Gå til innhold

Skravletråd (ny 17.aug)

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppretter ny tråd siden den andre er blitt så lang :)

Alle som vil skravle er velkomne! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med dere andre 3.tri jenter nå?

Jeg syns plutselig ukene går veldig fort! Er 33+0 i dag og kan nesten ikke skjønne at jeg allerede er kommet så langt! :)

Her blir det litt husarbeid og litt avslapping i dag... orker ikke så mye etter en uke med planleggingsdager i bhg (mini hjemme) og en lang shoppingdag i går! Sliten ;)

klar for helg snart! lade opp til å aktivisere mini i to dager igjen :)

Ha en god helg alle sammen! :)

Skrevet

Hei hei!

Det går bra her. Kjenner jeg er litt trøtt, så vurderer å finne veien tilbake til senga - sover så dårlig om nettene! 35+1 :)

Skrevet

Her går jeg hinkende bortover. Var så uheldig i går at jeg klarte å sparke tåa i sofaen så nå trur jeg at den er brukket :(

Er så glad at jeg klarte å holde meg oppe, trur ikke jeg hadde klart å kommet meg opp igjen :P

Men heldigvis så klarte jeg å sove godt i natt :)

Så nå må mannen på butikken alene siden jeg ikke får på meg sko og har ikke bil :P

Skrevet

uff, 6 dager igjen til termin. Har fått hemorider som er kjempevondt.

Håper det blir bra snart ... Klarer verken å sitte eller gå ordentlig.

De må jo bli borte før jeg føder.... :P

Skrevet

Jeg er så trøtt for tiden, er 37+4 og føler jeg kunne sovet hele dagen. Men snart helg med mine to små troll :) Hemoerider er skikkelig vondt! Du må smøre på med krem, det kan hjelpe :)

Skrevet

Jeg så akkurat på Dr.Oz på tv og han sa vis man har hemoroider så skal man IKKE tørke seg med toalettpapir men helst vaske seg hver gang. Og så trykktørke isteden for å gni :)

Skrevet

Ja, har vært i dusjen å skylt meg. Det er bare så frustrerende å ikke kunne gjøre noe med det. Må bare vente til det går over av seg selv... Håper de tar den om jeg skulle begynne å føde.

Skrevet

Jeg har også fått utvendig hemorider... brukt Ac3 (kjøpt på apotek) og det har hjulpet. Den er nå nesten borte :)

Skrevet
Jeg har også fått utvendig hemorider... brukt Ac3 (kjøpt på apotek) og det har hjulpet. Den er nå nesten borte :)

Hvor lang tid tok det før den begynte å bli bedre ?

Skrevet

Hei alle sammen:-)Har nå 11 dager igjen til termin.skikkelig tungt nå,masse kynnere.Gleder meg til hu komme,men gruer meg litt og til selve fødselen.Husker den forrige så alt for godt!!Fikk beskjed om at hemorridene blir antagelig verre rett etter fødselen,men går som regel vekk av seg selv etter en stund,heldigvis!

Skrevet

Jg hører ik til her før onsdag neste uke, men nå føler jg virkelig graviditeten kommer kastende på i full styrke. Skulle holde en presentasjon på jobb i dag, 5 min før d begynt fikk jg den værste kynneren jg hår hatt til nå, og d ble bare helt forferdelig å stå der oppe å snakke. Hadde tidenes dårligste framføring og rotet og surret. Ba sjefen min om å få gå hjem like etterpå selv om dagen bare var halvferdig. Følte mg så dum.

Skrevet

Her er det så deilig vær denne uka at alt jeg hadde planer om å ordne inne, fint blir utsatt til senere. Jeg er 34 uker på vei så har jo enda ca seks uker på meg til alt som skulle vært gjort ;) i tillegg har det vært tyngre å bevege på seg denne uka, magen har vært så utrolig tung og jeg har måttet mye på do. Nesten så msn skulle tro noe var på gang. Men jeg tror egentlig bare det er lillesnupp som nå har lagt seg med hodet ned for godt.

Skrevet

Vierto: det tok ikke så lang tid... dro til legen og fikk da tips om den kremen. Kanskje 4-5 dager. Det var kun den ene "byllen" jeg hadde, ikke flere. Den er der ennå, men den har blitt mye mindre og jeg merker ikke noe til den. Nå er jeg ikke så langt på vei som du da, er i underkant av 32 uker :) Den kommer vel tilbake jo tyngere jeg blir... gud veit. Håper det ikke! Har vært veldig plaget med hard mage hele tiden... prøver nå å ikke "trykke" når jeg er på do... samt spise fornuftig slik at jeg går på do nesten hver dag (og ikke én gang i uka som før.....)

Skrevet

Hemorider er ikke kjekt. Jeg ser sikkert ut som et blomkål der nede! De er ikke vonde heldigvis men ganske plagsomt. Hjelper ikke med scheriproct heller, men den hindrer at de blir fler synes jeg :)

Idag var jeg på UL (29+1) for å sjekke om morkaken har flyttet på seg og det hadde den, heldigvis :) hadde ikke lyst til keisersnitt!

Lille gull var så fin!! ble helt ekstatisk hehe :)

Jeg hastet avgårde etter at de ringte meg for jeg hadde jo glemt det ut... kjenner at kroppen liker ikke å stresse seg opp lenger, fikk stramninger med en gang og pusten gikk godt :)

Skrevet

Så koselig at så mange har vært innom og skravlet :) Ikke fult så gøy med hemorider, håper tipsene som kom her kan hjelpe!

Kjenner jeg har gjort nok i dag, flyttet noen esker og støvsugd og ryggen protesterer mot videre aktivitet...

får slappe av resten av kvelden ;) blir travelt nok i helgen, må aktivisere mini alene siden gubben skal jobbe!

Håper alle får en god helg! :)

Skrevet

har 9 dager igjen til termin. men bli trolig satt i gang i morgen tidlig. håper på å få møte lille jenta snart. er veldig klar for det. å lei av å vente i flere dager på sukehuset ( uttolig kjedelig sted å være når man bare venter å venter ) har litt smått med kynnere håper dette utvikler seg til fødsel selv i natt. lykke til alle sammen. :-)

Skrevet

Blir med og skravler litt jeg :-)

Er 34 fullgåtte uker i morgen.. Har de siste dagene hatt mye kynnere, nedpress og stikking nederst i magen og i kjeden.. Det er vel modningstegn.. Flere som har samme?

:-) når begynte dere å få slike "plager" ?

Skrevet

Lykke til i dag minime! :) spennende om det skjer noe!

velkommen Sirimor! :) Her ligger tulla i seteleie enda, så ikke noe stikkinger eller nedpress... bare masse kynnere, men de har vært med i maaaange uker allerede ;)

Spennende å se hvor lenge man blir gående med alle plagene ;)

Begynner dere å bli klare for å møte mageboerene? :)

Jeg har 7 uker til termin og er både veldig klar og veldig glad for at jeg har litt tid igjen ;)

Skrevet

God morgen :)

Er superklar for å møte gutten i magen nå! Termin er på tirsdag, så innrømmer at jeg BARE går og venter på tegn nå....Prøver å holde meg litt opptatt, men hviler og mye når kroppen gir beskjed om det! Formen er kjempefin og føler meg veldig heldig, spesielt når jeg leser hva andre "sliter" med :/

Lykke til minime og satser på at du slipper å vente så mye lenger nå :)

I dag er det skikkelig ruskevær, så stua er full av tente lys og kokende vann i kjelen! Sofakroken skal brukes flittig i dag :)

Ha en flott dag, jenter :)

Skrevet

Blir med og skravler litt jeg :-)

Er 34 fullgåtte uker i morgen.. Har de siste dagene hatt mye kynnere, nedpress og stikking nederst i magen og i kjeden.. Det er vel modningstegn.. Flere som har samme?

:-) når begynte dere å få slike "plager" ?

34 + her også og opplever det samme som deg :) Slitsomt, men et godt tegn for modning :)

Skrevet

Jeg er 9 dager på overtid i dag.. Ikke noe gøy!! Har hatt utrolig mye nedpress, tullerier og kynnere i flere uker nå - denne nr 3 er virkelig en tålmodighetsprøve ;) Blir satt igang på mandag hvis ikke noe har skjedd før det. Håper selvfølgelig at vannet plutselig skal gå sånn at vi slipper igangsetting.

I går fikk jeg tips hos ei venninne om et middel som er mildt lakserende på magen, inneholder ikke lakserolje men snillere virkemidler, og som kunne hjelpe til med å få magen i gang og baby ut. Eneste resultat er vondt i magen og diaré.. Herlig når man er diger og alt i magen er vondt fra før. Anbefales ikke!! Middelet het laxoberal eller noe sånt. Nå tror jeg kun babyen kommer når den og kroppen min er klar for det. Orker ikke mer sex heller - er kun ubehagelig! Hihi..

Skrevet

Oj oj, 9 dager over termin høres fryktelig slitsomt ut! Får håpe at ventetiden straks er over nå da! Lykke til :)

Skrevet
Blir med og skravler litt jeg :-) Er 34 fullgåtte uker i morgen.. Har de siste dagene hatt mye kynnere, nedpress og stikking nederst i magen og i kjeden.. Det er vel modningstegn.. Flere som har samme? :-) når begynte dere å få slike "plager" ?
34 + her også og opplever det samme som deg :) Slitsomt, men et godt tegn for modning :)

Uke 34+3 her og er ganske lei igrunn. Har slete med bekkenet siden uke 14:/ ble sykemeldt 100% fra uke 30, (ikke noe kjekt å gå hjemme heller).

Har de samme "plagene" som deg, mye nerpress, stikkninger i underlivet og ofte sterke kynnere. Krysser fingrene for at denne babyen kan komme før termin. 1.mann kom 9 dager OVER termin!!

Skrevet

Hei! Så kjekt med skravletråd. Har vært så stille her siste tiden. Nå er jeg 32+3 og merker at dette kan bli 8 ( til 10) lange uker! Magen er strekt til det ytterste og lungekapasiteten er lik null. Lillemor virker ikke som hun har tenkt å legge seg med hode ned enda, turner rundt i ring hver eneste kveld. Tror hun liker seg best i tverrleie. Blir spennende å se på mandag når jeg skal til jordmor. Mye plaget med kynnere også, magen blir helt hard og det slipper ikke taket heller.

Men heldigvis har jeg verdens beste familie, som tilbydde seg å passe storebror (2,5 år) i helgen. Mannen er på jobb. Så i dag skal jeg ligge lenge i senga, bare fordi jeg kan! Herlig :-) (selv om bekkenet nok kommer til å straffe meg for det seinere)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...