Gå til innhold

Behandling av bekkenlåsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap slet jeg med bekkenlåsning fra uke 9. Prøvde fysioterapi, men det funket ikke. Gikk til kiropraktor og det hjalp litt, men kostet skjorta. Jeg er nå i uke 11 og begynner igjen å få vondter i bekkenet.

Er et noen som har prøvd en behandling som har funger veldig bra? Manuell terapeut, osteopat, kiropraktor, annet? Kan noen anbefale noen gode behandlere i Oslo og omegn?

Gjest Østfold-80
Skrevet

Går det ikke ann å få en henvisning fra lege til kiropraktor da,så får man vel opp til 12 behandlinger gratis..?! eller?

Skrevet
Går det ikke ann å få en henvisning fra lege til kiropraktor da,så får man vel opp til 12 behandlinger gratis..?! eller?

Hadde det bare vært så vel! Man må betale kiropraktor selv. Fysioterapi eller manuellterapi kan være gratis ved graviditets plager om man velger en som mottar stØtte fra det offentlige.

Skrevet

Gikk til naprapat, 3 behandlinger, fullstendig bra! kunne ikke gå, fått øvelser gjøre som jeg gjør hver dag for vedlikeholde og unngå retur av feilbelastning!! Veldig fornøyd med resultatet! :)

Skrevet

Hei!

Jeg begynte med bekkenlåsning/løsning uke 10 forrige gang og prøvde:

1 Fysioterapaut - ingen bedring

2 Manuell terapaut/osteopat/naprapat - Var veldig godt rett etterpå men ble like ille etter en ukes tid. Brukte 11000 kr hos denne behandleren, ble fortalt at det gikk over med bare en behandling til - men det gjorde det aldri. Sluttet derfor å gå til han noen uker før termin.

FøDSEL - noe av det værste gikk over men veldig liten endring i bekken

3 Kiropraktor - Synes det fungerte ganske bra og etter ca 6 behandlinger løste det seg godt opp. I samme periode som dette prøvde jeg 4 Akupunktur og 5 Healing. Når poden var et halvt år ga det seg ENDELIG.

Jeg tok paracet hver natt i alt for lang tid for å få sove , men healer mente at dette bare forværret situasjonen, derfor sluttet jeg å ta det.

Jeg brukte vel ganske mye penger på bekkenet mitt forrige gang kan man si. 'Nå er det vondt på nytt, så det er nok ikke lenge før jeg drar til kiropraktor igjen. Men et godt tips til deg: Bruk en kiropraktor som kan noe om bekkenløsning og gravide! Noen som har mer kunnskaper enn andre har jeg skjønt.

Lykke til, husk at det er verdt det til slutt :)

Skrevet

Jeg har prøvd det meste unntatt naprapat. Det har vi ingen av her hvor jeg bor. Det som har funket best er osteopat. MEN det må holdes ved like med jevnlige behandlinger. Og det koster jo etterhvert en del penger. Jeg fikk bekkenproblemer etter 1. barn og nå sliter jeg allerede i uke 15 med nr. 4..... Og jeg har tatt behandlinger mellom graviditetene.... Tror ikke det finnes quick fix, særlig ikke hvis man har slitt mye og lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...