Gå til innhold

hva slags duk til dåp? (langbord på ca 6 meter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det billig ut med engangsduk/papirduk? bør jeg ha ordentlig duk? hva gjorde dere?

Skrevet

Har hvite duker jeg bruker til slike formål, men har nok med 3.5 meter bord.

Hva du bør kommer an på hvor stivt du ellers legger opp til. Slik jeg har erfart blant mine venner/familie, så er det en ike så veldig formell familiebegivenhet. Man ordner med mat, gjestene (nærmeste familie; besteforeldre, søsken, søskebarn, tanter og onkler) med gaver, man kler seg pent, går i kirken, så går man hjem til dåpsbarnet og spiser og åpner gaver. Bordet er gjerne pyntet med farger som passer til dåpsbarnet. Etter noen timer er det slutt.

Skrevet

Jeg kjøpte et hvitt stoff i metervis på Jysk, kostet nesten ingenting, ble knapt dyrere enn papirduker.

Jeg har slik nervøs fløyel som jeg bruker i barneselskaper o.l. også har jeg da dette hvite stoffet som er glatt som jeg bruker i litt finere "voksenselskap".

Skrevet

Bruk hvit papirduk på rull, det er helt greit. Det som er fint er om du kjøper en løper (kjøpes på rull) fra feks Tilbords og legger langs midten av bordet, det pynter mye opp og ser mer "eksklusivt" ut med en gang. Jeg hadde hvite papirduker og babyrosa løper, veldig fint. :)

Skrevet
Jeg kjøpte et hvitt stoff i metervis på Jysk, kostet nesten ingenting, ble knapt dyrere enn papirduker. Jeg har slik nervøs fløyel som jeg bruker i barneselskaper o.l. også har jeg da dette hvite stoffet som er glatt som jeg bruker i litt finere "voksenselskap".

Signerer denne :-)!

Det gjorde vi i dåpen her også. På Jysk selger de disse nervøs fløyel-dukene på ruller av 3 meter, tror jeg det var, i mange fine farger! Vi kjøpte type hvit/kremhvit, da kan du friske opp med de fargene du vil på tilbehøret og pynten!

Skrevet

Det finnes papirduk på rull om ikke er så "papirete" ut, men nå husker jeg ikke hva den heter i farta. Den er litt tykkere, mykere, mattere og faller nesten som stoff.

Ellers er det rimelig metervare å få kjøpt mange steder. Jeg har vært litt på låner'n i slike anledninger og hatt en damaskduk fra hvert prestegjeld. At de ikke er like er nesten bare sjarmerende :)

Skrevet
tusen takk for tipset :D blir ikke frynsete i kantene når man klipper og ikke syr ? hi

Bare hyggelig :-)!

Nei, utrolig nok ikke - det fryktet jeg også der jeg gikk amokk med saksa, men den ble ikke frynsete verken etter klipping ELLER etter vask, til og med. Hadde liksom regnet med at det omtrent ble engangsbruk, men vasket den nå for å se, og den var like fin :-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...