Gå til innhold

Hva slags sofa har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken fasong, hvilken farge og stoff?

Har egentlig lyst på en sjeselong i en bruntone så dersom noen har en link til en pen sofa så blir jeg glad:-)

Fortsetter under...

Gjest Husfrua
Skrevet

Vi har en fantastisk deilig og fin sofa fra Bohus. Den er dypere enn mange vanlige sofaer. Den har også et veldig slitesterkt stoff på alle puter som kan vaskes i maskin:-):-) Man kan også kjøpe nye trekk hvis man ønsker en annen farge etc. Sofaen heter Boston. Vi har den i svart skinn og linfargede puter. Link http://www.bohus.no/produkter/Sofaer/Sofa/boston-hj-m-endeavsl4/

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sort skai. Hjørne med sjeselong. Blir lys stoff når ungene blir store;)

Skrevet
Vi har en fantastisk deilig og fin sofa fra Bohus. Den er dypere enn mange vanlige sofaer. Den har også et veldig slitesterkt stoff på alle puter som kan vaskes i maskin:-):-) Man kan også kjøpe nye trekk hvis man ønsker en annen farge etc. Sofaen heter Boston. Vi har den i svart skinn og linfargede puter. Link http://www.bohus.no/produkter/Sofaer/Sofa/boston-hj-m-endeavsl4/

Jeg må bare spørre siden jeg også er på sofa-jakt. Blir du ikke dritlei alle de løse putene? Er så mange sofaer som har en hav av løse puter nå. Ja jeg syns de er fine, men innbiller meg at jeg etter en stund vil bli så innmari lei alle de putene ... Hatt sofaen lenge så du kan svare på dette? hehehe :))

Skrevet
Vi har en fantastisk deilig og fin sofa fra Bohus. Den er dypere enn mange vanlige sofaer. Den har også et veldig slitesterkt stoff på alle puter som kan vaskes i maskin:-):-) Man kan også kjøpe nye trekk hvis man ønsker en annen farge etc. Sofaen heter Boston. Vi har den i svart skinn og linfargede puter. Link http://www.bohus.no/...hj-m-endeavsl4/

Jeg har også Boston(mørk grå/mørk brunt skinn), hatt den 1 år. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt den?

Jeg vet iallefall at jeg ikke er 100% fornøyd. Jeg fikk en transportskade på vei inn i huset som gjorde at jeg bare betalte 4500 kr for den(skinnet på baksiden revnet i en dørsprekk), og kan ikke reklamere på noe. Hadde det ikke vært for dette hadde vi absolutt gjort det.

Den aller største puten blir så og si aldri brukt, faller ikke naturlig å sitte på den enden, men likevel faller halvparten av puten ca 2 cm med en gang man setter seg. Det kan ta flere timer før den er normal igjen. Ganske visende! Dette begynte ca 2 mnd etter vi fikk den.

Ellers er den råtøff å se på og god å sitte i, skikkelig kosesofa! Ingen er overvektige hos oss, men noe nedsittet har den likevel blitt.

Det var også en feil i skjøten mellom bakdel og minste sjeselong. Vi måtte putte papp nedi for å få sofaen balansert på festene da de ikke passet til hverandre. Synes det er dårlig til å være en medium dyr sofa!

En bekjent har akkurat likedan og de har også en feil, men jeg husker ikke hva problemet var. Det var iallefall irriterende for dem.

Ikke noe problem å ha løse puter, jeg danderer ikke flere ganger pr dag akkurat ;)

Annonse

Skrevet
http://www.bohus.no/...joerne-m-divan/ Har prikk lik som denne, og elsker den=) Plass til mange, passe myk og hard, og rett og slett herlig å ligge på=) Smart å kjøpe en lys stoffsofa med 3 unger i hus? Det har faktisk gått knall fint=) Spørs nå når nestemann kommer^^

Vi har også en sofa som er prikklik denne og vi er superfornøyd! :)

Har hatt den i snart 4 år, og har aldri angret på kjøpet. Vi måtte ta bort den fot-enden (husker ikke hva den het), da det ble litt trangt da vi flyttet. Den har vi nå stående på siden, så man han mange valg med denne sofaen vil jeg si :)

Skrevet

Denne har vi også, og jeg vet ikke om dette gjelder da bare vår men allerede etter 6 mnd er den FORFERDELIG nuppete. Vi har klaget så det er under behandling. Men bytte trekk, det har jeg aldri hørt noe om? Denne er virkelig så dyp at det er jammen ikke lett å SITTE i den. Man blir liggende. Mine foreldre hater den

Hehe.

Har nå bestilt en mer "enkel 3+2 sofa. Så får denne stå pp stua oppe stedet..

Gjest Husfrua
Skrevet

Jeg må bare spørre siden jeg også er på sofa-jakt. Blir du ikke dritlei alle de løse putene? Er så mange sofaer som har en hav av løse puter nå. Ja jeg syns de er fine, men innbiller meg at jeg etter en stund vil bli så innmari lei alle de putene ... Hatt sofaen lenge så du kan svare på dette? hehehe :))

Vi har hatt den i et år ca. Ikkeno stress med putene egentlig. De flytter seg ikke så mye som man skulle tro;-) Men jeg er ikke så opptatt av at de må ligge pent hele tiden da.

Gjest Husfrua
Skrevet

Denne har vi også, og jeg vet ikke om dette gjelder da bare vår men allerede etter 6 mnd er den FORFERDELIG nuppete. Vi har klaget så det er under behandling. Men bytte trekk, det har jeg aldri hørt noe om? Denne er virkelig så dyp at det er jammen ikke lett å SITTE i den. Man blir liggende. Mine foreldre hater den

Hehe.

Har nå bestilt en mer "enkel 3+2 sofa. Så får denne stå pp stua oppe stedet..

Vår nupper en del den også,men en del forsvinner når jeg vasker trekkene ellers bruker jeg nuppefjerner. Tror det er stoffet som gjør at det blir nupper. Foreldrene mine har en Ekornes sofa i samme type stoff til 40 000,den nupper som fy! Man kan bestille nye trekk ja:-) Spurte om det på Bohus Strømmen. Men aner ikke hvor mye det koster.

Skrevet

Etter å ha hatt en god, dyp sofa med løse ryggputer ble jeg lei. Den støvet vanvittig, og det var et styr med de putene.

Gikk over til en hjørneløsning i brun bycast, og joda. Lett å holde ren for ungenes grising og ikke støv. Men kald, vond å sitte i. Få sitteplasser grunnet hjørne og sjeselongløsningen.

Ut med den.

Har bytter til to tresetere som står mot hverandre. Fast sittecomfort og ikke løse puter. Fargen er beige. Veldig fornøyd sålangt.

Skrevet

Har Newport sofa fra Living i fargen natur.

Skrevet

Jeg har en gigasofa! vet ikke hva det heter men er en slags treseter med stor sleselong ut på hver side(like langt) den er mørkegrå og putene har fine blomster/stilk mønster i enda mørkere grå enn sofaen :) den er stor og veldig god å både sitte og ligge i :D eneste ulempen er at den er blytung å få frem for å vaske bak :P

Annonse

Gjest Husfrua
Skrevet
Vi har en fantastisk deilig og fin sofa fra Bohus. Den er dypere enn mange vanlige sofaer. Den har også et veldig slitesterkt stoff på alle puter som kan vaskes i maskin:-):-) Man kan også kjøpe nye trekk hvis man ønsker en annen farge etc. Sofaen heter Boston. Vi har den i svart skinn og linfargede puter. Link http://www.bohus.no/...hj-m-endeavsl4/

Jeg har også Boston(mørk grå/mørk brunt skinn), hatt den 1 år. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt den?

Jeg vet iallefall at jeg ikke er 100% fornøyd. Jeg fikk en transportskade på vei inn i huset som gjorde at jeg bare betalte 4500 kr for den(skinnet på baksiden revnet i en dørsprekk), og kan ikke reklamere på noe. Hadde det ikke vært for dette hadde vi absolutt gjort det.

Den aller største puten blir så og si aldri brukt, faller ikke naturlig å sitte på den enden, men likevel faller halvparten av puten ca 2 cm med en gang man setter seg. Det kan ta flere timer før den er normal igjen. Ganske visende! Dette begynte ca 2 mnd etter vi fikk den.

Ellers er den råtøff å se på og god å sitte i, skikkelig kosesofa! Ingen er overvektige hos oss, men noe nedsittet har den likevel blitt.

Det var også en feil i skjøten mellom bakdel og minste sjeselong. Vi måtte putte papp nedi for å få sofaen balansert på festene da de ikke passet til hverandre. Synes det er dårlig til å være en medium dyr sofa!

En bekjent har akkurat likedan og de har også en feil, men jeg husker ikke hva problemet var. Det var iallefall irriterende for dem.

Ikke noe problem å ha løse puter, jeg danderer ikke flere ganger pr dag akkurat ;)

Vi har ikke problemer med hverken putene eller selve sofaen . Vi kjøpte den til og med brukt. Vi bruker den store puta like mye som de andre egentlig. Blir til det når alle sitter i sofaen samtidig. Virker som om du har vært veldig uheldig! Skjønner godt at du er misfornøyd med kjøpet .

Skrevet

Vi har Karlstad fra Ikea: http://www.ikea.com/...ucts/S09840432/

Har hjørnesofa med sjeselong i fargen natur. Den er litt slitt i hjørnet siden det er der jeg pleier å sitte når jeg ser på tv og så "bodde" jeg i sofaen da jeg var gravid og hadde bekkenløsning. Vil bytte trekk på den, men ellers har jeg absolutt ikke lyst å bytte sofa, er kjempefornøyd. Den er kjempegod å sitte i, og fjerner man putene har 2 god plass til å sove veldig komfortabelt i den:)

Skrevet

Vi har denne : http://www.a-mobler.no/a/produktvisning.aspx?k=1&u=4&item=US15410

Relativt lik bohus sin boston sofa, bare hakket større og enda bedre å sitte i;) Kan absolutt anbefale denne;) Elsker denne sofaen! Men nå er sitte-comfort (eller som mamma alltid retter meg på; liggecomfort:P) veldig viktig for oss, så det var på det grunnlaget vi valgte denne. Hvis ikke hadde vi nok gått for den boston sofaen vi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...