Gå til innhold

Kun 1 uke til igangsetting. Vi trenger hjelp til jentenavn....

Anbefalte innlegg

Vi mistet vår datter etter 6 mnd i magen i fjor. Hun ble gitt navnet Elise. Venter en jente til, og vi sliter BIG TIME med navn. Både jeg og min kjære klarer ikke å få "en følelse" til noen av navnene siden vi begge er forelsket og har et sterkt forhold til Elise. Vi har ei lang liste, og har tenkt at vi kanskje må se prinsessen før vi kan bestemme oss. Likevel er jeg veldig urolig for at vi ikke har det klart og ønsker derfor innspill på følgende navn:

Klara

Stella (veldig lyst på dette navnet, men etternavnet vi skal bruke er veldig norskt)

Pauline

Aurora

Ulrikke

Amanda

Henriette

Vi hadde lenge Lilly og Josefine på toppen, men det er blitt "tatt" av andre i vår bekjentskap. Else er også et navn vi liker, men det er igjen for likt Elise! Valgets kvaler......

Takker for innspill!

Endret av VLPB 1SA1MA1Engel

Fortsetter under...

Vi har ganske lik navnesmak. Kunne selv brukt de fleste av navnene på lista di:-)

Ikke noe problem med norsk etternavn til Stella. Det er et koselig og søtt navn.

Ellers liker jeg veldig godt: Pauline, Aurora og Ulrikke.

Amanda, Klara og Henriette er også fine, men jeg liker de andre bedre.

Annonse

Likte godt Aurora,Amanda og Ulrikke av dine. Pauline og Henriette er helt Okey. Klara er greit,men veldig mye finere med C :).

Andre forslag:

Othelia

Benedicte

Leah

Caroline/a

Mathilde/a

Må bare si at flere av navnene dine var på min liste også, god smak! :-)

Klara, Ulrikke og Henriette var alle på vår topp 5, og et av dem heter snuppa på 2 mnd.

De andre var også fine, liker spes Pauline.

Synes forøvrig ikke Stella kræsjer sånn med et norsk etternavn. Det er jo et ganske enkelt navn (lydmessig) og ikke så uvanlig i norge heller, så gå for det om det er det du liker best sier nå jeg:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...