Gå til innhold

Har dere funnet navn til babyen i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi valgte å ikke vite kjønn, så her finner vi ikke noe eksakt navn før mini popper ut.

vi har to lister, en til gutt og en til jente, men jeg går å syns to av navnene er finest.

men det har forandret seg, hvilket navn som er på topp, 3 ganger i løpet åv 22 uker. hehe

Annonse

Får jente denne gangen, og navnet har vært bestemt siden vi funderte på navn til eldstemann :) Hun skal hete Marie, etter farmoren og tippoldemoren sin :) Minst en jente i hver familie på svigermor sin side har Marie som mellomnavn etter gamle-Marie, men datteren vår blir den første til å ha det som fornavn igjen :)

Vi hadde bestemt Oss for jentenavn før jeg ble gravid. Skal oppkalles etter min storesøster som har vært den viktigste personen for meg. Hadde det blitt gutt hadde vi nok ikke klart å bestemme oss før rett før. Jeg, min mann og min søster har lange navn - så en gutt ville fått det samme!

Annonse

Vi har mest sannsynlig bestemt oss for jentenavn. Det gjorde vi da jeg var gravid med forrigemann (gutt), og alternativet er fortsatt rangert øverst. Navnet er mellomnavnet til min avdøde mor, så det har en del "affeksjonsverdi", hvis man kan si det slik :)

Det som er litt gøy, er at jeg og mannen satte opp hver sin liste med gutte- og jentenavn under forrige svangerskap, og helt uten å ha diskutert jentenavn tidligere, hadde vi det samme alternativet på topp :)

Hadde det ikke vært for at vi hadde bestemt oss for dette navnet, ville Helmine, Lykke eller Lilja stått høyt på min liste, men jeg tviler på at mannen er så stor fan av disse navnene :P

Guttenavn derimot.... sliter vi med!! Hehe... Det må bli et sterkt, nordisk navn, tror jeg, for jeg ønsker at det skal passe sammen med storebrors navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...