Gå til innhold

Sovekarins bok - Sov godt - noen som har?

Anbefalte innlegg

ja, skal prøve å "pakke" inn. jeg vet at hun vekker seg selv fordi hun slår ut med armene..

pappaen hjelper til om natten, har lagt meg på gjesterommet klokken ni i det siste, han kommer med henne når jeg må amme, og prøver å bysse henne i søvn først, i tilfelle det ikke er sult. hun får også flaske når hun legger seg. Blir likevel vekket tolv, to, tre / halv fire og så klokken seks, og jeg har fått problemer med å sovne, ligger på nåler og venter på gråting, og hører gråt i hodet også når den ikke er der.. er likevel mye bedre nå på natten enn det har vært, men jeg er så nedkjørt . at noen skarve timer her og der ikke kan få meg opp på et nivå der jeg takler de slitsomme dagene. skal la pappan gi flaske i natt, men må uansett amme, da. men kanskje bare en gang.

takk for gode råd. det får bli sovetrening senere..

Fortsetter under...

Har ingen gode råd å komme med, men en oppmuntrende klapp på skulderen og en klem for din innsats;) det eneste sikre er at dette vil gå seg til og bli bedre. Men uansett så hadde det vært bra om du fikk hjelp fra noen, feks noen hjemmefra som kunne komme på besøk slik at du fikk hentet deg inn...Tenker også at så små babyer gråter for en grunn, er det mulig om hun reagerer på noe eller har smerte av noe slag?? Håper det bedrer seg snart.

Jeg har selv snakket med "sovekarin" ang opplegg og rutiner for søvn til min datter. For det første er det ikke ferber metoden som blir brukt og for det andre så skal barnet være godt og vel over 6 mnd før du tenker på å "tvinge" igjennom noe som helst... Og da mener jeg ikke skrike seg i søvn som i ferber.. Min datter var ca 9 mnd og brukte times vis for å få henne til å sovne, da mente Karin at barnet var stort nok til å skrike 1-2 min av gangen, så 4 min men du skulle trøste o.l , bare ikke bysse, strykke osv... Skulle lære barnet å sovne på egen hånd, uten stimuli. Hun satte opp et rutine skjema for oss med mat tider, sove tider osv, som vi skulle følge slavisk i 1-2 uker før hun mente det ville ha noen effekt. Det tok 2 kvelder også klarte datteren min å sovne på egenhånd.

Hi, jeg ville tatt en tlf til Karin og spurt om råd og hjelp, også kan du bedømme selv om du føler deg vel med det. Selv tror ikke jeg at barnet mitt har hatt noe som helst vondt av det vi gjorde, hun er en blid,tillitsfull og trygg 17 mnd gammel jente i dag... Uten varige men. Hadde aldri gjort det hvis jeg mente det kunne være skadelig!!

Det er motstridende forskning overalt sånn generelt, så man må bare lytte til seg selv... Mener jeg da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...