Ifadrops Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Hei. Jeg har termin om 30 dager idag. Og jeg kjenner angsten kommer nå ja! Er ikke redd for smertene, men er redd for alt det nye som skal skje! Ungene begynner å poppe ut i termingruppa mi på facebook, og jeg er jo kjempeglad for det! Men kjenner samtidig at nervene kommer. Snart er det min tur liksom. Jeg skal heldigvis på omvisning på føden på st.olav neste uke nå, men uff.. Jeg gleder meg til jeg får holde lillemann i armene mine! Men det er jo dritskummelt!
VinterSol+2 Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Det er skummelt, fordi kan skal ha et helt nytt menneske inn i livet sitt! Men det er skummelt på en god måte. Dette er livet, nå skal du få oppleve noe av det mest.. Det sterkeste og største i livet, Prøv så godt du kan å slappe av, og la kroppen ta seg av resten av jobben. Dette er den designet til å gjøre, dette har den jobbet frem i mot i mange måneder! Fødselssmerter er vondt, men ikke som dødssmerter. De er positive smerter, you can do it!
Helenee Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Jeg var skikkelig deppa mot slutten av forrige graviditet. Fant ut at vi kanskje hadde det bedre uten barn, og angret på hele greia. Fikk så dårlig samvittighet av disse tankene, og hadde det ikke noe særlig greit. Var i de dager på svangerskapskurs/ fødselsforberedende kurs. Der var kommunepsykologen og snakket om fødselsdepresjon, og også om svangerskapsdepresjon. Bare det å høre at det ikke var så uvanlig å kjenne på de følelsene, gjorde meg mye lettere. Det er klart det er en omveltning å få barn! Jeg husker jo ikke hva jeg brukte tiden på en gang før datteren min kom. Men det er jo den mest fantastiske omveltningen du noen gang kommer til å få oppleve! Og du kommer til å få sååå mye ubetinget kjærlighet! Ikke la de dumme tankene få drepe gleden over det som skal skje. Og vit at det ikke nytter å planlegge noe som helst, og vær åpen, så går det helt sikkert bra! :-) Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå