på h*n nå... :-)

Skrevet

Nei, ikke si et Smiley_82.. Det er igrunn skikkelig kjedelig å gå hjemme! Allerede de første dagene hadde jeg gjort alt jeg hadde gledet meg til.. for jeg GLEDET MEG SåNN! Nå er det ingenting igjen å gjøre :( Men trøster meg litt med at snart er det plenty å gjøre :) hihi..

Har termin 30.08.. så any time now :)

Skrevet

Nærmere du enn meg da.... Jeg VET jeg har skikkelig mye å gjøre: Vi har nettopp flyttet og det er nok å ta tak i.. Spes siden de aldri blir ferdig med sånne ting som bad/kjøkken (hatt litt problemer med utbygger) ... Så jeg kommer nok ikke til å få problemer med å fylle tiden. Vært litt på shopping de siste dagene for å handle inn ting og tang (føler jeg har handlet meg fra gård og grunn) slik at mannen slipper evt panikkhandling om noe skulle skje før tiden - han hadde litt skrekk for det.... ;-)

Skrevet

Så artig! Ekstra spennende da - med baby og hus :) hehe.. Nei, det blir nok ikke noe problem å ha nok å gjøre for deg da!

Det er ikke lett å være mann oppi det hele heller skjønner jeg. Det er godt han slipper å få den panikkfølelsen - så har han et godt kvinnfolk som passer på at ting er på stell :)

Her er det litt motsatt.. Jeg som ikke vet om jeg har "fått med meg alt" og han som roer meg ned med at enkelte ting går ann å kjøpe underveis som vi oppdager at "DET trenger vi ja".. hehe :)

Men så har han gjort dette før da - og det har ikke jeg!

Skrevet

Hehe... Ja er vel en fare for at jeg har kjøpt litt mye nå... Men hadde jo ikke kjøpt noen ting i begynnelsen av denne uken, har trasket rundt i 2 dager og handlet litt ymse.... Så ja, regner med at jeg helt garantert har kjøpt noe jeg ikke har bruk for, og at jeg mangler noe som jeg kommer til å få bruk for... Men bare det viktigste er på plass så er jo jeg fornøyd... Må vel pakke den der fødebagen snart og, lett for at den blir for innholdsrik også;-) Må være kjekt med en mann som er rolig da. Har forsåvidt det jeg også så skal ikke klage; er vel helst meg som er litt kontrollfrik på dette her... Skulle jo helst hatt dato og klokkeslett for fødsel også ;-)

Skrevet

Gratulerer med jenta vierto!:-)

Jeg har termin 28.8.Har masse kynnere og murringer.

Var hos JM igår,hun trodde at jenta er rundt 4 kg nå så håper jeg slipper å gå øve tiden!

Skrevet

Jeg har ikke termin før 12. Oktober. Det virker fryktelig lenge til akkurat nå. Spes med alle disse som har begynt å få sine små nurk. Har begynt å vaske klær, vuggen er klar og alle innkjøp er planlagt. Men har masse tid, da jeg ikke jobber for øyeblikket. Så må vel kanskje begynne å gjøre ferdig storebror sine album og babybøker.

Skrevet

Her er det også mye å gjøre så jeg er glad jeg har ferie frem til permisjon. Har termin 29.09.12. Ting begynner å komme seg på plass, men vi flyttet inn i ny bolig tidligere i år så det er fremdeles litt som Må gjøres før sommeren er over og lillenurk er i fanget. Men det ser ut til at vi rekker å få det gjort for nå har mannen fått ut fingeren også ;)

Når det gjelder innkjøp tror jeg det meste er i boks, og jeg har til og med begynt litt på fødebagen. Skrevet liste og pakket litt, har oppdaget at jeg må på leiting etter de forrige ammebhene mine. Håper jeg fortsatt kan bruke samme størrelse selv om jeg "frykter" at jeg må opp en størrelse denne gangen og dermed må kjøpe inn nye.

Ellers må jeg kjøpe brystpumpe med tilbehør, tenkte kanskje jeg skulle kjøpe elektrisk denne gangen. Har veldig lyst å ha dette i hus før jeg og mini kommer hjem fra sykehuset. Dersom den mot formodning ikke skulle bli brukt så kan jeg jo levere den tilbake til butikken dersom pakken ikke er åpnet og eventuell forsegling ikke er brutt.

Er så i tvil om vi burde hatt lekegrind denne gangen. Vi har ei pie som vi har sånn smått begynt å øve på å gå på do med og jeg tenker at dersom hun feks. roper at hun må på do, Nå, så kunne det vært greit å ha en lekegrind. Eller andre slike situasjoner. Men samtidig, man kan jo bare ta babyen med på badet også. Hva mener dere?

Jeg har forresten så dårlig samvittighet for å ikke ha fylt ut babyboken til førstepia til punkt og prikke slik jeg haddde tenkt. Har fylt ut det meste da, men ikke limt inn noen bilder eller noen ting. Vi er ikke så flinek til å fremkalle bilder heller og har millioner av bilder etter vi fikk speilreflekskamera, men alt ligger på data. uff det gnager litt kjenner jeg.

Skrevet

hehe, tenkt akkurat det samme som deg MammantilTrym! Må snart begynne på album om jeg skal ha noe å gjøre ;)

Har termin 7.oktober, så enda 6 uker igjen. vugga, seng og klær er klart (klarte ikke vente lenger med vasking ;) ) Får finne på litt andre ting siste tiden! Glad jeg har gjort en del egentlig, for nå begynner kroppen virkelig å protestere! er som om alt er blitt tyngre de siste to ukene! Vondt å puste, vondt å bevege seg, vondt å sitte/ligge stille ;)

Skrevet
Jeg har blitt mamma igjen :-) ei nydelig tulle :-)

Gratulerer med jenta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...