Gå til innhold

Delsykemelding før permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, damer!

Vil gjerne høre synspunkter ang. dette.

Jeg har vært så heldig i svangerskapet (har en liten en på 2 år hjemme) her at jeg har ikke kjent noe spesiellt til plager. Er også i en kontorjobb der jeg kan styre dagene litt selv. (fleksitid med mulighet til å opparbeide meg avspaseringstid).

Nå er det en måned til permisjon og jeg får stadig spørsmål om ikke jeg skal sykemelde meg til 80% eller 50%. Er det noe jeg burde vurdere sterkere? Jeg føler jo meg frisk..

Hva tenker dere? Hvordan går det med dere nå på slutten av rugetiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du føler deg frisk ser jeg ingen grunn til sykemelding? Hvis man har overskudd osv. er det vel unødvendig å gå hjemme å daffe? :D

Skrevet

Enig med CamillaJ!

Jeg skulle gjerne jobbet "helt til termin", men grunnet hyperemesis og ræva bekken går jeg hjemme _hele_ svangerskapet.

Kos deg på jobb, selv om jeg er dårlig blir det laaange (og kjedelige) dager hjemme.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vet av en del som sykemelder seg gradvis for å få bedre søvn, mer overskudd til å være hjemme og ta seg av det/de andre barna.

Det er jo fristende med å ha kortere dager, iallefall i finværet. Men synes, for min del, at det ikke er bra nok grunn til å sykemelde seg ned i %.

Skrevet

Jobb i vei så lenge du kan sier jeg og.

Jeg er 31+2 og har nå vært sykmeldt i 1 uke og forblir dette til permisjon starter. For min del og form så kunne jeg ha jobbet lengre, men pga litt løs morkake så måtte jeg slutte.

Så nå går jeg bare hjemme og går snart på veggene av å ikke for lov til å gjøre noe..

Så jobb i vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...