frøkenmeg Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hei alle dere kloke damer der ute - jeg lurer på noe men finner ikke noe særlig svar etter timesvis surfing på nettet.. Vi hadde innsett av to stk fryseegg for noen uker siden, og testdagen min var idag - og hu hei - den var POSITIV ) Det visste jeg igrunn allerede siden søndag siden jeg tjuvstarta testinga litt Siden Søndag av har brystene vært uendelig ømme, og jeg har vært en god del kvalm og litt svimmel. Men idag i løpet av dagen så har all ømheten og kvalmen sakte men sikkert forsvunnet helt bort.. kjenner det bare såvidt i brystene.. Jeg er nå livredd for at dette var en kjemisk graviditet! Jeg går på progynova og Lutinus så jeg regner jo med at menstruasjon ikke vil komme før etter at jeg evt slutter på progynova.. Er det noen av dere som har opplevd litt av-og-på symptomer så tidlig - har jeg med andre ord grunn til bekymring? Jeg tenker å prøve å få tatt noen blodprøver for å få målt hcg - men hadde vært utrolig deilig om dette var noe som er heelt normalt
AkPa Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg hadde det slik alle symptomene også ble det en "pause" i en uke, så kom de igjen... Jeg nistet i uke 9, men var gravid så det trenger ikke å bety noe... Kan jo være at ene egget festet seg og andre ikke, derfor symptomene ikke er der nå... Jeg vet ikke, men jeg hadde det slik å var gravid
AkPa Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Ta blodprøve for å være sikker, det gjorde jeg
Plinka Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Hei, og gratulerer med positiv test! Tror det er helt vanlig med av-og-på-symptomer i starten. Mange merker heller ikke noen symptomer i det hele tatt, og er gravide likevel. Dette trenger absolutt ikke ha noe med kjemisk å gjøre. Men jeg støtter AkPa i rådet hun gir: ta blodprøve, så er du helt sikker på at det er stigning i hcg-nivået. Lykke til
najaden Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Hei - uke 4 er tidlig for symptomer, og symptomer kan komme og gå ennå. Dersom testen er positiv, og du ikke har hatt smerter eller blødninger - så tror jeg du skal ta det helt med ro. I og med at dette er en assistert befruktning får du kanskje tettere oppfølging? I så fall er det jo greit å nevne din bekymring til behandlende lege?
frøkenmeg Skrevet 15. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2012 Takk for svar - det er oppmuntrende å lese i en veldig usikker tid! I morgen bærer det avgårde til fastlegen for å måle hcg, og så får vi håpe at alt er som det skal være. Og så får jo vi prøverørere ul i uke 7 som forsåvidt ikke er så lenge til det heller.. Det er ikke noen blødninger, heller ingen smerter - litt usikker på om det har med progynovaen å gjøre.. det kunne det godt være i følge Hausken.. derfor jeg tenker kjemisk.. Man blir litt lettere panisk når man for alle første gang på tre harde år med ivf ENDELIG får en positiv prøve. Begynte nesten å miste troen på å noen gang få se de to rosa strekene! Hadde liksom sett for meg kvalme og og skikkelig ømme bryst helst fra starten av - og det fikk jeg jo også. i "hele 4 dager". men så forsvant det bare like lett som det kom.. Hadde jeg bare ikke fått symptomene i utgangspunktet så hadde jeg jo bare tenkt; "puh, heldige meg!" Men alt falt tilbake til akkurat sånn som jeg alltid har vært - og jeg savner kvalmen selv om jeg bare hadde den noen dager.. og da begynner jo surfinga på nettet og så leser men om både ma, sa og kjemisk og blir enda mer panisk! DA er det godt å ha dere å spørre..
AkPa Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Jeg hadde en MA i uke 9, og det ble sjokk på ul for å se om utviklingen hadde gått fint for da hadde hjertet stoppet... Jeg mistet ikke kvalmen, ømheten i brysteten eller noe... Først nå det begynner å gå over... Tok abortpiller sist mandag.. Så fordi om man mister, så kan symptomene være der.. Noe som er sannsynlig ettersom at hormonene er i kroppen 4-6 uker etter forstet har kommet ut... Så at du mistet de så fort, er nok ikke farlig :-) je er sikker på at blodprøven er positiv også :-) Lykke til, og kom med oppdattering når du har svar krysser fingrene for dere
frøkenmeg Skrevet 21. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. august 2012 idag fikk jeg endelig resultater fra hcg prøvene.. Men føler ikke jeg ble noe klokere, for legen min hørtes ikke særlig positiv eller oppmuntrende ut så er ikke helt sikker på hvor dette bærer veien.. hcg fredag 17/8: 303 (4+2) hcg andag 21/08: 909 (4+5) I følge legen min var ikke dette fordobling nok.. men slik jeg har lest det så skal hcg fordobles i løpet av 1-2 dager.. Så jeg tenkte jo at dette ikke var så gale.. helt til legen sa hun vil ha meg inn på enda en prøve om en ukes tid.. Så da blir det atter en uke å vente.. vente på resultater.. vente på symptomer.. urk! dette er pining! Jeg har i alle fall ikke noe smerter og ingen blødninger, og brystene har blitt en liten del ømmere. men ellers ingen symptomer. Tør ikke tenke på at jeg faktisk er gravid - er så redd for at noe er "feil". Hva tenker dere om denne stigningen?
*venter en liten gutt feb* Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 når jeg ringte st.olav om positiv test så måtte jeg komme inn på veldig tidlig UL etter bare 3 dager og da kunne di se om det var ett svangerskap eller ikke. du får spørre om du evt kan gjøre det.
frøkenmeg Skrevet 21. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2012 hm.. går det an å se noe så tidlig? er jo bare 5 uker på vei - trodde det var for lite til å se noe som helst nå.. Jeg skal jo inn på ul om 2,5 uke, så det spørs om jeg må vente til det.. men det kan jo være verdt å forhøre seg.
MK73 Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 idag fikk jeg endelig resultater fra hcg prøvene.. Men føler ikke jeg ble noe klokere, for legen min hørtes ikke særlig positiv eller oppmuntrende ut så er ikke helt sikker på hvor dette bærer veien.. hcg fredag 17/8: 303 (4+2) hcg andag 21/08: 909 (4+5) I følge legen min var ikke dette fordobling nok.. men slik jeg har lest det så skal hcg fordobles i løpet av 1-2 dager.. Så jeg tenkte jo at dette ikke var så gale.. helt til legen sa hun vil ha meg inn på enda en prøve om en ukes tid.. Så da blir det atter en uke å vente.. vente på resultater.. vente på symptomer.. urk! dette er pining! Jeg har i alle fall ikke noe smerter og ingen blødninger, og brystene har blitt en liten del ømmere. men ellers ingen symptomer. Tør ikke tenke på at jeg faktisk er gravid - er så redd for at noe er "feil". Hva tenker dere om denne stigningen? Hvis du tok de to prøvene omtrent på samme tid fredag og mandag (jeg er usikker, for datoene dine stemmer ikke med dagene), så har du en doblingstid på ca 45 timer - og på dette tidspunktet i svangerskapet så er jo det perfekt. Det er helt normalt at symptomene kommer og går, det er vanlig. Lykke til - jeg tror ikke du har noen grunn til bekymring.
MK73 Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Dette er en OK nettside - så lenge du husker på at HCG-verdi ikke er svaret på alt ;-) http://www.betabase.info/index.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå