Gå til innhold

Noen her som er blitt hoven nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 27 og kjenner at jeg er ganske hoven på høyre siden nedentil. Andre siden er helt normal. Det sprenger litt og det er akkurat som det er ekstra blod inni der. Har vært øm på denne siden lenge, men det har blitt værre nå.

Det er ikke direkte vondt, men litt ubehagelig. Er dette noe som jordmor kan sjekke på kontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik selv. Men på alle sider, ikke bare en. Er ubehagelig men ikke noe farlig:) har og et KS arr fra sist som jeg merker er ganske vondt nå. 33+2:)

Skrevet

Puh, ja jeg håpet at det var normalt, men har aldri hørt om dette før ;) Er jo sikkert ikke noe folk går å skryter av kanskje hehe

Skrevet

Det er mulig å få åreknuter i underlivet, de vil hovne opp når du står og går. Du ser/ kjenner da store blodårer i området. Føles hovent og "sprenger". Kan det være det du har fått på den ene siden? I tilfelle en riktig udelikat svangerskapsplage, men det forsvinner etter fødselen!

Skrevet

Det kjennes egentlig ikke ut som blodårer, mere sånn hardt fordi det er fylt med blod på hele den ytre leppa( unnskyld detaljene) men det er værre på kvelden, og har blitt værre etter at jeg begynte på jobb igjen. Har vondt på hele den siden, ved skambeinet og nedover. Er redd for at det skal gå hull på ting der nede hehe

Skrevet

Man har økt blodgjennomstrømning i underlivet som gravid, så det er nok veldig mulig at det er dette du kjenner på!

Skrevet

det er ganske så normalt ja :) har hatt dette i begge mine svangerskap.. kan være ganske så ubehagelig til tider.

jeg hadde ikke bare på en side, men overe hele område dær nede.. kommer som oftes når jeg står over lengre tid, og når jeg er på shopping og lingnende :)

Skrevet

Heeelt normalt :) Fikk det mot slutten i mitt forrige svangerskap, og denne gangen begynte det i 2.trimester og har vart siden. Jeg ser nesten ikke ut, og det presser veldig de dagene jeg har stått og gått masse. Det som hjelper meg er en avkjølende dusj, beina høyt opp og det å sove med pute mellom beina. Det lindrer ihvertall, selv om det ikke forsvinner.

Skrevet

oppsøkte dere lege/jordmor når dere oppdaget dette for å få en vurdering, eller bare tok dere det opp på neste kontroll?

Jeg ser ikke ut nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...