*lille blomst* Skrevet 6. september 2012 Forfatter #226 Skrevet 6. september 2012 Fant noe miniatyrgreier på Nille. de har også på vita eller hva det heter, der de har masse sminke, kremer osv Skal planlegge hva som evn skal gjøres når jeg har hatt ul neste uke, så frem til da så håper jeg mini venter med å starte fødselen! hadde vært greit å vite hvordan vi skal gjøre dette hehe Håper i det lengste at hun snur seg, vendingsforsøk burde jo være aktuelt hvis det er mulig å prøve... vet ikke hvordan de forholder seg til sånt her i distriktet... Var kjempe koselig å komme seg ut litt, god mat og kjempe koselig selskap
Vilde2012 Skrevet 7. september 2012 #227 Skrevet 7. september 2012 Så bra a du koste deg i går Lilleblomst! Selv har jeg hatt tidenes beste nattesøvn, så herlig! Jeg har kun vært oppe på do tre ganger og kjenner godt at jeg har sovet den dype søvnen i natt for første gang på ei stund nå. Så hvis ikke forkjølelsen slipper taket nå så vet ikke jeg. Føler meg mye bedre hvertfall! Nå er det helg da dere og høsten er kommet her hvor jeg bor, litt koselig i grunn Jeg er alene med lillesnupp og tenker at hvis formen holder seg må vi komme oss ut og gå tur en av dagene, og kanskje dra på senteret i morgen. Lillesnupp elsker å være på senteret for der opplever hun ofte at det blir is og når vi er der på hverdagene er det så lite folk at hun virelig får løpt i fra seg. Da løper hun og ler og kommer tilbake og løper avgårde igjen. Hva skal dere gjøre i helgen?
Smiley_82 Skrevet 7. september 2012 #228 Skrevet 7. september 2012 Har første dag i permisjon idag og det er deilig, men litt rart også... Har ikke gjort så mye egentlig. Blir å vaske litt Babytøy og gjøre klar barnerommet samt pakke den berømmelige fødebagen... Skal prøve å stresse ned nå siste tiden, satse på avslapning sånn at kroppen blir klar til fødsel når d enn måtte være....
Vinterblomst Skrevet 7. september 2012 #229 Skrevet 7. september 2012 har vært noen timer på jobb idag og er helt gåen i ryggen kjenner jeg... ikke kjent før på denne måten. Så nå skal jeg bare slappe av, kanskje gå en liten tur, så skal vi lage pizza til kvelden Forkjølelsen virker å være på retur etter bare nesten 2 døgn, iallefall har snuen stoppet å renne haha Imorgen er det baking av muffins og gjøre klart til babyshower
*lille blomst* Skrevet 7. september 2012 Forfatter #230 Skrevet 7. september 2012 Dere må kose dere masse i helgen da Vilde! jeg er stort sett alene med lillesnuppa mi også i helgen. I morgen vet jeg ikke helt hva vi skal, men på søndag skal vi i dåp, så da går sikkert dagen fort Deilig med permisjon da Smiley Kos deg masse disse ukene! Jeg fikk streng beskjed av legen min i dag, må bestemme meg for KS eller ikke innen neste legetime om 14 dager. Så nå er det bare å krysse fingrene for snuing innen den tid, eller så blir det nok Ks en uke eller noe før termin tenker jeg....
