Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått vite at deter en gutt vi venter. Har to jenter fra før, som heter Aurora og Celia. Gabriel var oppe til vurdering begge gangene. Nå har jeg tenkt litt på Edvard, som vil bli oppkalling etter min mamma, men er redd han bare blir kalt Eddie. Mannen har nevnt Oscar, men jeg syns det er både litt snobbete og for poppis. Har alltid likt Ferdinand, men dette navnet var det en eks som foreslo... Jeg vil ikke ha et altfor norsk/norrønt navn, da mannen er latino, så det bør kunne uttales uten altfor store problemer på spansk.

Noen som vil komme med flere forslag eller meninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143962842-hjelp-til-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdinand synes jeg er nydelig! Det er min favoritt, samme hvem som har foreslått det! Synes forøvrig du har veldig god smak på navn, så du kan ikke gjøre noe galt her altså... Edvard kommer på andreplass etter min mening, liker det navnet så godt. Morsomt at det blir oppkalling etter moren din :)

Ferdinand er jo ikke et norsk/norrønt navn - det går utmerket i andre deler av verden, også! http://www.behindthename.com/name/ferdinand

Edvard synes jeg er nydelig, og det er vel ingen grunn til at noen skal begynne å kalle han Eddie, med mindre dere bruker det?

Velg det navnet dere begge synes er ok :-)

Ang. Eddie så veit jeg om flere her i byen som blir kalt det, selvom de heter Edvard. Akkurat som at alle som hter Aleksander bare blir Alex, Sebastian blir Sebber'n osv. HC og PK og initialer på folk med dobbeltnavn. Dette skjer i barnehagen, på skolen og særlig i ungdomsåra. Men det var kanskje mer vanlig før i tida, håper jeg.

Lucas

Romeo

Pablo

Daniel

Liam

de er jo ikke akkurat Norske i alle fall:) synes de er veldig fine.

Ellers så har du jo Emmett,det går jo an i utlandet også,og da er det vel ikke så mange kallenavn heller. Forstår det med Edvard,Eddie er ikke mye fint:D

Annonse

EmmeTt var noe nytt. Ellers har vi et veldig norsk etternavn, så det høres snålt ut med et for "utenlandsk" navn. Har også vurdert Elliot, Elmin og Em(b)rik, da jeg har veldig lyst til å kalle opp etter moren min med et navn på E. Får ikke helt med meg mannen på noen av disse, da.

Endret av SingSing

Min stemme går til Edvard. Et staut, tøft og sterkt navn.

Personlig er jeg ikke så glad i Gabriel, men det er jo smak og behag.

Ferdinand begynner vel å bli brukt mer blant småbarn, men jeg klarer bare å tenke på oksen Ferdinand i blomsterenga.

Annonse

Emmett :) er ikke noe mer utlandsk enn Elliot eller Edvard synes jeg. Men hva med Jonah,Eliah eller Matteus?

For utenlands og/eller bibelsk.

Enig med hun som foreslo Erik :) Andre fine navn på E; Endre, Erlend, Erling

For norsk, eller funker dårlig på spansk.

Jeg vil heller ikke ha navn som er for vanlig eller for sære. :knegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...