lflaten Skrevet 20. august 2012 #51 Skrevet 20. august 2012 :-) ja da må du også ha lykke til. Spennende dette her :-)
Sirimor! Skrevet 20. august 2012 #52 Skrevet 20. august 2012 Masse lykke til jenter :-) sku ønske jeg hadde kommet så langt åå :-)
Apple80 Skrevet 20. august 2012 #53 Skrevet 20. august 2012 Jeg fikk anbefalt cocosa fett til å smøre der man er redd for strekkmerter. Var akupunktøren som mente dette var veldig bra prøver, men fy for noe kliss! jeg lå på 31 i SF mål i uke 31. ligger høyt, men legen mente det var pga seteleie også, ikke lett å "gjemme" seg nedover i bekkenet da På ul (flere) ligger mini ann til å bli omtrent som storesøs i størrelse og hun var bare 3280 gram da hun ble født 4 dager etter termin. har ditt sf-mål vært høyt hele veien? min jordmor målte for første gang uke 26 og da var det på 26 cm, så helt øverst i den grønne feltet. Bare lurer på om det betyr at jeg kommer til å ligge høyt hele veien eller om det kanskje har gått lenger ned i det grønne feltet ved neste måling (skal til legen denne uka, 29+6).
HeidiL Skrevet 20. august 2012 #54 Skrevet 20. august 2012 Hei jenter Vi var på vektestimering UL i dag og snuppa er for det første helt sikkert ei snuppe 1700 gram i dag (31+5) og 43 cm lang. Ligger an til å bli ca 3,5 til termin og da er mor happy ekstra happy er jeg for at hun har snudd seg fra tverrleie til hodeleie (som jeg har mistenkt siste halvannen ukene med nedpress og stikkinger), så da krysser vi fingrene for at hun har lagt seg godt til rette og blir værende den veien storesnupp satt på samme tidspunkt, så er happy for hodeleie! Ellers har vi vært i bryllup i helgen - dritslitsomt og med myyyyye kynnere som tok i ryggen i tillegg, så jeg bad gynekologen om å kikke på livmorhalsen også - bare for sikkerhets skyld - men det hadde heldigvis ikke skjedd noe der lukket og låst! Har i tillegg klart å pådra meg forkjølelse med vondt i halsen og influensaverking i kroppen, så er ikke helt i slaget om dagen. Men masse liv og røre i magen, så koser meg med det og med 3d bildet av ansiktet hennes fra i dag likner på storesøster, gitt! Jeg blir fortsatt like imponert over hva og hvor mye de kan se av detaljer på et ansikt som ligger nede i bekkenet, inne i magen til mammaen sin! 3d Ultralyd er skikkelig kult! Nei, får vel jobbe litt igjen... Lykke til dere som er i fødsel!!
Mamma med to trollunger Skrevet 20. august 2012 #55 Skrevet 20. august 2012 Hva var SF målene deres 33 uker på vei? Var hos jordmor i dag, 32+5 og sf mål på 30. Syns kanskje det var litt lite? Men ligger helt på streken da. Fikk vite at jenta sitter godt inni magen. Håper bare hun har vett til å snu seg i løpet av de neste ukene. For er virkelig ikke klar for setefødsel! Men i følge jordmor var det fortsatt god plass inni der. Storebror lå med hodet ned hele veien, så stresser meg litt i grunn..
HeidiL Skrevet 20. august 2012 #56 Skrevet 20. august 2012 Hva var SF målene deres 33 uker på vei? Var hos jordmor i dag, 32+5 og sf mål på 30. Syns kanskje det var litt lite? Men ligger helt på streken da. Fikk vite at jenta sitter godt inni magen. Håper bare hun har vett til å snu seg i løpet av de neste ukene. For er virkelig ikke klar for setefødsel! Men i følge jordmor var det fortsatt god plass inni der. Storebror lå med hodet ned hele veien, så stresser meg litt i grunn.. Som jeg sa i mitt innlegg så satt storesøster i uke 32, men hun snudde seg og festet seg fint innen uke 36. Så er nok av plass til å romstere ennå
krille Skrevet 20. august 2012 #57 Skrevet 20. august 2012 Min plan for dagen er også å føde Sitter på sykehuset og venter nå og håper de har tid til å sette i gang i dag. Lykke til dere andre som venter på fødsel i dag!! Ikke lenge til vi har gullene våre i armene nå
*lille blomst* Skrevet 20. august 2012 Forfatter #58 Skrevet 20. august 2012 (endret) svar til apple80, Nei, sf målet har variert litt. men ligger mellom den røde streken og den øverste delen av det grønne hele veien. Har hatt mange ul dette sv.skapet og er mer opptatt av målene der egentlig Endret 20. august 2012 av *lille blomst*
*oktobergutt 12* Skrevet 20. august 2012 #59 Skrevet 20. august 2012 Mitt SF mål har også ligget helt øverst i den grønne feltet alle 3 gangene jeg har målt. Skal til JM nå til torsdag, så blir spennende å se om han fremdeles ligger der. Er nå i uke 32+1 Har først nå begynt å synke litt innover det som snart skal skje.. er jo bare 8 uker igjen til termin og syntes tiden har gått fort! Flere "førstegangs" her som gruer seg litt til fødsel? Har ellers hatt ingen plager i svangerskapet (bortsett fra litt vondter i ryggen og sover dårlig fortiden.. men det hører vel til)
kaia4 Skrevet 20. august 2012 #60 Skrevet 20. august 2012 Lykke til med fødselen jenterJeg sitter bare hjemme og ruger,føler meg stor som et isfjell! Termin neste tirsdag 28.Skal til jordmor på onsdag,spennende og se hva sf målet er nå.Var 35 i uke 37. Kjennes ikke ut som der er noe fødsel på gang her enda,håper jeg slipper å gå over tiden.Har masse kynnere,men det har jeg hatt en stund. Gleder meg til å få henne i armene mine og sove på magen!☺ Nå må mannen ta det meste av husarbeidet,så nå begynner han og å bli utålmodighehe Nå skal jeg kose meg med the good wifeha en fin dag jenter
krille Skrevet 20. august 2012 #62 Skrevet 20. august 2012 Æ blei sendt heim uten igangsetting i dag... Men skal inn i mårra tidlig så da MÅ ho ut!!
lflaten Skrevet 20. august 2012 #63 Skrevet 20. august 2012 Men hvor mange dager er du over nå få Krille ?
Vinterblomst Skrevet 20. august 2012 #64 Skrevet 20. august 2012 hei jenter. det har vært fint med helg, kosevær og grillmat igår, samt prøvebakt litt cupcakes til babyshower senere i september Jeg vet nå hva kynnere er (!) da jeg får dem rimelig ofte, siden fredag.. bekkenet / korsrygg har også begynt å si fra.. så nå kjenner jeg det ikke bare er lett å bære lenger (29+4). Rart hvordan ting endrer seg på bare etpar uker ! I tillegg har jeg hatt synsforstyrrelser idag, og liker ikke det mtp at jeg for øyeblikket er sykemeldt for litt høyt BT og proteiner i urin. Håper det bare er passing-by!
vierto Skrevet 20. august 2012 #65 Skrevet 20. august 2012 hmmmm... Slimproppen min gikk i dag tidlig. Har gått med mensmurringer i hele dag. Det trekker seg sammen i magen , blir hardere før det løsner. Varer ca 10-15 sekunder hver gang. Kan det være modningsrier ?? Skal til kontroll på torsdag (termindagen) Håper jeg kan komme i gang før det
Drammensjente Skrevet 20. august 2012 #66 Skrevet 20. august 2012 hmmmm... Slimproppen min gikk i dag tidlig. Har gått med mensmurringer i hele dag. Det trekker seg sammen i magen , blir hardere før det løsner. Varer ca 10-15 sekunder hver gang. Kan det være modningsrier ?? Skal til kontroll på torsdag (termindagen) Håper jeg kan komme i gang før det Hmmm, kanskje.... Eller kynnere? Huff, ikke godt å si. Har det slik selv bare det at sammentrekkingene varer i et minutt
*lille blomst* Skrevet 20. august 2012 Forfatter #67 Skrevet 20. august 2012 (endret) hmmmm... Slimproppen min gikk i dag tidlig. Har gått med mensmurringer i hele dag. Det trekker seg sammen i magen , blir hardere før det løsner. Varer ca 10-15 sekunder hver gang. Kan det være modningsrier ?? Skal til kontroll på torsdag (termindagen) Håper jeg kan komme i gang før det Krysser fingrene for snarlig fødsel! hos meg gikk slimproppen omtrent 24 timer før jeg hadde snuppa i armene! håper det gjelder denne gangen også blir spennende å se for meg også om 6-7 uker! Endret 20. august 2012 av *lille blomst*
vierto Skrevet 20. august 2012 #68 Skrevet 20. august 2012 Det er nok kynnere , men trodde de skulle vare lengre. De er mer smertefulle enn de kynnerne jeg har hatt før. Sitter på sidene , nederst på magen og ryggen. Det er vel bare å følge med å se om de blir lengre, regelmessig og mer vondt. Krysser fingre og tær.
krille Skrevet 21. august 2012 #69 Skrevet 21. august 2012 Men hvor mange dager er du over nå få Krille ? Nå er jeg 12 dager over tida (tirsdag). Ligger i senga men får ikke sove.. Spent og litt nervøs for igangsettinga, og masse maserier siden jeg har blitt strippet 3 ganger sist i går.. Usj, nå vil jeg bli ferdig!!
Lillan C Skrevet 21. august 2012 #70 Skrevet 21. august 2012 Er så lei av 3-4 timers netter! Kommer jo til å være utslitt om 10 dager når lillgullet kommer. Har en uro i kroppen, tenker mye pluss at det selvfølgelig er mindre behagelig å ligge i sengen m en badeball å magen. Har vært lys våken siden kl 02 inatt. Det som har plaget meg mest inatt er at jeg har lest at Ahus er så strenge med besøk på barsel. Skal min datter på 9 år liksom ikke få besøke lillebror på rommet vårt? Skal ha KS neste fredag og hade jo regnet med besøk fra man og datter hele dagen både lørd og sønd men ser at søsken kun kan komme mellom kl 17-19, alle dager. Skal hun vente hele lørdagen?? Det blir ikke lett å forklare for en liten, stor storesøster. Noen som vet om det er så strengt?
lflaten Skrevet 21. august 2012 #71 Skrevet 21. august 2012 Jeg har blitt mamma igjen :-) ei nydelig tulle :-)
Vinterblomst Skrevet 21. august 2012 #72 Skrevet 21. august 2012 Gratulerer med tulla lflaten! håper alt gikk bra.
*lille blomst* Skrevet 21. august 2012 Forfatter #73 Skrevet 21. august 2012 Gratulerer så mye iflaten!
mgel Skrevet 21. august 2012 #75 Skrevet 21. august 2012 Gratulerer med lillejenta, Iflaten Jeg var på kontroll i dag, uke 32+4, jernet kryper stadig nedover (selv om jeg har spist alt jeg har fått i meg av "jernmat" og c-vitaminer. Og unngått slikt som hindrer jern å bli tatt opp i kroppen, som te, melk og egg), og jeg har lavt blodtrykk, i tillegg til nattevåk, så det er visst ikke rart jeg er sliten! Jeg hadde også utslag på leucocytter i urinen, så får høre i morgen om det er urinveisinfeksjon.....har hatt en del svie og tisset oftere og i små "skvetter" den siste uka, så det er nok noe slik på gang. Har gått litt bedre mtp de fæle kynnerene de siste tre dagene, så det ser ut til å hjelpe litt at jeg har roet ned betraktelig. Men det er jo dønn kjedelig å sitte å "hvile" dagen lang, blir nesten deprimert av det jo!!! En føler seg rimelig ubrukelig og hjelpesløs.....jeg er takknemlig, og setter større pris på at jeg vanligvis har god helse og kan være aktiv, akkurat nå Jeg hadde SF-mål på 29 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå