kine30 Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 eg skal levere papirene til nav denne uken om permisjon, har ikke fått levert før pga ferie osv.... men iallefall eg var hos sjefen min idag... eg har jo vore sykemeldt nesten gjennom hele svangerskapet... så eg har fått fast lønn av arbeidsgiver og det som eg har jobbet ekstra har eg fått av nav.... eg sa at min arbeidsgiver måtte fylle ut et skjema om lønn til nav for de betaler meg ut foreldrepenger når eg skal gå hjemme no ett år med babyen, 80%. Nei.... nav skulle ikke ha noen papirer fra dem, for det var lønningskontoret på arbeidsplassen min som betaler meg ut lønn, men da vil eg bare få fra fastlønnen min og ikke for det ekstra eg har jobbet utenom.... men det blir jo helt feil..... FOR DET ER VEL NAV SOM BETALER UT FORELDREPENGER........??? treng bare litt hjelp no.... for min sjef var 100% sikker på at de betalte alt ut.... nav gjør ikke noe.... eg skal jo ha 7 uker ferie inni denne permisjonen også... det satte bare min sjef opp 2uker i februar, 2 uker i juli, 2 uker i sept... eg skjønte ikke så mye om det.. men det må jo og nav vite om vel.... må de ikke det...... eg har våre ute i mammapermisjon 2 ganger tidligere og det har jo alltid vore nav som betaler ut..... Eg vet ikke hva eg skal gjøre...
*Ninnin* Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Det er flere arbgivere som utbetaler, da dem da får etterbetalt av nav.
Miitii Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Er du i fast stilling er det som regel arbeidsgiver som betaler ut din lønn som vanlig, og arbeidsgiver får refundert pengene fra NAV. Men du må fylle ut et skjema som arbeidsgiver signerer på for at arbeidsgiver skal få pengene refundert Dette får du opp som et vedlegg du må laste ned når du laster ned søknaden på nav.no
kine30 Skrevet 14. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2012 eg er i fast 50% stilling, men før eg blei sykemeldt så jobet eg bortimot 100%... men no når eg går sykemeldt så får eg bare utbetalt fast lønna mi.. 50% og det eg jobbet ekstra av nav..... men visst det er bare arbeidsgiver som skal betale meg ut så er eg redd for at eg ikke sitter med så mye igjen... for de mener at eg ikke har krav på mer..... eg vet ikke hva eg skal gjøre................... hjelp..!!!! eg er så lei av dette papir oppstyret, sjefen min og nav.... blir ikke klok på noen.....
Miitii Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Be om et møte med din saksbehandler på nav, de burde jo kunne forklare hva du har krav på
4blir5 Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Hvordan kan du få penger fra nav for det du har jobbet ekstra mens du var sykemeldt?? Jeg jobber kommunalt og får lønn fra arb. giver i permisjonen, arb giver får penger fra nav. Lønningsfører skal sende lønnsopplysinger til Nav, samt at du selv skal føre opp lønn og legge ved kopi av lønnsslipp som bevis. Da fører du jo opp all inntekt du har hatt i løpet av siste tiden, også blir det vel gjennomsnittsberegnet hvor mye du skal ha utbetalt i permisjonstiden.
*minime* Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 (endret) D kan være arbeidsgiver som betaler ut foreldrepenger ja. Hos meg er d d. Å d lønner seg for da får man feriepenger for 1 år. Hvis man får pengene fra nav får man bare feriepenger for 15uker Endret 14. august 2012 av *minime*
MilaMila Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Arbeidsgiveren din utbetaler deg da de 80% av fastlønnen og NAV betaler deg 80% av det de har betalt deg i sykepenger(det ekstra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå