krille Skrevet 18. august 2012 #26 Skrevet 18. august 2012 Oj oj, 9 dager over termin høres fryktelig slitsomt ut! Får håpe at ventetiden straks er over nå da! Lykke til Takk! Slitsomt ja.. Både psykisk og fysisk, føler jeg er en tikkende bombe på alle måter På overtidskontrollen torsdag var det helt modent og ca 3 cm åpning. Legen mente de ble å sette igang ved å ta vannet siden alt er helt klart. Snuppa i magen ble målt til ca 3550 gr, håper det stemmer Til alle dere som er utålmodig: prøv å innstille dere på overtid i stedet for tidlig fødsel.. Jeg har hatt alle tegn på å skulle føde før tida, men nei.. Ventetida blir ekstra lang hvis vi begynner å vente tidlig. Men ventetida blir lang uansett tror jeg, vi er jo så spent på å få treffe babyene våre gleder meg stort!!
Sirimor! Skrevet 18. august 2012 #27 Skrevet 18. august 2012 Blir med og skravler litt jeg :-) Er 34 fullgåtte uker i morgen.. Har de siste dagene hatt mye kynnere, nedpress og stikking nederst i magen og i kjeden.. Det er vel modningstegn.. Flere som har samme? :-) når begynte dere å få slike "plager" ? 34 + her også og opplever det samme som deg Slitsomt, men et godt tegn for modning Uke 34+3 her og er ganske lei igrunn. Har slete med bekkenet siden uke 14:/ ble sykemeldt 100% fra uke 30, (ikke noe kjekt å gå hjemme heller). Har de samme "plagene" som deg, mye nerpress, stikkninger i underlivet og ofte sterke kynnere. Krysser fingrene for at denne babyen kan komme før termin. 1.mann kom 9 dager OVER termin!! Huff, ikke moro når bekkenet krangler. Har heldigvis ikke hatt mye plager der, men noe har det vært. Jeg har hatt på følelsen at hu kommer før tiden.. Hun ble estimert til å være mellom 3,5kg og 4kg til termin så håper hun kommer litt før :-) Alt er klart til hun kommer, siden jeg ikke har kunne jobbet på lenge, da jeg jobber med ungdommer som til tider er utagerende. Har begynt med scrapbook for å få tiden til å gå.. :-)
Sabrinalill Skrevet 18. august 2012 #28 Skrevet 18. august 2012 (endret) Da er du snart i mål, krille! Oj oj, 9 dager over termin høres fryktelig slitsomt ut! Får håpe at ventetiden straks er over nå da! Lykke til Takk! Slitsomt ja.. Både psykisk og fysisk, føler jeg er en tikkende bombe på alle måter På overtidskontrollen torsdag var det helt modent og ca 3 cm åpning. Legen mente de ble å sette igang ved å ta vannet siden alt er helt klart. Snuppa i magen ble målt til ca 3550 gr, håper det stemmer Til alle dere som er utålmodig: prøv å innstille dere på overtid i stedet for tidlig fødsel.. Jeg har hatt alle tegn på å skulle føde før tida, men nei.. Ventetida blir ekstra lang hvis vi begynner å vente tidlig. Men ventetida blir lang uansett tror jeg, vi er jo så spent på å få treffe babyene våre gleder meg stort!! Da er du snart i mål da Har du fått noen ny time da? Skal prøve å omstille meg for jeg tror faktisk selv at dette kommer til å drøye.... Men gleder meg sånn Endret 18. august 2012 av Sabrinalill
lflaten Skrevet 18. august 2012 #29 Skrevet 18. august 2012 Ja da er vi like langt krille :-) vært på sykehuset i dag og blir også satt i gang mandag hvis ikke det skjer noe . Fant ut på torsdag at barnet lå i seteleie så har hatt en samtale om det, blitt strippa og fått klyx. Så håper jo kanskje det kan skje noe av seg selv i løpet av helga :-) men om ikke annet så er jo babyene våre snart her :-)
Vinterblomst Skrevet 18. august 2012 #30 Skrevet 18. august 2012 -jenter.. hva er egentlig å bli strippa?? det er sikkert kjedelig når en går på overtid, føler med dere jeg skal ikke på noe overtid! ..har ikke født før, men hørt historier jeg ikke liker samt har en venninne som mistet i fødsel på overtid, så det har jeg angst for..! -opplever dere sterke stramninger etter orgasme noen gang?? jeg har hatt det siden igår! veldig ubehagelig. som en krampe som ikke går over, det går ikke i bølger..
krille Skrevet 18. august 2012 #31 Skrevet 18. august 2012 Ja det er godt å endelig se slutten på svangerskapet! Jeg har blitt strippet to ganger forrige uke, men selv om det var både åpning og modent vil ikke lille ut enda.. Håper det går greit for deg å føde i seteleie, vondt er det uansett og har hørt mange si seteleie ikke trenger å bety verre fødsel. Lykke til!
krille Skrevet 18. august 2012 #32 Skrevet 18. august 2012 -jenter.. hva er egentlig å bli strippa?? det er sikkert kjedelig når en går på overtid, føler med dere jeg skal ikke på noe overtid! ..har ikke født før, men hørt historier jeg ikke liker samt har en venninne som mistet i fødsel på overtid, så det har jeg angst for..! -opplever dere sterke stramninger etter orgasme noen gang?? jeg har hatt det siden igår! veldig ubehagelig. som en krampe som ikke går over, det går ikke i bølger.. Å bli strippet er at lege eller jordmor røsker i livmorhalsen og løsner hinnene slik at det lettere kan åpne seg. Mange opplever å gå i fødsel etter en stripping. Sånne stramninger etter orgasme er vanlig mener jeg, iallfall har jeg hatt det mange ganger. Vet ikke om det er det som kan kalles ligamentsmerter? Veldig stram mage og vondt i ene siden eller i et felt på/i magen. Fikk det en gang når jeg flirte masse:)
lflaten Skrevet 18. august 2012 #33 Skrevet 18. august 2012 Ja går nok greit selv om det ikke er helt hva jeg ønsker. Men fødte naturlig sist uten smertelindring så satser på at med epidural går det fint. :-) Må bare ta det som det kommer. Ønsker ihvertfall ikke ks hvis det kan unngås.
vierto Skrevet 18. august 2012 #34 Skrevet 18. august 2012 (endret) Skal inn til en ekstra UL på mandag for å måle str. på frøkena. Håper ikke hun er gigantisk Nå er terminen på torsdag så håper jeg slipper å vente så mye lengre.De siste dagene har gått såååååååååååå treigt. Endret 18. august 2012 av vierto
Drammensjente Skrevet 18. august 2012 #35 Skrevet 18. august 2012 Ja går nok greit selv om det ikke er helt hva jeg ønsker. Men fødte naturlig sist uten smertelindring så satser på at med epidural går det fint. :-) Må bare ta det som det kommer. Ønsker ihvertfall ikke ks hvis det kan unngås. Kan jeg spørre deg om hvorfor du ihvertfall ikke ønsker KS?
lottemor81 Skrevet 18. august 2012 #36 Skrevet 18. august 2012 Hei jenter, Hyggelig med skravletråd Jeg er 37 uker i dag, og hadde siste arbeidsdag i går. Nå blir det vel bare redebygging og venting, antar jeg.. er min første, og jeg begynner å få litt hetta for ting som ikke er helt på plass enda... Ser av tråden her at det ikke er noe poeng i å begynne å vente enda, så jeg skal prøve å la være å bli utålmodig.. :-P ..selv om søvnen er dårlig og ryggen/bekken småkrangler litt. Er det noen her som lar babyen sove i vogn-bagen den første tida? Har egentlig planer om å kjøpe nyfødt-seng, men har ikke kommet så langt enda..
lflaten Skrevet 18. august 2012 #37 Skrevet 18. august 2012 Ja går nok greit selv om det ikke er helt hva jeg ønsker. Men fødte naturlig sist uten smertelindring så satser på at med epidural går det fint. :-) Må bare ta det som det kommer. Ønsker ihvertfall ikke ks hvis det kan unngås. Kan jeg spørre deg om hvorfor du ihvertfall ikke ønsker KS? Egentlig bare har et par jeg kjenner som begge har vært uheldig med infeksjon i sår og lang tid før de har vært i form. Pluss ser på det som en operasjon som jeg vil unngå. Får jo barnet fortere i armene ved vanlig fødsel , husker å deilig følelse det var sist :-)
YumYum2 Skrevet 18. august 2012 #38 Skrevet 18. august 2012 Hei jenter! Jeg er 33+5 og kjenner jeg er ganske lei, men ikke klar for at ho skal komme enda heller Slitt med bekkenet heeeele svangerskapet samt oppkast første 14 ukene. Har flere ganger opplevd å måtte bli bært på toalettet av sambo og ikke kommet meg ned trappa på under 30 min, slitsomt! Jobber allikevel det jeg kan enda, har takheiser der til brukerne i tilfelle det skulle gå galt Disse mot slutten plagene er jo bare godt for fødsel, men fy og ubehagelig og vondt da! Ryggen verker 24/7, mensensmerter i magen, stikkinger og kramper der KS arret er samt at jeg ikke klarer løfte bekkenet når jeg skal snu meg om natta og må innimellom bruke sambo.. Takk gud for at fysioterapeuten er tilbake fra ferie. Ble litt mer syting enn skravling dette, men har liggi i senga siden jeg kom hjem fra jobb med spybøtte fordi jeg blir så kvalm av smertene. Og ikke kommer jeg meg opp igjen heller og er sulten som fy! I morgen ler jeg nok av dette innlegget hihi
*lille blomst* Skrevet 18. august 2012 Forfatter #39 Skrevet 18. august 2012 Huff yumyum, hørtes ikke bra ut! kanskje på tide å trappe ned litt på jobbingen? må jo ta vare på deg selv oppi dette Håper du ler godt av innlegget i morgen ja! I dag har jeg montert babyseng og gått igjennom flere esker med utstyr etter mini Fant omtrent alt jeg savnet og har begynt på runde nr 2 med vasking sist tok jeg bare alt smått tøy, nå er det sengetø, tepper og alt som er funnet underveis som skal tas
YumYum2 Skrevet 18. august 2012 #40 Skrevet 18. august 2012 Kan le litt av set nå og. Min fantastiske samboer har tatt godt vare på meg etter han kom hjem fra jobb så nå er alt litt bedre:) Ja greit å Ha litt å gjøre enda. Tiden går noen ganger sakte og andre fort. Fler som klør noe ekstremt på puppene forresten?? Mest under, men ser jo at det kommer litt strekkmerker der. Klør og på magen, men litt rart for kan fremdeles "klype" litt hud så huden der er ikke stram som på en tromme. Er vel hudlagene under som er godt strekt. Hva var SF målene deres 33 uker på vei?
Vilde2012 Skrevet 18. august 2012 #41 Skrevet 18. august 2012 Hos meg klør det også innimellom. Jeg bruker jordnøttolje for å lindre, og har ikke fått noen strekkmerker enda. Det er mange som mener at olje ikke hjelper, men jeg har troen på det:) Og om ikke annet så lindrer det kløe og huden føles bedre. Mitt SF mål i uke 32 var 30 cm tror jeg. Hva er ditt SF mål da?
*lille blomst* Skrevet 19. august 2012 Forfatter #42 Skrevet 19. august 2012 Jeg fikk anbefalt cocosa fett til å smøre der man er redd for strekkmerter. Var akupunktøren som mente dette var veldig bra prøver, men fy for noe kliss! jeg lå på 31 i SF mål i uke 31. ligger høyt, men legen mente det var pga seteleie også, ikke lett å "gjemme" seg nedover i bekkenet da På ul (flere) ligger mini ann til å bli omtrent som storesøs i størrelse og hun var bare 3280 gram da hun ble født 4 dager etter termin.
YumYum2 Skrevet 19. august 2012 #43 Skrevet 19. august 2012 Bryr meg ikke så mye om strekkmerker på brystene. De er jo bare større:P men på magen fikk jeg ingen sist og ingen nå. Mitt var 31. På ul var ho beregna til å være ca 3500 til termin, noe som er veldig fint synes jeg:) så ho er ikke for stor. Nå ligger ho i hodeleie da og er så godt som festet:)
vierto Skrevet 19. august 2012 #44 Skrevet 19. august 2012 Jeg fikk endel strekkmerker med førstemann. Det har kommet noen eksra rundt navlen denne gang, men de er helt lyse. Det plager meg ikke å ha strekkmerker , det er noe som nesten alle som har vært gravid har. Det hører liksom med . Gleder meg til UL i morgen , Håper også at jenta mi ligger på rundt 3,5 kg. Men hun har ikke festet hodet enda(termin på tors.). Er det sånn at jeg må legge meg ned om vannet går?
eaglebeagle Skrevet 19. august 2012 #45 Skrevet 19. august 2012 Jeg fikk endel strekkmerker med førstemann. Det har kommet noen eksra rundt navlen denne gang, men de er helt lyse. Det plager meg ikke å ha strekkmerker , det er noe som nesten alle som har vært gravid har. Det hører liksom med . Gleder meg til UL i morgen , Håper også at jenta mi ligger på rundt 3,5 kg. Men hun har ikke festet hodet enda(termin på tors.). Er det sånn at jeg må legge meg ned om vannet går? Jeg snakket med jordmor om dette på onsdag, da min veslesnupp ligger høyt i magen. Hun sa at hovedregelen etter mange års studier, viser at det har lite for seg å legge seg ned når vannet går. Som oftest vi hodet synke ned i bekkenet når vannet går, slik at hodet ligger som en "propp" og beskytter for evnt navlesnorsfremfall. Unntakene er ved prematur vannavgang, tverr/seteleie og flerlingefødsler. Aller helst skal du ringe koordinator dersom vannet går, slik at de kan gi de nødvendige instruksjoner for akkurat deg.
kvinnen88 Skrevet 19. august 2012 #46 Skrevet 19. august 2012 Skal til jordmor om 14 dager , er da uke 36. Hun driver på med akupunktur og trur jeg vil prøve ut det denn gang for kanskje tidligere modning. Noen som har erfaring med det??
*lille blomst* Skrevet 20. august 2012 Forfatter #47 Skrevet 20. august 2012 God morgen! Ny uke, nye muligheter har dere mange planer? Jeg skal til lege og tannlege i løpet av uka, men ellers ikke flere planer foreløbig... Tiden flyr nå syns jeg deilig det! begynner nok å bli litt klar for det som skal komme! fødebagen blir pakket sånn litt etter litt og tingene til minimini blir vasket og ordnet sånn etterhvert som jeg finner det frem og har tid og lyst Stod i går kveld og strøk alle sengesettene hennes, er så deilig med nystrøket og mykt sengetøy
Sabrinalill Skrevet 20. august 2012 #48 Skrevet 20. august 2012 Godmorgen Min plan for dagen er å føde Ha en fin dag jenter!
lflaten Skrevet 20. august 2012 #49 Skrevet 20. august 2012 Min plan er også å føde ;-) Er innlagt nå, fikk en modningspille kvart over ni. :-) Då dette blir spennende :-)
Sabrinalill Skrevet 20. august 2012 #50 Skrevet 20. august 2012 Lykke til Jeg venter bare på å få "lov" å komme til fødestua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå