Gå til innhold

Bekkenløsning foran.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har fått bekkenløsning foran ved skambenet? I tillfelle er dette noe som pleier å gå bra? Jeg tenker på bevegeligheten og slikt fremover. De som får dette i ryggen er jo nærmest liggende har jeg skjønt, men hører jo aldri om de som har dette foran.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Titter fra 2. Trim.

Jeg er straks 26 uker og har hatt bekkenløsning både fremme og bak i noen uker.

Først trodde jeg bare at jeg hadde strekt musa/lysken på jobb.

Men da jeg spurte jm sa hun at det var nok bekkenløsning.

Det er helt JÆVELIG!! :( av og til er det så vidt jeg klarer løfte opp venstre bein for å ta et steg. Og når jeg sover: se for deg at du ligge på siden. Når jeg da skal løfte den venstre beinet som da på en måte ligge over det andre, våkner jeg av en intens smerte.

Føles av og til ut som hele venstre bein er slitt av og jeg prøver å bruke musa for å løfte hele vekta til foten :/

Litt klumpete fortalt, men bekkenløsning fremme synest jeg er tusen ganger verre enn bak :( å den blir bare verre :(

Skrevet

Ja, SnartMammaTil2 forklarte det vel egentlig ganske korrekt slik jeg også har det... For min del er det også mye vondere med bekkensmertene foran enn bak. På de verste dagene tyr jeg til krykker for å få litt avlastning mot symfysen. Det er egentlig det eneste som hjelper. Trenger ikke bruke krykker konstant, men er rimelig gåen etter jobb om dagene og da er det greit å ha.

Ligg med pute mellom beina for å få mest mulig rett stilling på bekkenet. Ta det med ro og om du har problemer med å snu deg i senga så finnes det slike snulaken, evt satengstoff du kan ha som du sklir rundt på. Jeg dulter borti mannen min som må hjelpe meg rundt. (følger meg som en liten elefant...)

Skrevet

Denne gangen sitter smertene hovedsaklig foran i skambeinet, og dette er helt klart den verste bekkenløsningen jeg har hatt. Har vanskelig for å ligge på siden, det smeller i bekkenet når jeg reiser meg opp, klarer ikke å løfte et og et bein.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Er det "sjeldnere" med bekkenløsning fremme?

Føler ikke det blir snakket så ofte om det som bekkenløsning bak..

Kanskje jeg skal prøve tipset ditt om silkelaken benelen! ;)

Skrevet

Jeg klarer nesten ikke å gå de 5 første minuttene etter at jeg har stått opp, men så sklir det over i å bare være ømt. Håper bare ikke det blir værre ;) Har ventet på smerter i ryggen, men så kom det foran istedenfor. Ble kjemperedd da jeg aldri hadde hørt om dette før. Leste litt på nettet og ble beroliget.

Skrevet

Har det også foran. noen ganger sitter jeg på en badering for å få avlastning. ser virkelig frem til at sv.skapet er over. krykkene er min aller beste venn.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

[quote name=4barn+en til :)' timestamp='1345180881' post='144468792]

Har det også foran. noen ganger sitter jeg på en badering for å få avlastning. ser virkelig frem til at sv.skapet er over. krykkene er min aller beste venn.

Heihei:)

Jeg skal til lege på mandag ang bekkenløsning.

Jeg har også krykker hjemme (etter en ryggskade) men tørr liksom ikke ta dem i bruk :/

Jeg går på sykepleien og er ny student, vil liksom ikke ha alles øyne på meg hos jeg plutselig tar krykkene i bruk.

Men er dette noe en tar opp med lege? At krykker kan være ok å prøve for å få litt avbalastning?

Skrevet
[quote name=4barn+en til :)' timestamp='1345180881' post='144468792] Har det også foran. noen ganger sitter jeg på en badering for å få avlastning. ser virkelig frem til at sv.skapet er over. krykkene er min aller beste venn.
Heihei:) Jeg skal til lege på mandag ang bekkenløsning. Jeg har også krykker hjemme (etter en ryggskade) men tørr liksom ikke ta dem i bruk :/ Jeg går på sykepleien og er ny student, vil liksom ikke ha alles øyne på meg hos jeg plutselig tar krykkene i bruk. Men er dette noe en tar opp med lege? At krykker kan være ok å prøve for å få litt avbalastning?

Ja hvorfor ikke?

Jeg hadde mine liggende fra svangerskapet i 2005, så jeg gav bare beskjed til jm at jeg i perioder benyttet meg av dem på det værste, det syntes hun hørtes veldig fornuftig ut. Jm og lege kan ikke vite dine smerter og det er bare du som kan gjøre dem litt bedre med avlastning.

Skrevet

Samme her ja jeg venter andre mann og sist svangerskap fikk jeg det bare bak i hoftene oghadde det HELT forferdelig ble sykemelt fra 3 mnd... Ja du så rett 3 måned..

Nå er jeg uke 31 og begynte for to uker siden og kjenne ett vont press fremme i skambeinet som gikk over til smerter i lysken hver gang jeg prøvde og samle bena.. Jeg må oke meg utav senga å det er kjempe vont. Ser på meg selv som heldig som ikke har fått noe før nå men dette synes jeg er verre.. Føler føttene mine vrir seg utover. Altså at tærne vrir seg ut..

Har vært så heldig at jeg har go avtale med kiropraktor. Hu sa til meg at det kan hjelpe og masere med tigerbalsam el varmekrem og masere innsiden av låret. Det er en muskel der som ofte blir alt for stram o den drar i skambeinet utifra det jeg forsto. Og hu knakk liksom ikke bekenet på plass for det var helt bra det va musklaturen min så var helt stiv...

Kan være til hjelp vis andre vil prøve. Det hjalp for meg men er ikke flink til og gjøre det...

Skrevet

Jeg ville absolutt brukt krykker. Om du ikke bruker de hele tiden eller på jobb, så bruk de litt hjemme. Det hjelper på!

Men hvor mye jobber dere andre som er plaga?

Skrevet

Jeg har værtsykemeld pga mye svimmelheter å nå når jeg hadde planer om å gå i jobb igjen begynte bekkensmertene foran... Helt ekstremt! Så blir nok hemme til jeg kalver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...