Mamma til 3 <3 Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Vesla er 7 mnd nå og syns det vannskelig å få skvisa inn en siste lur på ettermiddagen. Men den er lissom nødvendig ellers holder hu ikke ut til leggetid. Så vurderer om jeg må holde henne lenger oppe før første dupp og drøye dupp nr to sånn at det da blir siste. Hvordan gjør dere det? Å hvor lenge er de våkne fra de våkner om mårran til første dupp?
Dini Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Her i huset kommer det an på tid på dagen de andre duppene er, det er mange dager hun har klart seg med bare 2, men som oftest så er det 3 det går i. Hun er 6,5 mnd. Tid våkner/sover ho da og hvor lenge sover hun?
☆☆☆ Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Min på fem mndr sover sin andre og siste dupp nå. I går ble det også bare to, andre dager tre. Jeg har ingen rutiner på sovinga, hun sover når hun er trøtt..
Mamma til 3 <3 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2012 Her i huset kommer det an på tid på dagen de andre duppene er, det er mange dager hun har klart seg med bare 2, men som oftest så er det 3 det går i. Hun er 6,5 mnd. Tid våkner/sover ho da og hvor lenge sover hun? . Hu våkner som regel rundt 7.30. Men hu sover så variabelt fra dag til dag. Prøver ha den siste duppen i 4 tiden. Hu sover som regel 20-30 min da. Men hvis hu plutselig sover lenge på dupp nr to å våkner i halv tre tiden,så er a ikke så trøtt til siste dupp. Da sovner a ikke før i halv fem tiden og da blir hun ikke ordentlig trøtt igjen til leggetid. Men dette er så variabelt fra dag til dag. Går stort sett greit,men bare lurte på når man skulle begynne med færre dupper. Husker ingenting fra forrige gang Hehe. Men får bare la være å stresse med det
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Minstemann her i huset er 6 mnd, og han sover stort sett på faste tidspunkt. Han sover 3 ganger pr dag fra 0900-0930, 1230-1430 og 1630-1700. Han legger seg en gang mellom kl 1900 og 1930 på kvelden. Håper at vi etterhvert kan forskyve den første og andre søvnen, ettersom det blir mer og mer vanskelig å legge han siste gang. Men har forsøkt å kutte den ut, og da blir han bare super overtrøtt rundt kl 1800. Ikke så lett dette her, men det går seg vel til etterhvert
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Jeg tror dette er veldig forskjellig fra baby til baby! Min første hadde 3 dupper til hun var hvertfall 8 mnd, for hun sov ofte bare 30 min av gangen. Min nye baby er 3,5 mnd og Idar har han faktisk bare hatt 2 dupper. Da våknet han 7 i morges, sov fra 09.30-11 og fra 13.30-15.30. La seg for natten ca. 18.30. Så mine to er veldig forskjellige!
1down Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Vi startet med 2 dupper ved 6,5 mnd. Dette fordi det ble vanskeligere og vanskeligere å få henne til å sove 3. duppen. Gjorde som du sier: holdt henne oppe lenger før første dupp, gikk veldig fint!
Leoliten Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 MIn er 10 måneder, og han har aldri sovet mer enn 2 dupper... rekker ikke det... Er jo så mye han skal få med seg... Nå er det bare såvidt han vil ta nr 2, spesielt hvis vi er ute, så vogna er ikke så fin å sove i lenger... Men gir etter etterhvert da! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå