Eliane Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Lurer på om jeg må krype til korset og be om en halv sykemelding..Er så sliten om dagen,sover dårlig på natta får da ikke nok søvn, opp tidlig for å bli klare til barnehagen og jobb til kl 8. ferdig 16 og kave seg til barnehagen og hjem å lage middag. mandag lå jeg hele ettermiddagen og kaldsvetta på sofaen,hodepine og oppkast pga hodepinen.. min samboer er på jobb offshore,derfor alt faller på meg hjemme. har bekkenløsning i tillegg,så tar litt tid å gå til barnehagen og bevege seg rundt. er forresten 28+5 nå,så er jo en stund igjen. tar jerntilskudd for å se om jeg får litt mer krefter. har selv en kontorjobb, og etter lunsj så verker hele bekkenet,nedover i beina og ryggen... sjefen min sier jeg skal legge opp dagene slik jeg har behov for,men jeg føler det er bedre ovenfor mine kollegaer å vise til en sykemelding fra legen..
Ripsbæra Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Delvis sykemelding høres ikke dumt ut - kanskje for noen uker i første omgang? Er jo bare deg det går ut over til syvende og sist! Syns du skal ta deg en tur til legen jeg. Kanskje halve dager på jobb kan funke? At du går hjem i lunsjtider og sover litt/slapper litt av før du tar turen til barnehagen? Lykke til
Sjøbanan82 Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 Har det akkurat slik som deg HI. Kontorjobb, barn i barnehage, vondt i kroppen (baken og øverst i magen)og sover ikke om natta. Utslitt når jeg vÅkner. Har det som verst kl 16.00 når arbeidsdagen over. Jeg bestilte meg time til lege. Håper jeg kan få redusert arbeidstiden noe. Er i uke 30 og har hatt det slik i to uker. Det blir helt sikkert ikke noe bedre.. Jeg ønsker å jobbe, da jeg har det så trivelig med mine kollegaer. Uten de i ukene fremover vil tiden gå saaaaakte..
Eliane Skrevet 15. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2012 Ja, kunne jo startet med et par uker, bare for å se hvordan ting utvikler seg. Ville jo så gjerne være 100% på jobb frem til permisjon,men vi får nå se da. skal med jenta mi til legen i morgen tidlig,kan høre med legen da.. Lykke til til deg også Sjøbanan82!
Eliane Skrevet 16. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2012 var hos legen i dag med jenteungen,men gjett hva? Når alt kom til alt så turte jeg ikke be om sykemelding! dummedummedumme meg! fant plutselig ut at jeg ikke ville bli sett på som en plagsom/sytende gravid.. skjønner ikke hvor den tanken kom ifra.. blæh, så sitter her da, og må bare se hva som skjer utover dagen..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Kjenner til følelsen. Bekkenløsning har vært min "store last" de siste 7 ukene, og nå når jeg har kommet til 28 uker så ble jeg sykemeldt slik at jeg skal jobbe halvt noen uker for å se om det fungerer. Har kun jobbet noen dager nå men jeg ser jo virkelig forskjellen allerede Har lært meg det å kunne slappe av når jeg kommer hjem disse dagene før en søt 4-åring hentes i barnehagen. Hadde store problemer med å kunne si hvor vondt jeg egentlig hadde det men den dagen det bare ble absolutt nok, så var det ingen problem for meg å komme med ønske om å bli bedre. Det angrer jeg ikke på, og jeg vet at hadde jeg presset meg enda lenger så hadde det endt opp i hjemmesitting 100%. Og det er noe jeg virkelig ikke ønsker
Eliane Skrevet 16. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2012 ikke sant vel, det er det jeg også er litt redd for. vil jo helst holde ut frem til permisjonsstart 100%, men jeg får se om jeg må ta en telefon til legen senere.. kanskje bare begynne med 1 uke.. sånn at jeg får litt roligere dager frem til sambo kommer hjem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå