Gå til innhold

Hvordan kan eg henge opp bilder på veggen UTEN å bruke spiker???

Anbefalte innlegg

Så har vi flyttet inn i en studentbolig, og det er ikke lov å spikre i veggen. Hvordan i alle dager kan jeg henge opp bilder da?

Ser at naboene har masse bilder på veggen, men lurer bare på hvordan de får det til uten å lage hull i veggen :P

Fortsetter under...

Bruk en slik kraftig dobbelsidig tape :-)!

Det har vi gjort her i huset. Nye vegger, og mannen nektet PLENT å "ødelegge" dem med spikerhull, så her henger alt på tape! Genialt egentlig.

Til og med tunge gjenstander får man til å henge med denne tapen (vi kjøpte den på Byggmakker, der har de forskjellige styrker).

I studentboliger er det ofte en list øverst på veggen oppunder taket. Der henger det evt en type kroker, og du kan bruke fiske-sen til å henge bildene i, da vises det ikke at "opphenget" er langt over bildene.

Tok litt tid før jeg oppdaget disse krokene da jeg studerte... ;)

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan
Bruk en slik kraftig dobbelsidig tape :-)! Det har vi gjort her i huset. Nye vegger, og mannen nektet PLENT å "ødelegge" dem med spikerhull, så her henger alt på tape! Genialt egentlig. Til og med tunge gjenstander får man til å henge med denne tapen (vi kjøpte den på Byggmakker, der har de forskjellige styrker).

Smart! Men når man skal ta ned bildene igjen eller flytte de er teipen vanskelig å fjerne da? Sitter den gjen på veggen liksom? For om den er vanskelig å fjerne så kan man vel like gjerne sparkle og male litt. Men om den er fjernbar er det jo veldig smart!

Bruk en slik kraftig dobbelsidig tape :-)! Det har vi gjort her i huset. Nye vegger, og mannen nektet PLENT å "ødelegge" dem med spikerhull, så her henger alt på tape! Genialt egentlig. Til og med tunge gjenstander får man til å henge med denne tapen (vi kjøpte den på Byggmakker, der har de forskjellige styrker).
Smart! Men når man skal ta ned bildene igjen eller flytte de er teipen vanskelig å fjerne da? Sitter den gjen på veggen liksom? For om den er vanskelig å fjerne så kan man vel like gjerne sparkle og male litt. Men om den er fjernbar er det jo veldig smart!

Ja, var også litt bekymret over det :-)!

Men hos oss har det gått fint! Nå har vi sånne ferdigkjøpte panelplater malt i hvitt, så de er ganske glatte, muligens det har noe med saken å gjøre. Tror neppe jeg ville ha brukt tapen på tapet, for å si det sånn - for det er sterke saker ;-)!

Tror det finnes et eget "fjerningsmiddel" også :-)!

Gjest Juliea - kukløsklan
Ja, var også litt bekymret over det :-)! Men hos oss har det gått fint! Nå har vi sånne ferdigkjøpte panelplater malt i hvitt, så de er ganske glatte, muligens det har noe med saken å gjøre. Tror neppe jeg ville ha brukt tapen på tapet, for å si det sånn - for det er sterke saker ;-)! Tror det finnes et eget "fjerningsmiddel" også :-)!

Cool! Takk for tips da skal jeg kjøpe det, skal henge opp en hel vegg med bilder i ulike rammer i gangen der er det hvit panel det blir bra =) Digg å slippe å spikre opp 50 spiker der!

Tusen takk!

I studentboliger er det ofte en list øverst på veggen oppunder taket. Der henger det evt en type kroker, og du kan bruke fiske-sen til å henge bildene i, da vises det ikke at "opphenget" er langt over bildene. Tok litt tid før jeg oppdaget disse krokene da jeg studerte... ;)

Takk for svar, men jeg klarer ikke å finne noen kroker :( Det er en list hvor det er litt mellomrom inn til veggen, men det er ikke noen kroker på baksiden av dem :(

Er tapet på veggene her, så tror ikke jeg tørr å feste med tape :P Får gå til innkjøp av bluetec å satse på at det holder!

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...