Vinterblomst Skrevet 11. september 2012 #231 Skrevet 11. september 2012 hvordan går det jenter? i helgen hadde jeg babyshower som var veldig koselig, mest for det sosiale!! Søndag var jeg og kjæresten ute på lang tur (!) i nesten 2 timer. Hadde vel vanligvis tatt 1 time eller noe sånn hehe.. deilig vær og vi hadde god tid.. var ganske så ferdig resten av kvelden men restituert dagen etterpå Idag kom jeg over et lite sangvers; "når trollemor har lagt sine elleve små troll....." og tårene bare presser på hehe jeg måtte le av meg selv jeg er utrolig hormonell for tiden, og morsinstinktet har trådd inn. Det er jo bare å ta med seg for en førstegangs
*lille blomst* Skrevet 11. september 2012 Forfatter #232 Skrevet 11. september 2012 Hehe hormonell jeg også til tider! skal bli godt å bli ferdig Ser jeg skrev sist at jeg håper på snuing, men siden da har jeg ikke akkurat hatt det så veldig godt med den store magen... så nå håper jeg egentlig at hun ikke snur seg og at det blir ks før termin! hehe
Vinterblomst Skrevet 11. september 2012 #233 Skrevet 11. september 2012 Hehe hormonell jeg også til tider! skal bli godt å bli ferdig Ser jeg skrev sist at jeg håper på snuing, men siden da har jeg ikke akkurat hatt det så veldig godt med den store magen... så nå håper jeg egentlig at hun ikke snur seg og at det blir ks før termin! hehe ojda! ja blir større og større, så forstår deg, men får håpe hun snur seg likevel
Sirimor! Skrevet 11. september 2012 #234 Skrevet 11. september 2012 Vært på kontroll hos legen idag.. Er nå 37+ 3. Spurte han om han kunne undersøke meg for har hatt så mye vondt de siste dagene.. Press i korsryggen, stikking både foran og bak, murringer og mye kynnere. Han undersøkte meg å heldigvis er ikke smertene forgjeves :-D livmortappen var ca 1cm så da er dt ting på gang hvertfall :-D håper så veldig at veslesnuppa kommer snart.. Lei av å gå å ha små vondt også tar dt seg ikke opp.. Legen håpte og trodde at jeg var i mål innen ti dager hadde gått :-) Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før fødselen var skikkelig i gang når dere begynte å bli modne? Ska på føden å få modningsakupunktur i morgen så håper det kan hjelpe og :-D
Smiley_82 Skrevet 12. september 2012 #235 Skrevet 12. september 2012 38 uker idag - synes det godt kan skje noe etterhvert. Passe lei av hvalross-følelsen.. Men det er vel bare å være tålmodig (ikke akkurat min sterke side) ... Hatt en del press/stikninger og kynnere ellers ingenting. Vondt igår og ingen søvn om natten. Mye bedre natt nå til idag, men får lett vondt i ryggen uansett hvilken sovestilling jeg prøver meg i... Eyes on the prize :-)
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #236 Skrevet 12. september 2012 Er også 38 uker og i ganske grei form, men blir fort sliten merker jeg. I går var jeg nok i overkant aktiv og gikk til sengs med et sårt bekken som verket i hele natt. Var faktisk bedre å bare stå opp når lillepia vekte meg enn å sove videre og la mannen stå opp med henne. Nå er jeg heldigivs fått ladet batteriene med en liten blund på sofaen og er i fin form igjen. Får huske på å ta det litt roligere i dag:) Funderer på å henge opp høstgardiner i kveld, men de er ganske mørke så det er mulig det er litt tidlig. I hvertfall skal jeg forsøke å sy noen putetrekk som skal pynte opp senga til kommende storesøster:)
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #237 Skrevet 12. september 2012 JA! Også har jeg jo endelig fått vedtaksbrev fra Nav om foreldrepenger. Søkte i begynnelsen/midten av juli og fikk svar nå for noen dager siden. Snakket med noen fra Nav på tlf før helgen og da fikk jeg vite at de har 2 måneders saksbehandlingstid, så det var jo virkelig flaks at jeg leverte såpass tidlig. Godt å ha det i boks. Jeg kjenner at nå har ting roet seg i forhold til alt jeg hadde å gjøre, det viktigste er gjort, så nå kan hun bare komme når hun vil. For jeg er ganske lei av å ha så stor mage som kjennes ut som den skal sprenges daglig
*lille blomst* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #238 Skrevet 12. september 2012 Så bra du fikk papirene i orden Vilde! lei av kynnere og stor mage jeg også! Sukk Var til ul i dag og samtale om fødsel... seteleie enda og liten sannsynlighet for snuing gitt... Men overlegen overlege ville ikke snakke om Ks en gang, hun skulle ikke "tvinge meg", men siden jeg var 2.gangs og babyen er estimert til normal vekt så ville hun helst at jeg skulle føde selv... At tårene mine trillet og at jeg ble kvalm av angst - nei det brydde ikke henne noe særlig... ikke noe kunne få henne til å endre mening, jeg kan til nød komme inn på en samtale til, men hun ville ikke sette opp ks... Så hva gjør jeg nå? Legen, akupunktør og stort sett "alle" andre anbefaler ks istedenfor setefødsel, iallefall m tanke på litt fødsels-skrekk etter sist... Min kjære har ikke lyst til å være med på setefødsel og selv så har jeg ikke lyst på noen av delene! skulle bare ønske mini ville snu seg!
