Gå til innhold

Naturlig ammeslutt ved ca 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke trodd at vi skulle havne der at vi var i ferd med å avvikle ammingen helt ved 1 år. Vi har begge trives veldig godt med ammingen og jeg har alltid hatt godt med melk. Men nå, en drøy uke før mini fyller 1, virker det som om det ikke er så mye melk igjen rett og slett. Vi ga oss helt med amming på dag for 3-4 uker siden, så nå er det morgen og kveld.

Han prøver tålmodig, fine gutten min, men jeg hører ikke at han svelger noe særlig. Og etter å ha spist fra begge bryst prøver han fortsatt å koble seg på igjen når han kravler rundt i sengen:-/

Ikke at det gjør noe forsåvidt, men jeg hadde egentlig tenkt at vi skulle amme en liten stund til... Men er det mulig at kroppen min bare har sagt nok er nok med melkeproduksjonen? Andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille her var bare 10,5 måneder da han sluttet selv. Det er 2 uker siden. Han ville rett og slett bare ikke ha mer. Jeg synes det er utrolig leit enda, men han valgte jo å slutte selv. Jeg prøvde i over en uke og tilby bryst, men han snudde seg bare bort. Melkeproduksjonen regulerer seg etter hvor ofte/lenge han dier så du kan jo fortsatt øke ved å tilby han litt oftere en periode hvis du ønsker det.

Skrevet

Min lille sluttet av seg selv nå for ikke lenge siden når han var ca 6,5 mnd...det ble bare sjeldnere og sjeldrene, og han tok bare en kjempeliten sup før han ble mer opptatt av omgivelsene. De siste par ukene før jeg gav helt opp måtte jeg nesten pressa han inntil puppen så jeg orket rett og slett ikke prøve lengre :( Han ville fortsatt ha en pupp på natta, men hadde så lite melk igjen at det var ubehagelig for meg. Så nå er det flaske og det elsker han.

Skrevet

Takk for svar :) Hadde han valgt å slutte selv eller mistet interessen så hadde det på en måte vært greit. Jeg har sagt hele tiden at jeg helst vil at han skal velge selv når vi skal slutte (innen rimelighetens grenser selvsagt ;) ) Men nå er det sånn at han overhodet ikke har mistet interessen, han tar seg tid og han slapper totalt av ved brystet, men jeg føler ikke det er så mye melk der lenger... Det er det jeg synes er kjipt :( Jeg synes det er greit å være ferdig med ammingen på dagtid, men hadde håpet å beholde morgen- og kveldskosen litt til :(

Skrevet

Jeg synes også det virket veldig tomt etter at jeg begynte å amme bare morgen og kveld, og han svelger lite virker det som. Pumping fungerer ikke lenger, og jeg har prøvd å håndmelke for å sjekke, men da kommer det bare noen få dråper. Men noen ganger har han sovnet med åpen munn underveis, og da har det rent en del ut. Så det er mulig det ikke er så tomt som det virker?

Uansett så er det vel ikke noe i veien for å fortsette hvis begge trives med det, du kan kanskje supplere med noe annet hvis han ikke er fornøyd etter amming?

Skrevet

Les evt gode råd og tips på

www.ammehjelpen.no

Skrevet

Jeg vet at jeg ikke klarer å se/kjenne hvor mye melk jeg har iallefall. Syntes ikke det kjentes som jeg hadde noe særlig når jeg fullammet heller. Men snuppa la på seg, og alt var godt :) fullammet i 6 md! synes ikke det virker som jeg har så mye nå heller, (snuppa er 10 md). Men det kan være mer enn man tror. Uansett edle dråper, så litt er bedre enn ingenting.

Jeg legger ofte til jeg. Sikkert 5-6 ganger daglig. Så lenge hun vil, så får hun. Enn så lenge iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...