kine30 Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 eg skal levere papirene til nav denne uken om permisjon, har ikke fått levert før pga ferie osv.... men iallefall eg var hos sjefen min idag... eg har jo vore sykemeldt nesten gjennom hele svangerskapet... så eg har fått fast lønn av arbeidsgiver og det som eg har jobbet ekstra har eg fått av nav.... eg sa at min arbeidsgiver måtte fylle ut et skjema om lønn til nav for de betaler meg ut foreldrepenger når eg skal gå hjemme no ett år med babyen, 80%. Nei.... nav skulle ikke ha noen papirer fra dem, for det var lønningskontoret på arbeidsplassen min som betaler meg ut lønn, men da vil eg bare få fra fastlønnen min og ikke for det ekstra eg har jobbet utenom.... men det blir jo helt feil..... FOR DET ER VEL NAV SOM BETALER UT FORELDREPENGER........??? treng bare litt hjelp no.... for min sjef var 100% sikker på at de betalte alt ut.... nav gjør ikke noe.... eg skal jo ha 7 uker ferie inni denne permisjonen også... det satte bare min sjef opp 2uker i februar, 2 uker i juli, 2 uker i sept... eg skjønte ikke så mye om det.. men det må jo og nav vite om vel.... må de ikke det...... eg har våre ute i mammapermisjon 2 ganger tidligere og det har jo alltid vore nav som betaler ut..... Eg vet ikke hva eg skal gjøre...
Gjest -ia- Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg vil tro at arbeidsgiveren din utbetaler foreldrepenger og søker refusjon hos NAV. Da sender arbeidsgiver dine inntektsopplysninger direkte til NAV. Men ring til NAV og spør om du ikke skal sende søknad om foreldrepenger til dem likevel, de skal jo ha bekreftelse på terminen uansett.
kine30 Skrevet 14. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2012 nav har jo sagt at det er dem som skal betale det ut og må ha intekt opplysninger om meg fra arbeidsgiver og ha lønnslipper osv... så derfor fikk eg det ikke til å stemme... eg jobber fast 50% stilling.. men før eg blei sykemeldt så jobbet eg nesten 100% stilling.... men arbeidsgiver vil bare betale meg ut for 50% og ikke mer.... mens navn mener eg skal ha utbetalt for det eg jobbet ekstra også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå