Gå til innhold

Trening når en planlegger graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det kan minske muligheten å bli gravid å begynne å trene mer enn en har gjort tidligere? Svømmer iblant (litt av og på) og ønsker å begynne å jogge også. Er ikke i sååå god form, og kjenner jeg er rimelig sliten etter en lang joggetur. Bør jeg ta det mer med ro siden vi prøver å få barn? Har normal kroppsvekt og spiser ganske sunt.

Fortsetter under...

Jeg trur ikke det har noen ting å si...Mister man så mister man ,og jeg trur ikke du kan slite mer med å bli gravid for at du trener..Det kan vel kanskje hjelpe litt om du prioriterer riktig kosthold og mosjon så slipper kroppen å fokusere på annet en dens naturlige funksjon( som er blandt annet sørge for mulighet for reproduksjon)

Men det er bare teori :0)

Du må huske at til og med alokholikere og narkomane kan bli gravide,så det er utrolig hva kroppen kan få til.

Joggeturer kan dessuten virke forebyggende på evt. bekkenløsning...

Jeg har lurt på det samme.. Har endelig kommet i gang med trening, og trener nå ca 5 ganger i uken. Har googlet litt rundt emnet, og lest at noen anbefaler å roe ned trening litt når man planlegger en graviditet.. Men i mitt tilfelle(trenger å gå ned noen kilo) velger jeg å tro at det er bedre og trene + gå ned noen kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...