Gå til innhold

Hva defineres som lite liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent veldig lite liv siden i går ettermiddag. Kanskje 3 spark tilsammen, dette er ikke likt lillegutt. Hvor går grensa for å ringe til sykehuset? Jeg vil jo ikke være hysterisk, for jeg har jo kjent litt liv. Men langt ifra så mye som jeg pleier. Er 31+3 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det defineres som lite liv for deg og lillegutt å være. Dersom bevegelsesmønsteret endrer seg i forhold til hvordan han bruker å sparke, så synes jeg det er på sin plass å ringe til føden. Det du egentuelt kan gjøre er å drikke noe sukkerholdig...Brus e.l, dytte litt i han for så å telle hvor mange spark du kjenner iløpet av 30 minutter fra første spark. Men er man usikker kan man ALLTID ringe til føden!

Skrevet (endret)

vet ikke hvor grensa går eller om d er en grense. men synes du skal ringe. ingen spm er for domme :-) å man Skal mase om mann er bekymet for noe :-) lykke til :-)

Endret av *minime*
Skrevet

Tusen takk for svar dere! :)

Nå kjenner jeg at han hikker inni der! Å det er en god følelse! :)

Skrevet

Vil bare informere deg om at hikking ikke teller som bevegelse når man skal telle spark/registrere aktivitet.

Skrevet

Jeg var faktisk inne på a-hus i går fordi jeg kjente mindre liv de siste dagene og så si ingenting i går, ble bekymret og ringte for å høre hva de syntes! Fikk beskjed om å drikke ett glass med sterk iskald saft, gjerne med isbiter, legge meg ned i 15-30 min og kjenne etter da. Dette hadde jeg alt gjort siden min søster tipset meg om det, da hun hadde fått beskjed om dette da kjente mindre liv da hun gikk gravid for ett år siden ;) Kjente noe men ikke med sikkerhet som jeg kunne si var spark/bevegelse, var usikker på om det kunne være min egen puls eller tarmene mine... Fikk da beskjed om å ta meg en tur for å sjekke :) Hele turen til sykehuset sa jeg til samboeren min at jeg var sikker på at så fort vi kom fram ville hun sikkert begynne å sparke, og at jeg følte at de sikkert bare syns jeg var hysterisk :P Men de var kjempe koselige de som var der, ble først sjekket av ei jordmor, og lagt til registrering, hjertelyden til den lille var litt høy, rundt 160 nesten 170, men etter noen minutter gikk det ned til rundt 140-150 :) Alt så fint ut på registreringene og riktig nok, som jeg hadde sagt på tur inn så kjente jeg en del spak når jeg lå der og fikk no sukkerholdig å drikke :) Ul så og fin ut, var ei koselig lege som tok den, hun sjekket fostervann og vekt på barnet og hvordan barnet lå. Alt så fint ut, barnet var litt stort 2400-2600g sa hun, så siden det begynte å bli trangt og hun var stor, i tilegg til at hun sparket inn i morkaken forran på magen var nok grunnen til at jeg kjente mindre liv :) Jeg ville heller rådet deg til å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :) Var veldig trygg på at alt var bra da vi reiste hjem i går :) Og har tydelig kjent liv i dag :) ikke noe særlig å gå å bekymre seg :)

Skrevet

Var innom føden nå i kveld da jeg ikke har kjent mye liv i dag, men alt var heldigvis helt fint :) det var deilig å få bekrefta at alt er bra, nå slipper jeg å bekymre meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...