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #239 Skrevet 12. september 2012 Lilleblomst: Dette var leit å lese. Håper det ordner seg for deg. Så rart at overlegen skulle være så bastant. Har hatt inntrykket av at man har kunne mer eller mindre valgt selv i slike situasjoner. Det er vel kanskje ulikt fra sted til sted. Er det noe annet sykehus i nærheten som du kunne sjekket med?
*lille blomst* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #240 Skrevet 12. september 2012 Nei, ikke noe annet sykehus, men forhåpentligvis en annen overlege Hadde virkelig tenkt skikkelig på dette, har hatt seteleie "komplikasjonen" siden uke 29 uten at småtten har byttet plass en eneste gang... Det var liksom ikke noe alternativ å snakke om ks en gang, og hun ville ikke sette noen dato eller noe. Jeg vet ikke hvorfor ks er så "ille" en gang, hun ville jo ikke snakke om det (jada, jeg kan lese meg til mye, men alt jeg har lest om sete sier jo at det er bedre med ks...) Finner nok ut av det, men kjenner jeg gruer meg litt for mye nå...
YumYum2 Skrevet 12. september 2012 #241 Skrevet 12. september 2012 Lilleblomst: da ville jeg snakket med privat jordmor, fastlege eller noen andre på sykehuset. Du kan kreve KS. Dette er DIN fødsel og ingen skal kunne tvinge deg til noe som helst eller få deg til å føle deg utilpass. Du skal bli tatt på alvor:( Vilde: så bra papirene gikk i orden! Må være en god del kg lettere du nå Har vært hos jm i dag og er enda mer endring siden sist! mandag for en uke siden hadde jo livmorhalsen gått fra 4.8 cm til 2. Nå var den helt avflatet og jeg var kjempe moden! 37+2 i dag og har gått med disse uregelmessige "riene" siden søndag forrige uke. Hver kveld og hver natt så godt at det har gitt resultater:) Har dere noen tanker eller erfaringer om dette når man er avflatet og moden? Er andregangs, men ho første kom jo med KS i uke 34 med seteleie så føler meg jo veldig førstegangs som ikke er kommet så langt før:)
Vinterblomst Skrevet 12. september 2012 #242 Skrevet 12. september 2012 Nei, ikke noe annet sykehus, men forhåpentligvis en annen overlege Hadde virkelig tenkt skikkelig på dette, har hatt seteleie "komplikasjonen" siden uke 29 uten at småtten har byttet plass en eneste gang... Det var liksom ikke noe alternativ å snakke om ks en gang, og hun ville ikke sette noen dato eller noe. Jeg vet ikke hvorfor ks er så "ille" en gang, hun ville jo ikke snakke om det (jada, jeg kan lese meg til mye, men alt jeg har lest om sete sier jo at det er bedre med ks...) Finner nok ut av det, men kjenner jeg gruer meg litt for mye nå... Nei, ikke noe annet sykehus, men forhåpentligvis en annen overlege Hadde virkelig tenkt skikkelig på dette, har hatt seteleie "komplikasjonen" siden uke 29 uten at småtten har byttet plass en eneste gang... Det var liksom ikke noe alternativ å snakke om ks en gang, og hun ville ikke sette noen dato eller noe. Jeg vet ikke hvorfor ks er så "ille" en gang, hun ville jo ikke snakke om det (jada, jeg kan lese meg til mye, men alt jeg har lest om sete sier jo at det er bedre med ks...) Finner nok ut av det, men kjenner jeg gruer meg litt for mye nå... du får ikke snakket med jordmor om hun kan hjelpe deg med samtaler og hvorfor du har angst for fødsel`? håper det løser seg og at du ikke gruer deg sånn
*lille blomst* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #243 Skrevet 12. september 2012 Takk Aqua og yumyum! Må finne en løsning på dette iallefall. kjenner jeg grøsser bare jeg tenker på dette nå! Så spennende at du kanskje er i gang med noe yumyum! Lykke til! har desverre ikke noe peiling på det du lurte på da, men det hørtes veldig bra ut iallefall
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #244 Skrevet 12. september 2012 Lilleblomst: Forstår at du føler deg fortvilet, lever meg veldig inn i situasjonen din. Må innrømme at jeg selv skulle ønske jeg fikk keisersnitt, men jeg har ikke noe som helst grunnlag for å få det annet enn fødselsskrekk. nå har jeg riktignok aldri nevnt dette for jordmor, men det er ford jeg vet at jeg aldri i verden hadde fått det innvilget, så jeg gruer meg fælt jeg også. Men i din situasjon så har du jo et grunnlag for å be om KS, så jeg synes det er litt rart at det ikke blir tatt hensyn til. yumyum: Så bra det gir resultater, da er det ikke forgjeves med masrier. Jeg er også andregang, gikk over tida med første, men ble aldri sjekket før etter terminen så jeg vet ikke når livmorhalsen modnet og sånn. Var selv hos jordmor på 37 ukers kontroll i forrige uke og da kunne hun hvertfall fortelle at hodet lå helt nede i bekkenet og hadde festet seg klart for fødsel, så det er jo bra:)
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #245 Skrevet 12. september 2012 Altså jeg har vært til samtaler på sykehuset for fødselsskrekk, men mente at jeg aldri har nevnt KS.
*lille blomst* Skrevet 12. september 2012 Forfatter #246 Skrevet 12. september 2012 Så bra at lille har festet seg Vilde! Blir godt å få dette overstått syns nå jeg... fytti! får ta noen grep i morgen, men takk for at dere har svart i kveld!
YumYum2 Skrevet 12. september 2012 #247 Skrevet 12. september 2012 Et spørsmål til damer.. Jenta mi har ligget med hodet ned lenge og da jeg var hos jordmor den mandagen for en uke siden lå ho med rompa og ryggen på min venstre side dagen før med vrei seg rundt til motsatt side og har blitt der siden. I dag da jeg var hos jm sa ho at hodet garantert har festet seg helt og at ho ligger så langt ned ho kommer. MEN i dag har jeg liggi i badekar og oppdaga nå at ho har snudd seg tilbake med rompa på venstre side:S kan de virkelig vri seg når hodet er festa???
Vilde2012 Skrevet 12. september 2012 #248 Skrevet 12. september 2012 Aner ikke, yumyum. Men ser ikke for meg at det er umulig. Tror de bare mener at hodet er festet i den forstand at det sitter helt nedi bekkenet. Ikke at barnet ikke kan til en viss grad vri litt på hodet. Men det blir bare synsing fra min side. Kanskje du får svar fra noen som vet, hvis ikke kan du jo spørre jordmor neste gang
mgel Skrevet 13. september 2012 #249 Skrevet 13. september 2012 Ser at det ikke bare er jeg som venter og er spent på hvordan fødselen vil forløpe..... Jeg er så lei dette svangerskapet at jeg er helt kvalm, men det er jo bare ca.4 uker igjen nå da, så jeg får bare "stå han ut". Må jo nesten le også da, enn å klare å bli så hjelpeløs som jeg er nå! Etter i dag har jeg hus og babyutstyr klart da ihvertfall, også får jeg handle inn det jeg trenger til sykehusoppholdet. Men det tar sin tid, for jeg klarer nesten ikke gå, og jeg blir så sliten, at alt går i etapper....det er direkte flaut! Var på ul i forrige uke igjen, og lille jenta var fremdeles lita, så skal på ul igjen i neste uke. Men jeg har født små barn tidligere også da, så håper jo hun klarer seg bra. Det kjennes ut som hun er veldig sterk ihvertfall Sover nesten ikke om nettene heller lenger, er oppe ca.15 turer hver natt på do. Og ikke nok med det, men kynnerne starter og holder ikke opp, med en gang jeg kommer oppi senga. Jada, klage, klage, klage hehe Jeg gleder meg voldsomt til lille jenta vår kommer, og kjærligheten bare flommer over her jeg sitter med en ytterst aktiv baby i magen, og alt slit er verdt å få henne og når alt kommer til alt, så kommer jeg vel til å savne graviditeten når den er over;)
*lille blomst* Skrevet 13. september 2012 Forfatter #250 Skrevet 13. september 2012 Skjønner hvordan du har det mgel! Nå har jeg fått JM time til mandag, og ny ul uken etter, så skal iallefall ikke gi meg enda. også tenkt å prøve snuingsakupunktur i ett siste desperat forsøk. har prøvd en yoga stilling tidligere, men opplevde ubehag i magen, lite liv og ikke noe tegn til snuing av det, så det tør jeg ikke prøve på mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå