1lykketroll+lykkeliten i magen Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 I dag har eg vore hos privat jordmor på kontroll. Eg bestilte time p.g.a eg synst det var greit med ein ekstra siden magen ikkje har vokst si uke 36, og fordi eg var forveten på om det var no framgang si kontrollen hos "min" jordmor. Hu målte magen magen "bare for løye", og fekk samme mål som "min" jordmor fekk i uke 36 og 38. Men hu meinte at ungen kjentes passe stor ut, ein robust liten kar. Fekk kynnar når hu sko kjenna på magen, og hu sa det var skikkelige gode sammentrekningar eg hadde.. Men når hu sjekka modning/åpning var det akuratt som før. 1-2cm lang og hard/mjuk livmorhals som var litt bakovervendt, og ellers var det lukka... Men når hu tok ut handa sa hu det var litt blod på hansken, og det var jo et bra tegn.. Hu meinte eg sikkert ville gå til termin som er 24 siden det ikkje var skjedd no meir modning. Men hu hadde tatt feil før sa hu, så sko eg fø innen dei nærmaste dagane måtte eg senda hu ein mld:p Hu sette et par nåler, og sa eg burde ta ein ny runde med nåler neste veka (modningsakupunktur). Sa òg at jordmorå mi evt burde få henvisning til overtidskontroll til meg på sjukehuset rundt termin si magen ikkje har vokst. Når eg gjekk på do etter eg hadde vore der merka eg ingenting til blod eller slim.. Men ca 4t etter eg hadde vore der fekk eg mye blodslim og blod på papiret.. wææ, tenkte eg:p synst blod er skremmanes:p så sendte mld til hu, og hu sa det var et godt tegn og meinte det var livmorhalsen som sikkert modnast. Synst jo det var litt kjapt at det skjedde allerede når hu meinte eg ville gå til termin, fekk plutselig et ørlite håp om at han kanskje vil komma før:p Men må nok bare legga den ønsketenkningen vekk;p Andre med erfaring? er det akupunkturen som har "gitt meg" blodslim?
4blir5 Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Det er nok røskingen som har gitt deg slimet, og det er helt normalt. Kan også komme litt friskt blod som også er normalt. Ta det som tegn på modning du!
1lykketroll+lykkeliten i magen Skrevet 15. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2012 Det er nok røskingen som har gitt deg slimet, og det er helt normalt. Kan også komme litt friskt blod som også er normalt. Ta det som tegn på modning du! Blei ikkje røska i, for det var jo liite modent og null åpning..:-P
4blir5 Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Det er nok røskingen som har gitt deg slimet, og det er helt normalt. Kan også komme litt friskt blod som også er normalt. Ta det som tegn på modning du! Blei ikkje røska i, for det var jo liite modent og null åpning..:-P Da vet jeg ikke! Er det slik enda?
1lykketroll+lykkeliten i magen Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2012 Hatt brunligt slim eine gongen eg va på do i dag.. Satse på det er kroppen som forbereder seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå